Participanti & Proiecte
Antreprenoriatul pe intelesul tinerilor
|
Organizator: asociatia heidenroslein |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
Mediul economic în schimbare, precum şi numeroasele provocări ale globalizării vor duce inevitabil la noi evoluţii pe piaţă: promovarea culturii antreprenoriale va acţiona pentru creşterea capacităţilor întreprinderilor de a pătrunde pe noi pieţe, prin intermediul transformării ideilor de afaceri în acţiuni concrete. Acest lucru poate fi făcut prin crearea de noi întreprinderi sau prin schimbarea cursului afacerilor existente. Tinerii din judeţul Maramures dar şi din ţara care vor să-şi întemeieze o afacere se lovesc de tot felul de bariere. Sunt purtaţi pe drumuri, nu sunt bine informaţi, nu ştiu ce trebuie făcut exact şi nu ştiu cui să se adreseze.
Legislaţia actuală şi instituţiile statului oferă o mulţime de facilităţi tinerilor şi există o mulţime de programe de finanţare prin care tinerii pot să-şi dezvolte afacerile.
| Scopul proiectului
Promovarea culturii antreprenoriale în vederea creşterii abilităţilor tinerilor de a materializa ideile de afaceri
Os -1. Definitia antreprenoriatului
2. Caracteristici şi aptitudini ale antreprenorului
3. Mediul de afaceri
4. Angajat sau angajator?
5. Planul de management financiar
6. Model plan de afaceri
7. A fi tanar antreprenor inseamna ...?
8. Antreprenoriatul la tineri din perspectiva psihologica
| Aria geografica
Baia Mare si licee din Maramures
| Rezumat
Dezvoltarea şi diversificarea de acţiuni de tineret.pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul tinerilor prin
O1 - chestionar privind cunoştinţele de orientare antreprenoriala a tinerilor
O2 - sondaj privind cunoştinţele tinerilor despre cerintele pietii muncii si a serviciilor
O3 - dezbatere ANGAJAT SAU ANGAJATOR ?
O4 - tiparire de pliante 500 buc si fluturasi 1500 buc :PRO SI CONTRA ANTREPRENORIAT si impartirea lor
O5 - întocmirea ghidului 100buc si tipărirea lui ANTREPRENORIAT PE INTELESUL TUTUROR
O6 - împărţirea ghidului mai ales în clasele terminale şi obtinerea de alte finantari pentru continuarea O7 Evaluarea impactului proiectului prin aplicare de chestionare
Proiectul aşa cum este conceput, prezintă două obiective majore:
unul imediat, oferind informaţii despre cum trebuie sa-si construiasca o cariera ,sa-si gaseasca un loc de munca sau sa-si intemeieze propria afacere (Se rezolvă un efect, fără a se merge la cauza care a provocat această stare de fapt)
Obiectivul pe termen lung îl reprezintă înarmarea tinerilor cu noi cunoştinţe despre ce vor trebui să facă în contextul cautarii ,gasirii al unui loc de munca sau pentru intemeierea propriei afaceri.
-realizarea si implementarea unui modul de orientare pe piata muncii
-realizarea unui ghid de orientare in antreprenoriat
Dezbaterea/premise pentru dezvoltarea unei atitudini pozitive fata de antreprenoriat
Buget 1600 lei/ DTJ MM
Nr de participanti: propus 500 /nr de tineri informati propus 1500-atins 2000,nr de dezbateri propus 1/atins 3 /cheltuieli pe participant 2 lei,cheltuieli pe beneficiar0,8 lei/
| Date beneficiari
Implicarea tinerilor in proiect cu sarcini concrete/se monitorizeaza saptamanal de echipe de 3 voluntari/unitate:
Impactul proiectului asupra participantilor la proiect
Impactul proiectului asupra parintilor
Impactul proiectului asupra beneficiarilor indirecti (alte licee etc)
Metode de colectare a datelor
(
X Observaţii X Interviuri S xInformaţii calitative xChestionare
xDiscuţii în grup
Metode de evaluare: Cine evaluează:
Impactul proiectului asupra tinerilor in licee si ..de pe strada chestionar Echipa de evaluare(3tineri)
Impactul proiectului asupra parintilor----observatori,profesorilor chestionar Echipa de evaluare(3tineri)
Evaluare financiara Raportari si confruntari de documente financiare catre si cu finantatorul Auditorii asociatiei
| Rezultatele proiectului
100 ghiduri tiparite si impartite cu urmatoarele capitole:1. Definitia antreprenoriatului
2. Caracteristici şi aptitudini ale antreprenorului
3. Mediul de afaceri
4. Angajat sau angajator?
5. Planul de management financiar
6. Model plan de afaceri
7. A fi tanar antreprenor inseamna ...?
8. Antreprenoriatul la tineri din perspectiva psihologica
9. Bibliografie
/au fost total insuficiente
informatii perinente transmise prin 500 pliante si 1500 flyere ,20 parinti au cerut insistent continuarea proiectului,aparitii in presa locala 3 articole care au avut cuvinte de lauda la adresa tinerilor care au preferat mediul de afacere in deprimentul "de a fi bugetar"
| Bugetul proiectului (in RON)
1600
| Parteneri
Grup SCOLAR TEHNIC,Liceul Teoretic Emil Racovita,Universitatea de Nord Baia Mare,ISJ maramures,Biblioteca Judeteana Petre Dulfu Maramures
| Website-ul proiectului
va fi in raportul 2010 al asociatie/www.heidenroslein.home.ro