Participanti & Proiecte
Ochii care nu se uită
|
Organizator: Asociația Zi de Bine |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
De la elev de clasa a X-a, la pensionar activ. De la persoane care nu folosesc bastonul recurent, dar își doresc să devină mai independenți, până la persoane care nu-și concep experiențele zilnice fără baston. Pentru toți nevăzătorii, utilizarea unui baston inteligent înseamnă mai multă încredere în forțele proprii. Dacă pentru mulți dintre noi independența și mobilitatea sunt firești, pentru ei sunt lucruri ce trebuie câștigate. Iar lupta lor este dublă – atât cu mentalitățile nepotrivite ale oamenilor și ale instituțiilor, cât și cu obstacole care fac din București (și nu numai) un oraș departe de a fi prietenos cu nevăzătorii. Ne-am propus ca prin proiectul Ochii Care Nu Se Uită să le dăm o mână de ajutor pe ambele planuri.
| Scopul proiectului
Mobilitatea este foarte importantă pentru persoanele cu deficiențe de vedere, iar tehnologia, care schimbă aproape totul, atinge foarte puternic acest segment. Prin acest proiect ne-am propus să aducem schimbare în viața oamenilor nevăzători, oferind plusul unui baston smart, pentru îmbunătățirea experienței de mobilitate și trecerea la un alt nivel de independență. Totodată ne-am propus o campanie de conștientizare, inclusiv prin implicarea unor persoane publice în proiect, astfel încât să vorbim pe cât mai multe voci despre ce înseamnă incluziune.
| Aria geografica
Cluj, București, Iași.
| Rezumat
În România trăiesc peste 100.000 de persoane cu deficiențe de vedere. În deplasări folosesc bastonul clasic, însă din cauza mediului construit inaccesibil, puțini ies din casă fără însoțitor. O realitate ce îi condamnă la o viață limitată.
Tehnologia este un important instrument în viața persoanelor cu dizabilități vizuale. Așa că, împreună cu AMAis, am adus în România bastoanele smart WeWALK! 83 de nevăzători din toată țara au primit aceste bastoane cu soft inteligent, pe care l-am îmbunătățit până la punctul la care producătorii au introdus modificările sugerate de noi, crescând performanțele acestuia. Am tradus pentru prima dată softul si în limba română iar beneficiarii au participat la traininguri la București, Cluj și Iași, în cadrul cărora au învățat să le folosească.
Bastonul poate fi folosit ca o extensie a telefonului în navigare cu ajutorul touch pad-ului atasat, se conectează prin aplicație la hărțile telefonului și preia locația curentă, formează rute și anunță care sunt locurile din apropiere. Detectează obstacole la nivelul solului și capului și atenționează utilizatorul prin vibrații.
Acest proiect a însemnat un pas înainte spre o societate incluzivă. Am reușit două lucruri importante ce stau la baza incluziunii sociale: am fost sprijin pentru 83 de nevăzători în drumul lor spre independență și am implicat persoane tipice care au conștientizat nevoile celor dintâi.
În cadrul campaniei de conștientizare, am avut alături 9 persoane publice - Sore, Virgil Ianțu, George Zafiu, Alex Găvan, Cornel Ilie, Dorin Chiotea, Saizu Nichi-Marius, Mario Fresh, Andreea Marinescu - care s-au pus în locul beneficiarilor și au explorat orașul legați la ochi. La final, au devenit ambasadorii proiectului, folosindu-și propriile platforme pentru a vorbi despre incluziune.
| Date beneficiari direcţi
83 de persoane cu deficiențe de vedere
| Activitati
Când ne-am propus să aducem în Romania bastoane inteligente WeWalk am bătut la poarta celor de la AMAis, un ONG cu state vechi în domeniu. Încântați de idee, am încheiat un parteneriat pentru ca bastoanele să ajungă la 70 de beneficiari din comunitatea lor, în urma unui proces de selecție.
Apoi i-am pus în legătură cu Continental Automotive Systems Sibiu pentru traducerea softului în limba română și îmbunătățirea performanțelor tehnice în urma testelor făcute de echipa AMAis. S-au adus îmbunătățiri semnificative ce permit utilizarea mult mai facilă a aplicației și a componentelor smart.
Bastoanele au fost donate și testate de către cei 70 de beneficari la 3 traininguri organizate în aceeași lună la Cluj, Iași și București. Pentru închiderea proiectului am organizat un eveniment surpriză și ne-am bucurat să avem alături 9 persoane publice, prezentatori TV și artiști care s-au pus în locul beneficiarilor, au explorat orașul pe nevăzute, au întâmpinat mașinile parcate pe trotuare, s-au ferit de crengile copacilor care deseori i-au speriat. La final au devenit ambasadorii proiectului, generând impact în media online și offline.
Astfel că după încheierea proiectului, donațiile publicului au continuat și, prin urmare, am achiziționat și donat încă 13 bastoane, într-un al patrulea atelier de training, ajungând la un număr total de 83 de beneficiari pentru acest proiect, până în decembrie 2021.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
243,203
| Parteneri
Proiectul Ochii care nu se uită s-a desfășurat în parteneriat cu AMAIS (Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială) și cu ajutorul voluntarilor de la Continental Automotive Systems Sibiu. Parteneri financiari – Lidl România, EON Group România, UniCreditBank România.
| Website proiect
https://www.zidebine.ro/proiect/ochii-care-nu-se-uita-18