close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Cuvintele dor, nu-i asa?



| Organizator:
    Asociatia Telefonul Copilului
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Ian. 2011–oct. 2012: 3327 de cazuri inregistrate la 116 111 referitor la situatii de agresiune verbala (http://www.telefonulcopilului.ro/violenta): relatia de abuz copil–copil: 69,7% an 2011 / 58,8% primele 10 luni an 2012, din totalul cazurilor preluate. In cazul copiilor vorbim despre: agresiune fizica (13,35%), agresiune verbala (36,74%), discriminare (32,55%), amenintari (17,36%). Consultantii 116 111 fie au oferit consiliere psihologica (75,64%), fie au solicitat si interventia institutiilor abilitate (24.36%). Ingrijoratoare au fost starile identificate in randul copiilor: stima de sine scazuta, depresie, neincredere, teama, tulburari de comportament, discriminare, dorinta de razbunare, toleranta scazuta la adaptarea cerintelor scolare. Date confirmate si de studiul comandat in cadrul proiectului http://cuvinteledor.ro/realitate/

| Scopul proiectului
    Proiectul a fost conceput pentru a sprijini copiii si adolescentii, parintii si cadrele didactice in prevenirea si combaterea fenomenului violentei verbale in scoli. Proiectul a vorbit pentru prima data in Romania despre fenomenul violentei verbale si efectele ingrijoratoare ale acestuia, propunandu-si sa ofere si instrumente de gestionare a situatiilor de violenta, respectiv solutii constructive de abordare a violentei si prin intermediul intalnirilor deschise cu parinti si adolescenti interesati sa afle mai multe despre acestea.

Cuvintele dor, nu-i asa? Cuvintele dor, nu-i asa? Cuvintele dor, nu-i asa?

| Aria geografica
    toate judetele

| Rezumat
    „Cuvintele dor, nu-i asa?” este numele campaniei lansata impreuna cu Romtelecom, partener de 11 ani al organizatiei noastre, o campanie care atrage atentia asupra violentei verbale si consecintelor acesteia, fenomen tot mai des intalnit in comportamentul adolescentilor. Campania a fost initiata ca o consecinta a cresterii numarului de situatii violente, in care copiii si adolescentii sunt implicati fie ca victime, fie ca agresori, respectiv a cresterii numarului de astfel de cazuri la Telefonul Copilului 116 111.Campania si-a propus sa ofere instrumente de gestionare a situatiilor de violenta si a inclus intalniri deschise cu adulti si adolescenti interesati sa afle mai multe despre solutiile constructive de abordare a violentei.
In perioada 01 ianuarie 2011 – 31 octombrie 2012, baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului indica 3327 de cazuri inregistrate la 116 111 referitor la situatii de acest gen care au avut loc in principal in unitatile de invatamant.
Proiectul i-a oferit companiei Romtelecom posibilitatea:
- de a capitaliza sprijinul continuu acordat cauzei copilului prin intermediul sustinerii serviciului telefonic gratuit adresat copiilor si parintilor 116 111 oferit de Asociatia Telefonul Copilului
- de a raspunde votului angajatilor pentru implicarea companiei in cauze care au legatura cu protectia drepturilor copilului (scrutin intern printre angajati asupra cauzelor celor mai importante pentru acestia)
- de a evidentia comunicarea - principalul element care defineste compania ca o solutie la problema identificata.


| Date beneficiari
    Implicarea beneficiarilor a fost realizata prin intermediul focus-grupurilor formate pe de o parte din adolescenti - reprezentanti ai Consiliului National al Elevilor, iar pe de alta parte din parinti - reprezentati atat de parinti angajati ai companiei Romtelecom, cat si de parinti beneficiari ai Asociatiei Telefonul Copilului, ambele categorii aducandu-si contributia la deciziile cu privire la toate activitatile si materialele proiectului. De asemenea, chiar si sloganul proiectului a facut subiectul unui sondaj printre beneficiarii proiectului pentru alegerea finala.

| Rezultatele proiectului
    Cel mai important rezultat al proiectului a fost lansarea primei dezbateri publice in Romania asupra temei violentei verbale, care, nefiind gestionata corespunzator conduce la violenta fizica. Desi un subiect subtil fata de violenta fizica, proiectul a inregistrat in mediul online 1000 de comentarii, likes & shares in numai primele 2 saptamani de campanie. Principalele surse de informare au fost: website-ul dedicat www.cuvinteledor.ro/ (34000 de vizitatori unici), 116111,www.telefonulcopilului.ro, www.ziare.com, Consiliul National al Elevilor. Pe parcursul intalnirilor directe, psihologii implicati in proiect au lucrat cu mai mult de 200 de parinti, adolescenti si cadre didactice, prezentandu-le studii de caz din experienta Asociatiei la 116 111 si oferindu-le sfaturi fata in fata. Resursele informationale sunt disponibile si acum online, de asemenea cartea electronica gratuita cu studii de caz si recomandari generale (mai mult de 100 downloads). Astfel, sfaturile sunt in continuare deschise pentru consultare si sprijin. Proiectul s-a bucurat de expunerea subiectului prin 99 de articole generate de prezentarea fenomenului, datele statistice ale Asociatiei, studiul din cadrul proiectului, interviuri cu expertii implicati, respectiv persoane publice care au sustinut cauza. Am atins astfel un numar de peste 400.000 de oameni. Am reusit sa aducem pe scena publica acest subiect si prin intermediul emisiunilor radio Europa fm, ajungand astfel la peste 1.000.000 de ascultatori. Iar compania Romtelecom a reconfirmat implicarea in cauze care privesc copiii pentru angajati si clienti

| Argument
    Rezultatele proiectului au demonstrat inca o data ca parteneriatul intre o companie privata si o organizatie neguvernamentala pot depasi asteptarile initiale, fiecare aducandu-si experienta in activitati care reprezinta cel mai bine fiecare entitate. Asociatia si-a indeplinit obiectivul de a aduce in atentia publicului tinta un fenomen identificat datorita apelurilor la 116 111 in vederea constientizarii si prevenirii acestuia, iar compania a demonstrat continuitatea demersului sau in cauze care reprezinta copilul.

| Bugetul proiectului (in RON)
    confidential

| Parteneri
    Romtelecom

| Website-ul proiectului
    http://cuvinteledor.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes