Participanti & Proiecte
NaradiX - platformă de educaţie remedială
|
Organizator: |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
Elevii din România care nu au participat la orele online, (estimativ 259.000) riscă să rămână În urmă cu 2 ani în urma colegilor și astfel să fie pierduți definitiv din sistemul educațional. Cifrele de la care s-a pornit în demersul de construcţie NaradiX: se pierde aproape un sfert dintr-o generație, în 8 ani de școală, în mediul rural; Analfabetismul funcțional în România este de 44% conform testelor PISA; Cutremurul din Pakistan ( în timp ce elevii au pierdut trei luni de școală, la patru ani după cutremur aceștia erau cu un an și jumătate în urmă în procesul de învățare). Nevoile categoriei principale de beneficiari, elevii, au pornit de la situaţia în care materia şcolară pierdută de aceştia în pandemie dacă nu este recuperată de urgență, decalajul sever între nivelurile de pregătire ale elevilor riscă să creeze o situație critică
| Scopul proiectului
Platforma interactivă de educaţie remedială Naradix.ro are ca scop stimularea elevilor înspre continuarea eforturilor de învăţare şi recuperarea decalajelor instalate pe perioada pandemiei. Obiectivele propuse sunt de a prevenii adâncirea deconectării de la şcoală pentru copiii care se află în risc de abandon şcolar, oferind educaţie remedială pentru un număr de până la 100.000 de copii în anul şcolar 2021-2022. NaradiX oferă învăţare de tip sincron, asincron, precum şi acces offline pentru parcurgerea conţinutului din platformă şi rezolvarea testelor.
| Aria geografica
Toate judetele din România, am avut cativa utilizatori romani din 127 tari straine
| Rezumat
Naradix.ro este o platformă de educație remedială construită de Narada şi pusă la dispoziția elevilor și profesorilor, în mod gratuit. Inițiativa fără precedent în România oferă șansa copiilor din orice colţ al României, să se înscrie pe platformă, să participe la cursuri și să realizeze testări pentru ca materia pierdută în pandemie să fie recuperată până la începutul noului an şcolar.
Potrivit datelor Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în anul 2020, în contextul pandemiei, 259.000 de copii nu au avut acces la cursurile online, din cauza lipsei tehnologiei necesare, a conectivității sau chiar a curentului electric.
Dacă materia pierdută de aceștia în pandemie nu este recuperată de urgență, decalajul sever între nivelurile de pregătire ale elevilor riscă să creeze o situație critică, cu efect social de domino: ridicarea procentului analfabetismului funcţional în România (care se afla la momentul lansării platformei la 44%, conform testelor PISA) şi creșterea numărului celor care abandonează școala. Situația negativă creată de pandemie în învățământ poate afecta însă pe termen lung întreaga societate, prin lipsa forței calificate de muncă și costurile enorme pe care le plătește societatea în cazul unui tânăr care renunță la școală.
Într-o mobilizare impresionantă, pe parcursul a doar 3 luni, Narada a lucrat pentru pregătirea platformei Naradix, proiect la care au participat peste 40 de profesori voluntari și peste 100 de voluntari. Acest lucru a presupus digitalizarea curriculum-ului școlar pentru clasele 0 – 8, la materiile (română, matematică, istorie şi geografie).
Totodată, Naradix este un sistem de educație remedială digitalizat, bazat pe un sistem ce recompensează performanța. Elevii care au rezultate foarte bune primesc premii dintre cele mai atractive.
| Date beneficiari direcţi
Elevi impactaţi in total: - 18.500. Elevi participanti in webinarii in timpul verii - 7.920. Profesori impactaţi care şi-au făcut cont în platformă si si-au invitat elevii in platforma: 1.707. Creatori de conţinut: 45. facilitatori de webinarii: 12. Părinţii copiilor din clasele 0-4: 3000
| Activitati
Pe parcursul a doar 3 luni, Narada a lucrat pentru pregătirea platformei Naradix, proiect la care au participat peste 40 de profesori voluntari şi 80 de elevi şi studenţi voluntari. Acest lucru a presupus digitalizarea curriculum-ului școlar pentru clasele 0 – 8, la materiile (română, matematică, istorie şi geografie), mecanism de engagement pe platformă, astfel încât să crească nivelul de motivaţie a elevilor în învățare. Pentru că platforma are integrat un sistem de recompensare, cu obiectivul de a motiva elevii să recapituleze cât mai multă materie, copiii cu cele mai bune rezultate au văzut rodul muncii lor concretizat în premii: cărți, mingi, biciclete, rechizite şcolare etc. Copiii pot fi înregistrați pe platformă atât de profesori, cât și de părinți. Aceştia au descoperit o modalitate atractivă și modernă de învățare care permite accesarea în orice moment e nevoie – pentru studierea unor materiale sau lămuriri suplimentare din partea profesorilor. Totodată, pe timpul verii, profesorii au ţinut WEBINARII live la materiile principale pentru Evaluarea Naţională, astfel încât elevii au putut interacţiona în mod direct cu profesorii care au oferit sprijin şi răspuns la întrebările acestora.
Și pentru profesori, trecerea bruscă la sistemul de învățare online a însemnat o provocare. Mai ales în comunitățile vulnerabile, lipsite de resurse, dascălii au avut nevoie de suport din partea altor colegi ca să găsească cele mai potrivite metode să-i ajute pe copii.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
249900
| Parteneri
Sponsor principal: Cora România Comunitate de voluntari mobilizată de: Starbucks România Curriculum digitalizat împreună cu: Global Vision Parteneri amplificare & media: HaHaHa Production, Kiss FM Partener principal premii: BIC România Alţi parteneri: Adservio, Editura Didactică şi Pedagogică, Raluca Comănescu & Partners, DPD
| Website proiect
www.naradix.ro