Participanti & Proiecte
Basarabia e Romania
|
Organizator: Platforma Civica ACTIUNEA 2012 |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
In 2012 s-au implinit 200 de ani de la prima rupere a Basarabiei, prin pacea semnata la Hanul lui Manuc pe 16 mai 1812.
Pentru a marca acest eveniment, Platforma Civica Actiunea 2012 a intreprins mai multe manifestari de informare si sensibilizare a opiniei publice.
Avand in vedere bugetul aproape inexistent, faptul ca in scoli orele de istorie sunt din ce in ce mai putine iar subiectul Basarabiei este tratat lapidar, am organizat o campanie de gherila urbana pentru a reusi sa transmitem mesajul intr-un mod neconventional dar care sa starneasca interes.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a fost informarea populatiei urbane din Romania privind adevărul istoric.
Obiectivele noastre au fost transformarea mesajului intr-unul cat mai vizibil, raspandirea lui in toata tara si implicarea tinerilor intr-o activitate care sa le suscite interesul catre istorie si realitatea din prezent.
| Aria geografica
in toate judetele Romaniei
| Rezumat
Scopul proiectului a fost informarea populatiei urbane din România privind adevărul istoric.
Atingerea lui s-a facut prin doua componente: grafitti si stickere, purtand acelasi mesaj: BASARABIA e ROMANIA!
Stickerele au fost lipite in centrele oraselor si la intrarea in scarile de bloc de catre voluntari din toata tara.
Grafittiurile au fost realizate de artisti in domeniu, in centrele urbane si pe principalele artere rutiere si feroviare.
Participarea tuturor persoanelor implicate in aceasta campanie a fost facuta pro-bono, ei platind de asemenea costul materialelor implicate (printarea abtibildurilor, transportul, sprayurile folosite la grafitti). Comunicarea s-a facut exclusiv online.
La sfarsitul campaniei, in toate judetele din Romania au fost lipite abtibilduri cu sloganul Basarabia e Romania! iar pe principalele artere nationale au fost vizibile grafittiuri cu acelasi slogan.
| Date beneficiari
Aproape 1 000 de tineri au fost implicati in proiect, solicitand si lipind abtibilduri in orasele sau in scolile lor precum si realizand grafittiuri.
| Rezultatele proiectului
Mesajul Basarabia e Romania a beneficiat de o expunere intensiva si de o notorietate iesita din comun pentru o campanie care nu a avut alocate resurse financiare: http://www.youtube.com/watch?v=m_O2BnzyvTw si http://www.youtube.com/watch?v=vFKdGw9rgrg.
| Bugetul proiectului (in RON)
0
| Parteneri
Platforma Civica Actiunea 2012 prin organizatiile si voluntarii implicati
| Website-ul proiectului
http://blocul.wordpress.com/ - avem mult mai multe imagini cu grafittiurile si alte materiale ale campaniei