Participanti & Proiecte
T.A.L.E.- TECHNOLOGY ASSISTS LEARNING AND EDUCATION
|
Organizator: Asociatia Autism Baia Mare |
|
Categorie: Originalitate |
Copiii cu autism au nevoie de abordari diverse si personalizate pentru a dezvolta abilitati de comunicare, autoservire, cognitive si de socializare. Tehnologia, prin aplicatiile multimedia, poate oferi o interfata foarte utila si motivanta in interventiile terapeutice destinate copiilor cu autism. Noile tehnologii pot fi folosite pentru a imbunatati comunicarea verbala dar in acelasi timp ofera o alternativa de comunicare prin aplicatii pentru copiii non-verbali; ajuta la dezvoltarea aptitudinilor sociale prin jocurile specifice disponibile; sporesc capacitatea de a invata prin stimulii vizuali, auditivi si tactili. Specialistii din domeniu au observat ca multitudinea de stimuli oferiti motiveaza copiii cu autism, ajuta teraputii sa dezvolte programe de invatare adaptate si faciliteaza comunicarea si interactiunea adecvata in general.
| Scopul proiectului
Proiectului “T.A.L.E.“ a vizat imbunatatirea abilitatilor de viata independenta a copiilor cu autism din Centrul de Zi prin implementarea de servicii moderne de evaluare si interventie terapeutica personalizata.
O 1.Dezvoltarea abilitatilor prin oferirea de oportunitati de invatare adecvate pentru 55 de copii cu autism din Maramures.
O2.Dezvoltarea serviciilor oferite in Centrul de Zi.
O3.Promovarea folosirii metodelor personalizate adecvate si a beneficiilor care rezulta din abordarea corectă a copiiilor cu dizabilitati pentru intreaga comunitate.
4.Promovarea voluntariatului.
| Aria geografica
MARAMURES
| Rezumat
Copiii cu autism au nevoie de abordari personalizate pentru a asimila ceea ce alti copii invata natural. Proiectului “T.A.L.E.finantat de Fundatia Vodafone Romania a avut ca scop imbunatatirea abilitatile de viata independenta ale celor 55 de copii cu autism din Centrul de Zi al Asociatiei Autism Baia Mare. Folosind tabletele cu aplicatii multimedia, copiii si-au dezvoltat abilitati sociale: initiere de contact social, joc de rol, imbunatatire contact vizual, atentie si interes pentru cei din jur. Limbajul acestora s-a dezvoltat foarte mult, iar pentru copiii nonverbali tableta a oferit un mijloc de comunicare prin imagini.Tabla interactiva folosita pentru activitatile educationale de grup a oferit un stimul adecvat pentru dezvoltarea cunostintelor si invatare in general. Cei 10 voluntari implicati in proiect au avut ocazia sa interactioneze cu copiii cu autism si sa observe beneficiile tehnologiilor folosite. Rezultatele obtinute pentru fiecare copil in parte sunt remarcabile.
Un alt rezultat important al proiectului a fost informarea si sensibilizarea comunitatii locale si a autoritatilor care desfasoară activitati in domeniu cu privire la beneficiile folosirii tehnologiilor in cazul copiilor cu dizabilitati prin intermediul evenimentului Conferința nationala cu participare internationala, „ACCEPTA-MA ASA CUM SUNT - despre abilitate si dizabilitate”, editia a II a. La eveniment au participat medici, psihologi, pedagogi și terapeuți din țara si strainatate, preocupați de studiul autismului și identificarea celor mai potrivite solutii de interventie in cazul persoanelor diagnosticate cu aceasta tulburare.
| Date beneficiari
Copiii au beneficiat de activitatile directe ale proiectului in fiecare zi.
| Rezultatele proiectului
Prin acest proiect am crescut calitatea serviciilor oferite copiilor cu autism prin imbunatatirea metodelor de lucru in functie de nivelul fiecarui copil. In urma folosirii unor programe specifice, copiii au avut progrese cognitive punctuale (alfabetul, numerele, culorile, expresiile faciale, alte concepte abstracte), dar si la nivelul comunicarii si interactiunii sociale. Tableta este cu atat mai folositoare cu cat invata intr-un mod interactiv si placut, interactiunea respectiva fiind propria recompensa.
R1) Abordarea personalizata pentru dezvoltarea abilitatilor de viata independenta prin utilizarea aplicatiilor disponibile in tehnologiile moderne;
R2) Generarea a 60 de rapoarte psihologice finale, care, prin comparatie cu rapoartele initiale au relevat evolutia copiilor; prin analiza fiselor de observatie si a inregistrarilor, se pot evidentia punctele tari si cele slabe ale aplicatiilor utilizate;
R3) Recrutarea a unui numar de 10 voluntari care au avut rolul de prompt in cadrul activitatilor proiectului, asistand terapeutul; formarea celor 10 voluntari si sprijinirea lor in procesul de dezvoltare personala;
R4)Informarea si sensibilizarea comunitatii si a autorităţilor care desfasoara activitati in domeniu cu privire la problematica copiilor cu autism, activitatile si rezultatele concrete ale proiectului;
R5) Oferirea unui exemplu de buna practica in utilizarea metodelor moderne de interventie si educatie in cazul copiilor cu tulburari din spectrul autist.
| Argument
Imbunatatirile aduse tehnologiei de ultima ora ne influenteaza viata in moduri in care nici nu ne-am putut imagina vreodata. Pentru copiii diagnosticati cu tulburare din spectrul autist tehnologia a adus progrese in aria comunicarii si a socializarii si a sporit abilitatea de a invata. Cu ajutorul tabletelor, in functie de potentialul fiecarui copil, au fost utilizate diverse aplicatii multimedia: pentru atentie si functii executive, copiii au avut de indentificat absurditatile din anumite imagini, sa gasească diferenţe între doua sau mai multe imagini, sa puna in ordine temporala secvente. Pe partea de limbaj am folosit multe aplicatii cu povesti, copiii putand sa repovesteasca cu ajutorul suportului vizual. De asemenea, au fost utilizate multe aplicatii care stimuleaza memoria si procesarea vizuo-spatiala, copiii avand de trasat linii, numere, litere sau de rezolvat labirinturi. Aria socializarii si a comunicarii, aria cea mai afectata in cazul copiilor diagnosticati cu autism, a fost dezvoltata prin utilizarea aplicatiilor care solicitau identificarea unor emotii si corelarea dintre situstie si emotie sau dorinta, povesti sociale cu suport vizual care exprima anumite reguli sociale ce trebuie sa fie respectate in diverse situatii (spre exemplu cum ar trebui sa ne comportam la cumparaturi), anumite jocuri simbolice (de-a doctorul, la stomatolog) care pregatesc copiii pentru expunerea la mediul real.Copiii non-verbali folosesc tableta ca mijloc de comunicare prin pictograme.
| Bugetul proiectului (in RON)
194968,90
| Parteneri
FUNDATIA VODAFONE ROMANIA
| Website-ul proiectului
http://www.autismbaiamare-tale.ro/