Participanti & Proiecte
"Copilăria nu trebuie să doară", o campanie SOS Satele Copiilor Romania
|
Organizator: SOS Satele Copiilor România |
|
Categorie: Campanii sociale |
În anul 2021, în România, peste 47.000 de copii se aflau în sistemul de protecție specială.Totodată, an de an, mii de copii sunt separați de părinți și trec prin trauma separării. Din studiul pe care SOS Satele Copiilor l-a realizat la nivel național în 2020 privind situația tinerilor care ies din sistemul de protecție, a reieșit că sunt multe de îmbunătățit urgent, la nivel național. Modelul SOS s-a dovedit, în cei 30 de ani de activitate, unul de succes, cu o rată de integrare de 90% a celor care au ieșit din programele SOS. SOS Satele Copiilor dezvoltă parteneriate pentru a veni în sprijinul copiilor vulnerabili separați de familie sau aflați la risc de separare și pune la dispoziție know-how-ul. Asociația SOS Satele Copiilor România este autosustenabilă, adică bugetul necesar este realizat și prin eforturi de strângere de fonduri.
| Obiectivele campaniei
- Creșterea gradului de conștientizare a efectelor traumei la copiii separați de părinți
- Promovarea la nivel național a modelului SOS de bune practici de intervenție în cazul copiilor separați de familie
- Creșterea numărului de donații recurente prin sms și online, de la persoane fizice (4 euro lunar, prin sms MAMA la 8864 sau orice sumă, pe sos-satelecopiilor.ro)
| Aria geografica
Acoperirea media a fost națională
| Rezumat
Campania “Copilăria nu trebuie să doară” a fost derulată pentru susținerea copiilor din programele SOS care nu mai au familia alături, dar și pentru a atrage atenția asupra problematicii copiilor care trec prin trauma separării, la nivel național.
În programele SOS, în jur de 150 de copii și tineri cresc ca în familie, în casele SOS și au nevoie de intervenție susținută, pe durata mai multor ani. Copiii cresc alături de frații lor biologici sau sociali, merg la școală, participă la diverse activități educative, practică un sport și le sunt susținute hobby-urile. Fiecare copil beneficiază de un program adaptat nevoii și include consiliere psihologică, importantă pentru gestionarea traumelor trăite de copii și tineri.
Strategia campaniei a vizat consolidarea poziției asociației ca reper în îngrijirea alternativă pentru copiii care au trecut prin trauma separării de părinți și cresc în sistemul SOS de protecție alternativă și promovarea canalelor de donație integrate, pentru a securiza contribuția pe termen mediu și lung, în vederea sustenabilității intervenției din programele SOS. În medie, un copil crește în sistemul SOS 12 ani, zi de zi.
Campania a inclus un spot audio-video, o serie de 4 podcasturi, landing page dedicat, parteneriate media, un reportaj emblematic – „Ce înseamnă să ai o mamă?”, realizat de Recorder, cu sprijinul Kaufland România și un parteneriat cu Banca Transilvania, care a lansat un apel de bine. Clienții BT au făcut donații prin platforma BT Pay, iar fiecare donație a fost dublată de BT, pe durata campaniei.
| Date beneficiari direcţi
Categorii de public țintă
Beneficiari direcți:
- publicul larg (persoane fizice 16-55 ani, oameni activi, interesați de cauze sociale, toate tipurile de venituri și educație)
- societatea civilă
- reprezentanți instituționali (autorități, specialiști din domeniu – alte organizații non-profit, instituții publice)
- reprezentanți media, influenceri
- companii
Beneficiari indirecți:
- beneficiarii programelor SOS și cei care se confruntă cu aceeași problemă socială
| Activitati
Cel mai greu pentru copiii care nu mai cresc alături de părinții lor este să își găsească echilibrul și să treacă peste trauma imensă a separării. Copiii aceștia nu mai pot copilări, au griji și nu mai au bucuria pe care această perioadă a vieții o aduce în mod normal. Copilăria lor „doare”, iar copilăria nu trebuie să doară. De aici a plecat ideea creativă, de la o realitate dură.
Componente ale campaniei: producție materiale audio-video
Spotul campaniei aduce în prim plan povestea lui Petrișor, un copil care nu mai are familia biologică alături și care a ajuns în îngrijirea SOS. Petrișor crește acum ca într-o familie, are un cămin în care este iubit, este în siguranță și primește ajutorul de care are nevoie. Alături în spot îi este Mama SOS, care l-a primit în familia SOS și îl crește ca pe propriul copil, la fel ca și pe ceilalți frați sociali.
Povestea lui Petrișor este reprezentativă pentru profilul copilului separat de familie, care ajunge în sistemul de protecție specială. În programul SOS primește tot sprijinul de care are nevoie pentru a avea o copilărie lipsită de griji și pentru a se pregăti pentru viața independentă, pentru maturitate.
Reportajul „Ce înseamnă să ai o mamă?” a fost realizat într-una din casele SOS din Satul SOS Cisnădie. Concret, am deschis ușa unei case familiale SOS pentru ca oamenii de bine să înțeleagă exact cum este intervenția SOS și, mai ales, care este impactul în viața copiilor. Materialul a fost realizat de Recorder.
Am lansat mini-seria „Cât de tare doare”, un podcast despre copiii care duc lupte prea grele în sufletul lor.
1. Gaspar Gyorgy, psiholog și Diana Podaru, Director General SOS Satele Copiilor – Ce înseamnă trauma, în relație cu atașamentul și dezvoltarea copilului
https://youtu.be/DvRDMvznTj4
2. Diana Vasile, Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei și Mama SOS Iulia Mira – Reacțiile copiilor, strategia lor de supraviețuire
https://youtu.be/8dTWEyNhctw
3. Mirabela Staicu, psiholog SOS și Nadine Voindrouh – Intervenție și sprijin concret în gestionarea traumei
https://youtu.be/qc4SM-26Cok
4. Eugen Hriscu, psihoterapeut clinica Aliat și George Machedonschi, tânăr SOS - Comportamente de risc, dependențe
https://youtu.be/cF6fpOxJUXM
Parteneriate media: TVR, ProTV, Prima TV, Radio România, Europa FM, Magic & Rock FM, Kolectiv
Proiecte speciale: Jucătorii FC Rapid au intrat pe teren cu tricouri SOS.
Parteneriate corporate: Kaufland România, Banca Transilvania
| Rezultatele proiectului
Donații prin sms – 1200 sms-uri noi, donații de 4 euro/lună
Donații digital – 2000
Audiență reportaj Recorder – 127K
Reach & engagement postări
Audiență Podcast – peste 3,5K
Difuzări radio – nr total de spoturi 364 și AVE 130.670 euro
Difuzări TV – nr total de 190 de spoturi și AVE 318.630 euro
Zeci de apariții editoriale
Donații în urma apelului lansat de Banca Transilvania – 17.350 euro
| Parteneri
Campania este realizează de Asociația SOS Satele Copiilor România, cu sprijinul Kolectiv (producție spot & podcast), Kaufland România și Banca Transilvania.
| Despre organizator
SOS Satele Copiilor România este o organizaţie neguvernamentală, membră a Federaţiei SOS Children’s Villages International, ce derulează programe în peste 130 de ţări și teritorii. SOS Satele Copiilor oferă o familie iubitoare copiilor care au rămas fără îngrijirea părintească și îi susține și protejează pe cei care riscă să o piardă.
| Website proiect
https://www.sos-satelecopiilor.ro/copilariadoare-sms/