Participanti & Proiecte
EuroChangeMakers
|
Organizator: Asociatia GEYC |
|
Categorie: Comportament civic și Participare publică |
Proiectul EuroChangeMakers a fost creat ca urmare a provocărilor democratice aduse de pandemia COVID-19, care au limitat posibilitatea de participare a cetățenilor prin măsurile de distanțare fizică și suspendarea adunărilor în masă. Aceste măsuri au afectat drepturile fundamentale, inclusiv libertatea și securitatea, respectul pentru viața privată, libertatea de gândire, de exprimare și de asociere, precum și libertatea de circulație. În acest context, GEYC și ceilalți 17 parteneri ai consorțiului au considerat necesară crearea unui spațiu de încurajare a participării tinerilor prin utilizarea instrumentelor digitale. De asemenea, GEYC a colaborat cu UNICEF și a organizat focus grupuri pentru a înțelege mai bine efectele pandemiei asupra tinerilor, una dintre direcțiile acestora fiind Participarea.
| Scopul proiectului
- să contribuie la crearea unui spațiu de discuții și reflecții despre viitorul Europei, în care tinerii să fie împuterniciți să identifice provocările cu care se confruntă, să propună și să co-creeze soluții pentru comunități mai digitale, verzi și incluzive
- să faciliteze crearea unei rețele de tineri activi în comunitățile lor la nivel european, care - să colaboreze pentru a propune recomandări factorilor de decizie la nivel european, național și local
- să faciliteze dialogul dintre factorii de decizie și cetățeni pe tema Viitorului Europei, în 3 direcții - digital, social și verde
| Aria geografica
Trnava [SK], Kállósemjén [HU], Bucharest [RO], Lublin [PL], Tallinn si Narva [EE], Kaunas [LT], Stockholm, Orebro si Gothenburg [SE], Tallinn [EE], Ljublljana [SI], Kalamata [GR], Santa Brigida [ES], Triggiano [IT], Durres [AL], Sarajevo [BA], Novi Sad [RS], Esch-sur-Alzette [LU], Gondomar [PT], Bruxelles [BE], Nice [FR]
| Rezumat
Proiectul a fost creat ca răspuns la provocările democratice cu care ne-am confruntat în contextul pandemiei COVID-19, care a avut un impact direct asupra posibilității de participare a cetățenilor și integrat în eforturile și discuțiile mai largi despre Viitorul Europei
Obiective:
* să contribuie la crearea unui spațiu de discuții și reflecții despre viitorul Europei, în care tinerii să fie împuterniciți să identifice provocările cu care se confruntă, să propună și să co-creeze soluții pentru comunități mai digitale, verzi și incluzive
* să faciliteze crearea unei rețele de tineri activi în comunitățile lor la nivel european, care să colaboreze pentru a propune recomandări factorilor de decizie la nivel european, național și local
* să faciliteze dialogul dintre factorii de decizie și cetățeni pe tema Viitorului Europei
Grup țintă: tineri cetățeni (14-35 de ani), cetățeni și factori de decizie din cele 18 țări ale consorțiului, dar și la nivel european
Rezultate:
* angajarea a 550 de tineri și cetățeni din cele 18 țări ale consorțiului în discuții și reflecții pe tema Viitorului Europei
* crearea unei rețele de 100 de tineri europeni din cele 18 țări ale consorțiului
* angajarea a 200 de tineri și factori de decizie din 33 țări, într-un dialog pentru a dezbate soluțiile propuse
* formularea unei scrisori cu recomandări către factorii decizie la nivel național și european
Activități
- Hackathoane civice naționale organizate de parteneri în 18 țări
- Campanie de comunicare și evenimente locale de implicare a comunităților realizată de 100 tineri activi, în 18 țări
- Hackathon civic european în format hibrid
- Carte albă cu recomandări pentru stakeholderi și creatori de politici publice
| Date beneficiari direcţi
Grup țintă direct: tineri cetățeni (14-35 de ani), cetățeni și factori de decizie din cele 18 țări ale consorțiului, dar și la nivel european
Număr atins: 550 la evenimentele locale din 18 țări, 200 la evenimentul european din 33 țări
| Activitati
Activități
- Activitate de pregătire a consortiului (online, 11-13 mai 2021, 25 participanți)
- Hackathoane civice naționale organizate de fiecare partener în comunitățile lor locale, în fiecare țară a consorțiului, septembrie 2021 - martie 2022. Metodologia utilizată a fost design thinking. Facilitatorii acestor evenimente au beneficiat de un training online despre design thinking. Participanții au identificat problemele actuale și au propus soluții concrete. Câștigătprii au participat la diverse întâlniri online și la hackathonul civic European.
- Campanie de comunicare și evenimente locale (noiembrie 2021-iunie 2022, 100 de tineri activi din cele 18 țări ale consorțiului, nominalizați dintre câștigătorii hackathoanelor civice locale, fiecare a angajat minim alți 10 cetățeni, a condus minim 3 interviuri cu factori de decizie din comunitate și a partajat cel puțin 10 materiale digitale rezumând concluziile discuțiilor. Metodologia utilizată a fost digital storytelling. Tinerii au fost sprijiniți de partenerii locali pentru a-și exersa și îmbunătăți tehnicile de povestire utilizând instrumente digitale.
- Hackathon Civic European (iulie, București și online), bazat pe panel de discuție, lucru în echipe multiculturale și mentorat. Mentorii, experți în cele 3 direcții de discuție, au sprijinit formularea de soluții concrete la problemele identificate.
- Carta cu soluții și recomandări, trimisă către 100 creatorii de politici publice la nivel european, natțional și local.
| Rezultatele proiectului
Rezultate:
- angajarea a 550 de tineri și cetățeni din cele 18 țări ale consorțiului în discuții și reflecții pe tema Viitorului Europei, pentru a le face auzită vocea și a îi obișnui cu acest exercițiu al dialogului
- crearea unei rețele de 100 de tineri europeni din cele 18 țări ale consorțiului pentru împărtășirea de bune practici și idei, co-creare de soluții
- angajarea a 200 de tineri și factori de decizie din 33 țări, într-un dialog pentru a dezbate soluțiile propuse pentru încurajarea participării celor două categorii la o comunicare deschisă și transparentă
- formularea unei carte albe cu recomandări către factorii decizie la nivel național și european care să contribuie la procesul decizional și la co-crearea soluțiilor în postpandemie.
| Bugetul
680660 LEI
| Parteneri
Mentionate aici (nu ajunge spațiul pentru a le enumera pe toate aici): https://eurocm.geyc.ro
| Despre organizator
În 2010, GEYC a început ca una din primele comunități digitale din Europa, cu peste 7000 membri acum, în România: tineri, lucrători de tineret și profesori. Obiectivul său este de a genera o schimbare prin valorificarea pe deplin a noilor tehnologii, explorarea noilor culturi și transformarea activă a ideilor în acțiuni. Viziunea GEYC este de a reuni educația formală cu cea nonformală pentru a se completa una pe cealaltă și pentru a contribui la dezvoltarea completă a potențialului tinerilor
| Website proiect
https://eurocm.geyc.ro/social-media