close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



La ServaPadrona - opera în care jucăm toți



| Organizator:
    Asociatia Culturală Nirmal Art
| Categorie:
    Artă și cultură
| Problema de fond
    Contextul în care am realizat proiectul a fost nevoia acută de oferte culturale proaspete și inovatoare, care să reflecte lumea contemporană dar să atragă publicul prin muzică clasică, în care să se cânte bine și unde, deși eram la finalul pandemiei, și tocmai izbucnise războiul din Ucraina, puteam privi la aceste grave probleme într-un context în care să nu fie traumatizant. Proiectul nostru a fost o terapie prin zâmbet, o campanie de conștientizare și un produs cultural de înalt nivel, reunind toate artele: suprema operă. A existat, în același timp și nevoia acută a muzicienilor de a face operă, de a face muzică de calitate la standardele normale, după ce timp de doi ani au cântat din propriile case, unii s-au confruntat cu boala și cu toții s-au conectat mai mult online cu publicul.

| Scopul proiectului
    Scop: Promovarea directă şi către un public cât mai larg a muzicii clasice (operă) și artei interpretative, cu un ridicat potenţial formator şi educativ.
O1. Realizarea unui spectacol de operă, cu fir dramatic original și regie modernă și convingătoare.
O2. Colaborarea cu minim 2 artiști debutanți într-un interval de 1 an
O3 coordonarea a 7 muzicieni, regizor, scenograf și 3 voluntari pe perioada proiectului.
O4 realizarea unei campanii media din care să rezulte minim 10 articole în presa națională
O5. Formarea de public nou (300 persoane/spectacol – în funcție de capacitatea spațiului)


La ServaPadrona - opera în care jucăm toți La ServaPadrona - opera în care jucăm toți La ServaPadrona - opera în care jucăm toți

| Aria geografica
    București, Italia

| Rezumat
    Cu regia realizată de Alexandru Pătrașcu, având în distribuție atât artiști români și din Italia, spectacolul este un exemplu reușit de îmbinare a clasicului cu modernul, aducând comedia spumoasă a lui Pergolesi în lumea tinerilor anului 2022. A fost nevoie în primul an post-pandemic de creșterea ofertei culturale și profesionalism demonstrat de o echipă mică, dar care a creat rezultate ce le depășesc pe cele ale instituțiilor bugetate. Este un demers cultural și educativ de succes, întrucât regia modernă are darul de a apropia tinerii de lumea operei, considerată de mulți ca fiind rezervată elitelor. Montarea este o campanie de conștientizare, temele vizate aducând în prim plan problema refugiaților din Ucraina, apoi dependențele, precum și consumul de fake news. Spectacolul este recomandat tuturor, inclusiv copiilor.
Obiectivele au fost: Realizarea de minim un spectacol de operă pe parcursul anului 2022. Am realizat două, dintre care unul cu distribuție internațională Coordonarea unei echipe eterogene de muzicieni profesioniști: 5 instrumentiști, 2 scenografi, 1 regizor, 3 soliști vocali, dintre care 2 debutanți lansați de echipa noastă Obținerea unei reacții pozitive în presă, concretizată prin minim două cronici. Au fost cinci, toate pozitive Activitățile au constat în primul rând în activități legate de demersul muzical: studiu de partituri, învățare de roluri, traducere de texte, realizare de prezentări, materiale și campanie de comunicare și marketing, realizarea unei regii convingătoare,logistică, asamblarea spectacolului, dar și corespondență internă și internațională, mentorat pentru artiștii tineri, fără a avea alt personal la dispoziție decât oamenii de pe afiș. De asemenea, au fost realizate vânzări de bilete, plătiți artiști, plătite taxe și impozite.


| Date beneficiari direcţi
    Pentru a avea în sală public cât mai tânăr, cei care trebuie convinși sunt părinții, deci targetam public care are vârsta 35+, este stabil financiar si are familie. A doua categorie pe care o avem în vedere este cea a studenţilor, în special din zona științelor umaniste, pentru care proiectul prezintă relevanță din perspectiva dramaturgiei și a întâlnirii cu autori și personaje. Publicul meloman general, beneficiar şi consumator al unui nou şi inedit produs cultural. Desi extrem de conservator, în sensul că o lucrare nouă programată în stagiune îl face să stea acasă,lucrările prezentate sunt extrem de populare, astfel că există un hook și pentru această categorie.
Beneficiari direcţi:- cca 300 de persoane public direct al spectacolului (100 platitori la primul spectaco, și 200 de gratuităși, și 200 de platitori al al doilea spectacol ci cca 100 de gratuitati. ;
- publicul care va intra în contact direct cu rezultatele proiectului - cca 10.000 accesări unice ale paginilor web dedicate proiectului şi audienţa Radio România Muzical și cultural - canael media care au promovat proiectul.


