close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Educatie pentru schimbare



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    In judetele in care se implementeaza proiectul a fost analizata: rata de promovabilitate a examenului de bacalaureat in mediul rural, a abandonului scolar, rata de abandon aferenta invatamantului secundar inferior. Analiza a relevat ca principalele cauze ale cresterii ratei de abandon scolar si ale absenteismului in mediul rural, au fost: cresterea costurilor educatiei, lipsa interesului parintilor si scaderea increderii in beneficiile participarii la educatie. Din perspectiva factorilor de risc multipli, s-a urmarit atat interventia asupra cauzelor de natura sociala care duc la aparitia vulnerabilitatii si a abandonului, cat si asupra celor care tin de calitatea scazuta a actului educational care favorizeaza absenteismul, abandonul si performanta scolara.

| Scopul proiectului
    Scop: Prevenirea abandonului scolar din spatiul rural prin crearea a 5 centre de tip Scoala dupa scoala (SDS) si mobilizarea resurselor locale.
O1. Dezvoltarea a 5 centre de tip SDS in 5 comunitati din judetele Ialomita, Valcea si Dolj prin intermediul unui program de finantare destinat organizatiilor comunitare;
O2. Implicarea a cel putin 150 de copii din comunitatile de referinta in activitati de tip Scoala dupa scoala in vederea prevenirii abandonului scolar;
O3. Cresterea capacitatii actorilor comunitari de mobilizare a resurselor locale pentru solutionarea de nevoi la nivel de comunitate


Educatie pentru schimbare Educatie pentru schimbare Educatie pentru schimbare

| Aria geografica
    Armasesti si Rosiori, judetul Ialomita, Breasta si Bucovat, judetul Dolj, Scundu, judetul Valcea

| Rezumat
    Nevoile identificate care au stat la baza interventiei pot fi restranse la urmatoarele aspecte: (1) impactul tot mai crescut al factorilor de risc ai abandonului scolar asupra copiilor si tinerilor din Romania, in special a celor din mediu rural; (2) rezultatele foarte scazute pe care copiii si tineri din Romania le obtin la evaluarile nationale. Prin urmare, prin programul dezvoltat, WVR si-a propus ca obiectiv cresterea gradului de participare scolara in comunitatile de referinta, prin implementarea de programe educationale remediale integrate. Un alt obiectiv secundar a constat in capacitarea organizatiilor comunitare pentru a gestiona si livra programele educationale prevazute in propunerea de proiect.
Principalele activitati specifice ale proiectului au fost: (1) promovarea programului „Educatie pentru schimbare” adresate organizatiilor interesate precum si publicului larg; (2) Actiuni de capacitare a organizatilor selectate pentru implementarea proiectelor finantate; (3) Derularea de activitati specifice programelor “Scoala dupa scoala” (SDS) precum: activitati de realizare a temelor, activitati de educatie remediala si alte activitati non-formale. In ceea ce priveste rezultatele obtinute si impactul interventiei mentionam mai jos cativa indicatori identificati prin analiza notelor copiilor inscrisi in program: la nivel general 42% dintre copiii inscrisi in proiect si-au crescut rezultatele scolare; in centrul din Rosiori, 64% dintre copii au avut note mai mari iar 14 dintre ei care aveau multe absente au venit cu periodicitate la scoala; in centrul din Scundu, 44% dintre copii si-au imbunatatit notele si 5 copii cu absente multe si-au redus numarul de absente si au participat la scoala.


| Date beneficiari
    Proiectul „Educatie pentru Schimbare” a fost implementat cu ajutorul a trei ONG-uri locale: ADC Euro Breasta si Asociatia ProTineret Bucovat, asociatiei Copiii-Speranta Armasestiului si a doua grupuri de initiativa (Scundu si Rosiori), care au beneficiat de un program integrat de asistenta si pregatire pentru organizarea activitatilor din centrele „scoala dupa scoala” dezvoltate.

