Participanti & Proiecte
Campania Zbor de copil
|
Organizator: Agentia Adventista pentru Dezvoltare, Refacere si Ajutor |
|
Categorie: Servicii de Asistență socială |
Lucrăm de peste 13 ani cu mame și copii, victime ale violenței în familie și fiecare campanie desfășurată este insuflată din practică. În timpul pandemiei, lucrurile s-au complicat pentru beneficiari (statul în casă cu agresorul mai mult timp, resursele financiare ce au scăzut etc.), dar și pentru noi la nivel organizațional, fiind în situația de a limita activitatea din centru. În 2017, am realizat un studiu la nivel național privind independența financiară a victimelor violenței în familie din centre rezidențiale și în urma analizei a reieșit un număr 46 de centre ce primeau astfel de beneficiari, în România. În prezent, numărul a scăzut, iar nevoia de găzduire și de primire a serviciilor de suport pentru supraviețuitorii abuzurilor a devenit acută. Toate serviciile din centrul Casa ADRA sunt oferite gratuit.
| Scopul proiectului
Scopul Campaniei Zbor de copil a fost continuarea activității centrului, prin oferirea de servicii de specialitate mamelor și copiilor victime ale violenței în familie.
Obiective: 1. susținerea financiară a centrului Casa ADRA;
2. încurajarea copiilor de a participa la activitățile campaniei, implicându-se astfel direct în sprijinirea copiilor aflați în situații de risc.
| Aria geografica
internațională
| Rezumat
Radu este un băiat de 7 ani venit la Casa ADRA. Eticheta de copil-problemă i-a fost ușor atribuită din cauza problemelor de vorbire, de socializare și de alimentație. Nu de puține ori nu a avut ce mânca. Pastele goale erau felul principal. Un copil flămând și sărac, într-o lume a violenței. Imaginează-te în familia lui Radu! Dimineața începe cu țipete, așa continuă și pe timpul zilei, când te aștepți mai puțin. Joaca nu mai este un motiv de bucurie, ci de spaimă. Dacă râzi prea mult și tata izbucnește? Dacă vorbești prea tare? Dacă ceri ceva... dacă te-ai mișcat într-un moment nedorit? În prezent, băiețelul este diversificat alimentar, a făcut progrese în limbaj prin ședințele de logoterapie din adăpost și și-a dezvoltat abilitățile sociale. Lucrul nu s-a finalizat, însă progresele sunt vizibile. Pentru copii ca Radu ne-am propus să depășim problemele financiare ale adăpostului. Ideea în jurul căreia a gravitat campania s-a referit la un dublu câștig: copiii înscriși să aibă șansa de a se implica activ, fie prin participarea la festival, fie prin prezența la atelierele de handmade și, pe lângă experiența personală acumulată (și feedback-ul primit din partea juraților), să aibă șansa de a contribui la o cauză socială. Activitățile implementate: festival international caritabil de muzică și arte (online) și ateliere de produse handmade (offline), finalizate cu târguri caritabile. Obiective: susținerea financiară a Casei ADRA, încurajarea copiilor să ajute alți copii aflați în situație de risc. Rezultate: impact organic social media: peste 150.000 persoane, aproximativ 600 voluntari activi implicați (jurați, elevi, profesori, diseminatori ai campaniei etc.), 10.000 euro donați în campanie, 1 podcast despre violența în familie, 7 parteneriate noi, 3 târguri caritabile.
| Date beneficiari direcţi
10 beneficiari găzduiți la Casa ADRA (mame și copii), victime ale violenței în familie
| Activitati
Campania s-a derulat pe 2 mari direcții: ateliere de produse handmade, finalizate cu târguri caritabile (fizic) și festivalul internațional caritabil de muzică și arte (online). Activitățile derivate au fost: pregătirea materialelor de promovare, identificare de parteneri, în principal în rândul școlilor și sponsori, identificare jurați pentru fiecare secțiune (7 secțiuni, 48 jurați) și alegerea președinților de secțiuni/subsecțiuni, desfășurarea atelierelor și publicitarea târgurilor caritabile, înscrierea participanților la festival și promovarea acestora pe rețelele de social media, deliberarea juriului, alegerea câstigătorilor, organizarea festivității de premiere, cu mesaje din partea juraților și prezentarea premiilor; pregătirea și trimiterea premiilor participanților (toți participanții au primit diplomă, fișă de feedback din partea juriului, medalie, iar câștigătorii au primit și trofee). Atelierele de produse handmade s-au desfășurat concomitent cu perioada de înscriere la festival, iar copiii care au realizat produse handmade au avut ocazia de a le prezenta și juriului de la Secțiunile: handmade, pictură/desen și să fie premiați. S-a putut participa atât individual, cât și în grup la festival. Cele 7 secțiuni au fost: muzică instrumentală (clape, corzi, instrumente de suflat), muzică vocală (individuală, ansambluri), teatru, creații literare, arte vizuale, handmade, familia mea (s-au putut înscrie și participanți mai mici de 4 ani la această secțiune).
| Rezultatele proiectului
Strângerea unei sume de aproximativ 10.000 euro; impact organic de peste 150.000 persoane pe Facebook - Casa ADRA (de la un impact de 30.000 persoane în perioada Februarie – Mai 2021) și peste 3700 persoane pe Instagram (pagină creată înainte de lansarea campaniei); stabilirea a 7 parteneriate noi, dintre care 4 cu școli (3 au organizat târguri și licitații de produse handmade, iar o școală a făcut lobby pentru înscrierea participanților la festival); a fost realizat 1 podcast despre violența în familie pentru informarea populației generale; intrarea într-un program de mentorat pentru ONG-uri (acest lucru a fost un mare beneficiu pentru întărirea capacității organizaționale); 1 clip de prezentare al proiectului; peste 150 de participanți la festival și peste 600 voluntari activi, implicați în activitățile campaniei (40 profesori; 477 elevi; 48 jurați voluntari, din 7 țări – profesioniști în domeniul în care activează); peste 50 persoane - care au diseminat informația despre campanie în mediul online. Cel mai important beneficiu pentru grupul țintă a fost continuarea primirii serviciilor profesionale la Casa ADRA (10 mame și copii au fost susținuți cu întregul pachet de servicii și găzduire pentru 1 lună) și creșterea imaginii de sine a copiilor din centru (3) care au participat la festival și au luat premii (juriul nu a știut statutul acestora, motiv pentru care nu a existat posibilitatea de a fi subiectivi). Identitatea lor a putut fi protejată și prin faptul că au participat la secțiuni ce nu au implicat expunere directă, iar numele le-a fost schimbat.
| Bugetul
8350,13
| Parteneri
Școala Gimnazială ”Augustin Maior” Reghin, Școala Gimnazială nr. 1 Dor Mărunt, Liceul Teoretic ”Mihai Ionescu”, Școala Gimnazială Doctor Luca Brăila, Asociația Culturală Stroici, Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj, Mămica activă.
| Website proiect
www.zbordecopil.ro (a funcționat pe perioada campaniei)