Participanti & Proiecte
remesh
|
Organizator: Ateliere Fara Frontiere |
|
Categorie: Originalitate |
Remesh a aparut ca raspuns la o problema de mediu, dar si sociala:
Inainte de proiectul remesh, nu exista in Romania o solutie de reciclare a deseurilor de materiale publicitare. Ne-am hotarat sa prelungim durata de viata a bannerelor publicitare, sa evitam acumularea lor in deseuri si sa oferim companiilor si agentiilor de publicitate o solutie pentru reciclarea acestora, precum si o alternativa de publicitate responsabila.
Din punct de vedere social, in Romania se manifesta din ce in ce mai pregnant un fenomen de dumping social, iar somajul de lunga durata, excluziunea, marginalizarea si discriminarea sunt probleme cu care Ateliere Fara Frontiere lupta prin actiunea de insertie profesionala. Am initiat proiectul remesh pentru a le oferi o sansa de reintegrare persoanelor in dificultate, in special femei.
| Scopul proiectului
Scopul: Colectarea a 18 tone de deseuri publicitare pe an si transformarea lor in genti, sacose si accesorii
Obiectivele propuse: Autofinantarea prin vanzarea produselor confectionate in atelier si cresterea numarului persoanelor angajate din grupuri defavorizate.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Remesh este un brand socialware de genti si accesorii unice si nonconformiste, realizate din reciclarea bannerelor publicitare intr-un atelier social.
Remesh este atat un proiect social, cat si de mediu, intrucat foloseste ca materie prima pentru produsele create deseuri de meshuri si bannere publicitare. Acestea arata grozav infrumusetand fatadele cladirilor si imbracand panourile in culori vesele, dar sansele sunt ca la expirarea campaniei publicitare sa ajunga la groapa de gunoi sau sa fie incinerate in fabricile de ciment, producand gaze cu efecte de sera care contribuie negativ la schimbarile climatice. Solutia propusa de noi este de a transforma aceste deseuri in genti, penare, mape si alte accesorii originale.
Resursele disponibile sunt tonele de materiale publicitare pe care le-am colectat de-a lungul timpului si din care am confectionat mii de produse. Astfel, cele mai importante realizari sunt faptul ca am reusit sa ii formam pe angajatii din atelier in domeniul confectiilor si am vandut mii de produse create de ei, lucru ce ne duce mai aproape de atingerea telului de a ne autosustine.
| Date beneficiari
Companiile si agentiile de publicitate ne pun la dispozitie materia prima: bannerele si mesh-urile din campaniile expirate, iar angajatii din atelierul remesh le transforma in produse finite, ce pot fi personalizate si oferite angajatilor / clientilor sau vandute la diferite targuri / online.
| Rezultatele proiectului
Am reusit sa colectam 24362,4 de tone de deseuri publicitare, dintre care am reutilizat 4400 de tone si am reusit sa vindem 11920 de produse.
In acelasi timp, angajatii in insertie din atelierul remesh au primit sansa unui parcurs de acompaniere sociala si profesionala care urmareste (re)construirea increderiii in sine si in ceilalti, (re)dobandirea autonomiei, (re)construirea angajabilitatii durabile, (re)construirea si consolidarea legaturilor sociale si familiale si (re)integrarea pe piata muncii si in societate ca cetatean cu drepturi depline.
| Argument
In Romania, exista un mare decalaj intre nevoile publicului vulnerabil si exclus si masurile care se iau pentru a promova (re)integrarea acestora. Resursele alocate grupurilor vulnerabile fiind reduse, tot mai multi oameni dependenti de sistemele sociale sunt exclusi.
Totodata, aici nu exista solutii de reciclare care sa respecte mediul pentru mesh-uri si bannere la sfarsitul campaniilor publicitare. Aceste mesh-uri publictare au o viata foarte scurta (intre cateva zile si cateva saptamani), iar numarul lor este foarte mare. Astfel, la sfarsitul campaniei publicitare, mesh-urile ajung la groapa de gunoi, sau sunt incinerate in fabricile de ciment, degajand gaze cu efect de sera care contribuie la schimbarile climatice
Remesh propune o solutie creativa de reciclare a mesh-urilor publicitare, si anume transformarea lor in genti, sacose, mape si obiecte utile intr-un atelier de insertie socio-profesional.
Prin refolosirea, si astfel prelungirea duratei de viata a bannerelor publicitare, evitam acumularea lor in deseuri si oferim agentiilor de publicitate o solutie pentru depozitarea acestora, precum si o alternativa de publicitate responsabila. Agentiile si companiile care se folosesc de mesh-uri publicitare pot fi beneficiarii acestor produse care pot fi personalizate si folosite ca material publicitar responsabil pentru clienti, angajati, parteneri etc.
| Bugetul proiectului (in RON)
450159
| Parteneri
Agentia Eleven Design, Fundatia pentru o Societate Deschisa si clientii resonsabili: Carrefour, Dacia Romania, IKEA, Avon, Acvatot, GfK, UniCredit Tiriac Bank, Asociatia Les Herbes Folles, F.O.N.D, Fundatia PARADA, Asociatia PAVEL, ADPARE, Asociatia Solwodi.
| Website-ul proiectului
http://issuu.com/remesh.socialware/docs/catalog_remesh