| Activitati
    A.1.1. Stabilirea elementelor principale ale regiei și Realizarea scenografiei în colaborare cu regizorul
A. 1.2. Traducere libret, supratitrare
A.1.3. Asamblarea spectacolului: confecționarea decorului, 6 repetiții de regie
A.1.4. Realizarea spectacolului: Contactarea administratorii sălilor de spectacole, solicitarea de oferte de la furnizori, stabilirea detaliilor contractuale, negocieri, Închiriere de spații și aparatură, realizarea spectacolului
A.1.5. Realizarea filmării și a fotografiilor
A.2.1. Stabilirea artiștilor: casting, corespondență, contracte
A.2.2. repetiții muzicale, învățarea partiturilor, training



A.3.1. Recrutarea voluntarilor, desemnarea responsabilităților, comunicarea planului,
A.3.2. Selecționarea artiștilor și realizarea planului repetițiilor
A.3.3.Organizarea transportului și cazării pentru artistul invitat
A.3.4. Repetiții generale
A.4.1 Realizarea campaniei media: elaborarea comunicatelor de presă, schița pentru grafică, programarea aparițiilor media
A.4.2. Realizarea programelor de sala: traduceri, cercetare, design, print
A.5.1. realizarea de materiale și conținut pentru campania în social-media
A.5.2. Stabilirea variantei de acces la spectacole pentru beneficiari (sistem de bilete, vouchere si gratuitati. Analiza pietei, Stabilirea partenerilor, stabilirea pachetelor în funcție de contribuție, rezervarea locurilor
gratuite
A.6.1.Evaluare
A.6.2. Plăți și deconturi.


| Rezultatele proiectului
    Pentru grupul țintă, spectacolul nostru a reprezentat un contact cu o producție superbă, care îl apropie de lumea operei și, în același timp o campanie de conștientizare făcută fără traume și fără ton negativ asupra problemei refugiaților din Ucraina, a dependențelor și a consumului de fake news. Grupurile de studenți au putut participa în regim de gratuitate la spectacole. Schimbările au fost generate în privința felului în care este privită regia modernă, spectacolul nostru neavând nici un pic de vulgaritate și de nepotrivire. Mai mult, am putut merge mai adânc în psihologia personajelor și să descoperim valențe noi în special din felul în care este scrisă muzica, mai degrabă decât din libret.Inițial, ne-am propus să realizăm un singur spectacol, cu o singură distribuție, însă au rezultat două, în care am avut și colaborare cu un artist din Italia, baritonul Tonino Crisciotti. Am realizat astfel mobilitate și schimb de experiență. Artiștii debutanți au avut colaborări folositoare carierei lor după debutul cu noi și au mai cântat rolul în alte ocazii.
Campaniile media au rezultat în 31 de articole pentru primul spectacol și 24 pentru al doilea și pentru nici unul nu am plătit publicitate. Am avut un parteneriat eficient cu radio România, care a publicat mai multe articole, a invitat artiști în emisiuni și a luat interviuri. (2 interviuri, 2 emisiuni). Premiera a avut cinci cronici, toate pozitive, atrăgând inclusiv atenția lui Andrei Șerban. Coordonatorii proiectului au câștigat experiență managerială și și-au extins competențele.


| Bugetul
    14559 LEI

| Parteneri
    Asociația Culturală Nirmal Art, Teatrul Odeon București, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Centrul Metropolitan de Cultura Ioan I Dalles, Iabilet.ro

| Despre organizator
    Asociația noastră a fost înființată pentru a crea un reper calitativ în cultura independentă din România, prin programe inovative și originale. Beneficiarii noștri sunt atât tineri cât și seniori. Proiectele noastre servesc comunitatea și se adresează nevoilor ei prin abordări interdisciplinare și inovație (muzică și medicină, fizioterapie, muzică și psihologie și dezvoltare personală, operă clasică dar cu trimitere la cotidian, etc).

| Website proiect
    https://servapadrona.art/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->