close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



WiSTEM²D (Femei în Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică, Manufactură și Design)



| Organizator:
    Asociatia Junior Achievement Romania
| Categorie:
    Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor
| Problema de fond
    Contextul lansării proiectului în Romania s-a creat ca urmare a unei nevoi determinate de:
• rezultatele studiilor europene și globale care clasifică disparitatea de gen ca fiind una dintre marile probleme de pe piața muncii în domeniile STEM;
• propunerile Uniunii Europene privind educația și formarea - creșterea vizibilității femeilor prin adaptarea sistemelor de învățământ în vederea promovării predării și stimulării interesului pentru domeniile STEM, mai ales în rândul tinerelor;
• necesitatea unor materiale educaționale de calitate ridicată, complementare disciplinelor din trunchiul comun, care să poată fi ușor accesate de profesori și elevi, identificată datorită studiilor anuale făcute de JA în cadrul rețelei de școli/profesori/elevi;
• necesitatea și importanta studierii disciplinelor STEM pentru o adaptare mai ușoară la piața muncii.


WiSTEM²D (Femei în Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică, Manufactură și Design) WiSTEM²D (Femei în Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică, Manufactură și Design) WiSTEM²D (Femei în Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică, Manufactură și Design)

| Aria geografica
    40

| Rezumat
    Proiectul WiSTEM2D a fost dezvoltat la nivel internațional de Johnson & Johnson în parteneriat cu Smithsonian Science Education Center și Junior Achievement pentru a inspira viitoarea generație de ingineri, cercetători și profesioniști în domeniile STEM2D și de a stimula creșterea numărului de fete care optează pentru o astfel de carieră.
Proiectul răspunde unor nevoi precum:
• integrarea elevilor în noua arhitectură a pieței muncii, în care abilitățile și cunoștințele STEM2D sunt esențiale ramurilor economice în care inovația și progresul tehnologic au o pondere însemnată
• dezvoltarea și exersarea abilitaților precum gândirea critică, creativitatea, capacitatea de cooperare, lucrul în echipă, inteligența emoționala
• studierea disciplinelor STEM2D prin abordări moderne, interdisciplinare, bazate pe experimente și puse la dispoziția profesorilor din școlile publice.

Obiectivele proiectului sunt cultivarea interesului fetelor pentru disciplinele STEM2D și încurajarea acestora pentru a urma cariere în aceste domenii, general acceptate ca fiind preferate de băieți. În acest sens, al creării unui cadru în care implicarea fetelor în activități STEM nu reprezintă o excepție, în România, la program pot participa atât fetele, cât și băieții, fiind încurajat lucrul în echipe mixte.

Rezultate obținute : 11.300+ elevi, 470+ profesori în 40 de județe.


| Date beneficiari direcţi
    • 11.378+ elevi din clasele VI-XII – mediul rural și urban, coordonați și implicați în derularea activităților la clasă cu ajutorul profesorilor colaborator
• 470+ de profesori, coordonatori ai activităților la clasă; profesorii participanți s-au înscris voluntar în cadrul programului pentru a le oferi elevilor acces la conținuturi ce au la baza metode activ-participative, experimentare, observare a realității și valorificare a cele învățate în viața de zi cu zi
• 300+ școli din mediul rural și urban, grație direcțiunii și profesorilor colaboratori, au facilitat accesul elevilor la alte tipuri de activități decât cele realizate în școli, în mod obișnuit



| Activitati
    Activități aferente obiectivelor definite, întreprinse în cadrul programului:
• stabilirea grupului ținta
• selecția și pregătirea materialelor educaționale – traducere, adaptare, localizare
• stabilirea ariei de acoperire + selecția beneficiarilor (profesori, elevi) și înscrierea voluntarilor
• trainingul profesorilor și al voluntarilor privind implementarea activităților la clasa
• pregătirea și distribuirea kit-ului electronic cu materiale și resurse educaționale
• asocierea voluntari – profesori/clase elevi
• derularea activităților educaționale la clasă, față în față și online;
• monitorizarea activităților și asigurarea suportului din partea echipei JA pe întreaga perioadă de implementare;
• comunicarea constantă a rezultatelor obținute în presa națională și pe rețelele de socializare;
• organizarea activităților de tip innovation challenge;
• organizarea activităților de tip job shadow împreună cu Johnson & Johnson
• colectarea constantă a feedback-ului din partea elevilor, profesorilor și voluntarilor;



| Rezultatele proiectului
    Elevii și profesorii au descoperit importanța studierii materiilor STEM2D, ce reprezintă una dintre cerințele necesare meseriilor viitorului;
• 64% dintre elevi și-au dat seama că le-ar plăcea o carieră în domeniile STEM2D;
• 93% dintre elevi au afirmat că materialele și activitățile proiectului i-au ajutat să descopere și să poată să explice fenomene pe care le întâlnesc în viața de zi cu zi;
• Acces egal în cadrul proiectului atât elevilor din mediul urban, cât și celor din mediul rural;
• Peste 7.000 de elevi au fost încurajați pentru a se orienta către studii și profesii în domeniile STEM2D datorită interacțiunilor directe cu specialiști din aceste domenii;
• Peste 5.000 de elevi au descoperit contribuțiile aduse, de-a lungul timpului, de femei în domeniile STEM2D – personalități feminine marcante din Romania și de la nivel internațional;
• Derularea proiectului a adus plus valoare sistemului de educație românesc în procesul de aliniere la tendințele impuse de evoluția tehnologică și de noile cerințe educaționale, prin completarea curriculumului național cu activități interdisciplinare de tip learning by doing, care să contribuie la pregătirea elevilor pentru viitor;
• Prin participarea la activități STEM²D, elevii și-au dezvoltat și exersat abilitați precum creativitatea, gândirea logica, lucrul în echipa, rezolvarea problemelor;
• În proporție de 100%, profesorii au considerat că acest program îi ajută pe elevi să dobândească un set de competențe pentru viață și profesie și că activitățile sunt compatibile cu programa școlară.


| Bugetul
    180000 LEI

| Parteneri
    • Junior Achievement (JA) Romania - organizație non-profit, fondată în 1993 ca parte a JA Worldwide și JA Europe, specializată în dezvoltarea și implementarea de programe și proiecte pentru orientare profesională, educație antreprenorială, economico-financiară și STEM. • Johnson & Johnson (J&J) • Instituții de învățământ din sistemul public.

| Despre organizator
    Junior Achievement România, organizaţie non-profit, a fost fondată în anul 1993 şi este parte a JA Worldwide® USA şi JA Europe. JA este cea mai mare organizaţie internaţională de educaţie economică şi antreprenorială, programele fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip learning by doing și project based sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituţii de învăţământ şi se desfăşoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naționale, instituţiile de învăţământ şi comunitatea de afaceri.

| Website proiect
    https://www.jaromania.org/proiecte/wistem2d



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->