close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



PEPCOlandia-Ediția 2 în România



| Organizator:
    Organzația Umanitară CONCORDIA
| Categorie:
    Dezvoltare economică și socială
| Problema de fond
    În domeniul responsabilității sociale, PEPCO se concentrează pe sprijinirea copiilor, vizând îmbunătățirea calității timpului liber și accesul la educație.
În România, realitatea care ne-a mobilizat la acțiune se traduce în cifre astfel:
• 40% dintre copii trăiesc în sărăcie extremă;
• 40% din școlari sunt analfabeți funcțional;
• 16% - rata abandonului în ciclul primar.
Programele sociale dedicate copiilor din mediul vulnerabil sunt semnificativ subfinanțate și subdezvoltate în România. Parteneriatul dintre CONCORDIA, organizație cu peste 30 de ani experiență în domeniul social și PEPCO răspunde unei nevoi acute a societății actuale și oferă prin Pepcolandia un cadru solid de împărtășire a know how-ului și a instrumentelor necesare în management de proiect altor ONG-uri pentru a putea avea pe termen lung un impact social multiplicat.


| Scopul proiectului
    Pepcolandia vizează acele ONG-uri mici, care au nevoie de fonduri sau de know-how pentru a derula activități educaționale în zonele defavorizate.
Obiective specifice:
- Implicarea angajaților Pepco în activități de responsabilitate socială corporativă, ca inițiatori cât și ca decidenți;
- Dezvoltarea capacității organizaționale a organizațiilor mici și susținerea activității lor pe plan local;
- Dezvoltarea și implementarea de activități de educație non-formală pentru copii și tineri din medii defavorizate sau vulnerabili social, facilitând astfel accesul la activități de educație de calitate.


PEPCOlandia-Ediția 2 în România PEPCOlandia-Ediția 2 în România PEPCOlandia-Ediția 2 în România

| Aria geografica
    : Arad, Argeș, Bihor, Brașov, București, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Harghita, Prahova, Vâlcea, Vrancea.

| Rezumat
    Pepcolandia este un proiect de responsabilitate socială al grupului PEPCO. În 2022, în cadrul acestui proiect, au fost susținute 132 de organizații nonguvernamentale în mai multe țări în care PEPCO își desfășoară activitatea, 20 dintre acestea fiind inițiative din România.
Pepcolandia vizează acele organizații nonguvernamentale mici, de pe plan local, care nu au resursele să acceseze finanțări din partea companiilor, dar care realizează activități educaționale pentru copii și adolescenți din medii defavorizate.
Aceste organizații sunt identificate cu ajutorul angajaților din rețeaua de magazine Pepco, care propun cauzele pe care și-ar dori să le susțină pe plan local, în comunitățile din care fac parte și în care există și magazine Pepco. Înscrierea proiectelor se face pe o platformă internă și sunt jurizate, pe baza unor criterii specifice, de angajații care au ales să facă parte din juriul programului. Astfel, în ordinea descrescătoare a punctajului, primesc finanțările de care au nevoie pentru a-și implementa activitățile propuse și validate.
În anul 2022, Organizația Umanitară CONCORDIA a implementat a II-a ediție a programului, finanțând astfel 20 de proiecte locale in 13 județe.


| Date beneficiari direcţi
    20 de organizații non guvernamentale din 13 județe au beneficiat de sprijin financiar și de consiliere pentru implementarea și dezvoltarea a 20 de proiecte dedicate copiilor și tinerilor din medii vulnerabile sau în situații de risc social. Activitățile derulate au implicat 878 de copii și tineri, inclusiv din medii defavorizate social. Acesti copii nu ar fi avut altfel acces la astfel de activități speciale în timpul verii.

| Activitati
    Proiectul se implementează în fiecare an în perioada februarie – septembrie, respectând următoarea structură:
- Realizarea documentației specifice ediției în curs de implementare și publicarea documentelor atât intern cât și pe pagina partenerului de implementare de pe plan local
- Campanie internă de comunicare a programului
- Perioada de înscriere cauze și proiecte din partea angajaților
- Evaluarea eligibilității și jurizarea propunerilor
- Anunțarea câștigătorilor și implementarea proiectelor
- Raportare narativă a rezultatelor și financiară pentru bugetul alocat.

Astfel, în 2022, proiectele finanțate au oferit o multitudine de oportunități de petrecere a timpului liber și de educație non-formală pentru copii și tineri precum: festivaluri locale de educație non-formală, excursii tematice, ateliere de literație și comunicare, ateliere de numerație, ateliere de dezvoltare socio-emoțională, ateliere de artă și creativitate, sesiuni de artă fotografică și expoziții, sedințe de art – terapie, teatru – forum sau evenimente de escaladă pentr copii cu dizabilități.

Tot în 2022, ca urmare a începerii războiului din Ucraina, mai multe proiecte propuse de angajații Pepco au vizat activități dedicate copiilor refugiați în România.

Astfel, proiectele implementate în 2022, au fost propuse de echipe de angajați din 13 județe, o parte dintre acestea implicându-se în promovarea sau implementarea activităților pe plan local.


| Rezultatele proiectului
    • 878 copii și tineri au participat la activități de timp liber și dezvoltare personală;
• 20 ONG-uri și-au găsit ambasadori ai cauzei lor în rândul angajaților Pepco;
• 107 voluntari implicați;
• Au fost realizate 134 sesiuni /ateliere de educație non-formală, petrecere a timpului liber și psiho-emoționale în cele 5 luni de implementare a proiectelor;
• Au fost create 6 spații de educație și petrecere a timpului liber pentru copii (club de lectură, spații de terapie, spațiu de joacă exterior în cadrul unui Centru de zi, 2 bălți populate cu diferite specii de pești ca spații de petrecere a timpului liber de calitate copii-părinți);
• 20 de organizații nonguvernamentale mici au primit sprijin financiar în dezvoltarea și implementarea activităților dedicate beneficiarilor lor și, în același timp, și-au dezvoltat capacitatea organizațională și resursele interne pentru a lucra cu un finanțator;
• Față de prima ediție, implicarea angajaților a crescut preponderent, ajungând de la 5 proiecte finanțate în primul an la 20 în al doilea an. Toți angajații au primit informări periodice despre proiectele câștigătoare prin intermediul newsletter-ului intern;
• Răspunzând crizei militare din Ucraina, proiectele finanțate de Pepcolandia 2022 au avut drept beneficiari și un număr total de 119 refugiați (în mare parte copii și tineri, dar și părinți).

Sumă totală granturi acordate până la 30.09.2022: 139092.92 lei.


| Bugetul
    241386,00 LEI

| Parteneri
    Pepco Retail SRL în calitate de Sponsor și inițiator; Organizația Umanitară CONCORDIA în calitate de entitate non guvernamentală și non profit, responsabilă cu implementarea, managementul și dezvoltarea proiectului.

| Despre organizator
    CONCORDIA este o organizație neguvernamentală internațională, independentă, dedicată sprijinirii copiilor, tinerilor și familiilor aflate în nevoie, spre o viață mai independentă și mai responsabilă. Intervenim în comunitățile sărace pentru a-i ajuta pe cei care trăiesc aici să-și construiască noi povești de viață. Proiectele noastre se derulează în București, Prahova și Dâmbovița. Ajutăm anual peste 2.000 de copii și tineri și membrii familiilor lor, iar în 2022 am ajutat 2037 de refugiați.

| Website proiect
    https://pepcolandiaro.pepco.eu/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->