Participanti & Proiecte
Strangerea de fonduri pentru proiecte sociale - o provocare intr-un an de criza
|
Organizator: United Way Romania |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
Fiind un an de criza, nevoile sociale au depasit coplesitor posibilitatile de ajutor pe care le putea oferi statul. In 2010, United Way a raspuns unei diversitati foarte mari de nevoi, prin intermediul proiectelor pe care le sustinem. Organizatiile partenere au identificat persoanele aflate in dificultate, le-au determinat nevoile, iar pe baza acestor nevoi au fost create proiecte pe care le-au depus spre sustinere la United Way. Aceste proiecte au trecut printr-un riguros proces de selectie realizat de voluntari din companiile care participa si la strangerea de fonduri. O mare parte dintre proiectele sustinute au fost pentru copii care provin din familii sarace si risca sa abandoneze scoala sau persoane ramase pe strada, fara sprijin si adesea fara acte de identitate, dar si alte probleme sociale stringente.
| Scopul proiectului
In principal, proiectul a urmarit sa colecteze fonduri din sectorul privat si in parteneriat cu acesta, sa sustina proiecte sociale cu impact major si de durata. De asemenea, si-a propus sa aduca in atentia companiilor problemele cu care se confrunta persoanele aflate in dificultate si sa apeleze la resursele acestora - voluntari si know-how - pentru dezvoltarea sectorului neguvernamental. Nu in ultimul rand, am urmarit sa nu fim doar finantator pentru ONG-uri, ci si un partener pe termen lung - trainer si consultant - in dezvoltare organizationala si eficientizarea serviciilor.
| Aria geografica
National (Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara)
| Rezumat
United Way Romania este o fundatie care raspunde in acelasi timp mai multor nevoi din domeniile: educatie, santate si integrare economica si sociala, asigurandu-se de asemenea ca nu duplica servicii ale statului sau ale altor organizatii. Campania de strangere de fonduri derulala de United Way Romania in 2010 reprezinta unul dintre cele mai mari eforturi colective de strangere de fonduri. Provocarea acestui an a fost ca resursele deja diminuate dupa al doilea an de criza trebuiau sa sustina un numar in continua crestere de oameni aflati in situatie critica. Dezechilibrul flagrant intre posibilitatile de ajutor de la stat si nevoi ne-a provocat sa organizam o campanie de strangere de fonduri cu impact si in acelasi timp creativa, pentru a oferi donatorilor o experienta in schimbul implicarii lor – activitati de voluntariat, interactiune cu beneficiarii proiectelor sustinute, implicare in procesul de selectie si monitorizare a proiectelor, participare in cadrul campaniilor derulate in companie prin donatii si facand parte din echipa de fundraising. In urma acestui complex de activitati, in campania de strangere de fonduri pentru beneficiarii United Way s-au implicat 40 de companii cu aproape 3.000 de angajati, dintre care 400 au fost si voluntari. Impreuna au strans 600.000 de USD cu care am putut sprijini 34 de proiecte in beneficiul a peste 7.000 de persoane aflate in dificultate (persoane cu dizabilotati neuro-motorii, mame tinere ramase in strada, batrani aflati in pragul saraciei, bolnavi in stadtii finale de boala, copii aflati la risc de abandon scolar, etc.
| Date beneficiari
In cadrul proiectelor cu ateliere protejate, beneficiarii creeaza obiecte decorative, bijuterii, jucarii, etc. si participa cu ele la targuri "cu vanzare" organizate de catre United Way in cadrul companilor partenere. Actiunea aduce un venit in plus organizatiilor dar si mai multa incredere beneficiarilor ca munca lor este apreciata. Spre exemplu, cu voluntari, angajati de la Freescale, am amenjat o gradina de legume pt pers cu dizabilitati intelectuale si in prezent ei ingrijesc gradina si isi iau o parte din alimente din propria curte. Ca benediciari indirecti, coordonatorii proiectelor au beneficiat de trainiguri si feedback din parte United Way si a companiilor. Astfel informatiile primite ii ajuta sa realizeze proiecte cu impact mai mare si sa foloseasca resursele cat mai eficient.
| Rezultatele proiectului
United Way Romania sustine proiecte ce deservesc grupuri sociale din trei sfere: educatie, sanatate si integrare economica si sociala. In urma campaniei de strangere de fonduri din 2010 s-au colectat 600.000 USD de la 40 de companii, 3.000 de angajati si 25 de persoane care au donat peste 1.000 $ /an. Cu ajutorul lor sustinem peste 7.000 de persoane aflate in dificultate:
-Peste 800 de copii si tineri aflati la risc de abandon scolar sau cu performante scolare bune dar proveniti din familii sarace, beneficiaza de ajutor educational, social si material
-Aproximativ 100 de mame care isi cresc singure copiii si 500 de familii care sunt supuse unor multiple constrangeri, primesc sprijin social, consiliere in cresterea si educarea copilul precum si oportunitatea de a-si gasi un loc de munca;
-Peste 400 de copii si persoane cu dizabilitati fizice si psihice primesc servicii de recuperare si integrare sociala;
-Peste 300 de varstnici, nedeplasabili, care suferă de boli cronice si sunt la risc de institutionalizare primesc servicii la domiciliu: asistenta medicala, asistenta sociala, ajutor material;
-Peste 600 de adulti fara adapost sau cu adapost impropriu sau care se intretin din cersetorie primesc servicii de asistenta sociala, medicala si psihologica, precum si sprijin in obtinerea unui loc de munca;
-Peste 1.300 de copii si adulti bolnavi de cancer si leucemie, aflati in stadii terminale ale bolii, primesc servicii medicale si sociale, precum si suport psihologic si spiritual.
-Peste 1.400 de copii spitalizati pe perioade lungi de timp primesc servicii de socializare.
| Bugetul proiectului (in RON)
1920000
| Parteneri
Raiffeisen Bank, Accenture, Genpact, Johnson Wax, GlaxoSmithKline, Citi Group, JW Marriott, Freescale, Hewlett Packard, British American Tobacco, Edipresse, Royal Bank of Scotland
| Website-ul proiectului
www.unitedway.ro