| Date beneficiari
    Armasesti, judetul Ialomita: 27 de copii din clasele primare Rosiori, judetul Ialomita: 27 copii (15 elevi din clasele primare si 12 din clasele gimnaziale) Breasta, judetul Dolj: 30 copii din clasele primare Bucovat, judetul Dolj: 47 copii din clasele primare Scundu, judetul Valcea: 25 copii din clasele gimnaziale participanti la activitatile specifice scoala dupa scoala. In total au fost implicati 156 copii in cadrul proiectului, inregistrati in invatamantul primar si gimnazial.12 cadre didactice care au beneficiat atat de programul de capacitare si asistenta oferit de Fundatia World Vision Romania, cat si sprijnul financiar si logistic pentru a dezvolta centrele de tip scoala dupa scoala. Parintii copiilor implicati in proiect. Scolile din comunitatile in care vor fi dezvoltate cele 5 centre de tip scoala dupa scoala.

| Activitati
    Pentru implementarea proiectului, World Vision a urmarit urmatorul plan de activitati:
(1) Realizarea si comunicarea unui ghid de finantare pentru organizatiile interesate
(2) Activitati de promovare: 3 evenimente judetene in cadrul unei caravane de promovare
(3) Organizarea si implementarea programului de finantare adresat organizatiilor comunitare: a fost oferita asistenta asociatiilor sau grupurilor interesate, in vederea realizarii proiectelor; pana la data limita stabilita au fost primite 13 aplicatii; dintre acestea, au fost selectate 3 asociatii si 2 grupuri de initiativa ale caror proiecte (5) au fost finantate.
(4) Capacitarea organizatilor selectate pentru implementarea activitatilor proiectelor finantate prin organizarea unor sesiuni de formare in urmatoarele domenii:
- Managementul serviciilor educationale de tip Scoala dupa Scoala;
- Participare si mobilizarea resurselor locale;
- Managementul voluntarilor in activitatile educationale;
Odata cu inceperea cursurilor, au inceput si activitatile educationale in cele 5 centre SDS de care au beneficiat 156 de copii in cele trei judete: Ialomita, Dolj si Valcea. Copiii au beneficiat de indrumare in realizarea temelor si imbunatatirea cunostintelor sub orientarea cadrelor didactice. In acelasi timp, pentru a face programul cat mai atractiv si a dezvolta abilitati de viata, sunt organizate si alte activitati: educatie pentru sanatate, jocuri de echipa, ore de lectura si vizionare de filme, activitati handmade, etc.


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele obtinute au constat in:
- 5 centre de tip Scoala dupa scoala (SDS) dezvoltate, dotate cu mobilier adecvat, echipamente IT si cu materiale educationale.
- 156 copii implicati in activitatile de tip SDS, precum: rezolvarea temelor, meditatii pentru imbunatatirea rezultatelor scolare, formarea unor deprinderi si abilitati – socializare, promovarea importantei igienei, protecţiei mediului, teatru, dans şi ansamblu folcloric; copiii au beneficiat de o masa calda sau un pachet cu alimente.
- 3 organizatii si 2 grupuri de initiativa beneficiare ale programului de capacitare
-10 cadre didactice au beneficiat de trainingul "Managementul serviciilor educationale de tip scoala dupa scoala"
-12 cadre didactice au beneficiat de trainingul "Scoala dupa scoala-metode si resurse de invatare, mobilizare comunitara si managementul voluntarilor"
La finalul anului scolar au fost analizate notele copiilor si absentele comparativ cu anul precedent.
La nivel general 42% dintre copiii inscrisi in proiect si-au crescut rezultatele scolare.
Rosiori: 64% dintre copii si-au crescut notele iar 14 dintre ei care aveau multe absente au venit in mod regulat la scoala.
Breasta: 37% dintre copii si-au crescut notele si 6 copii care aveau multe absente au venit in mod regulat la scoala.
Bucovat: 37% dintre copii si-au imbunatatit notele si 7 copii care aveau multe absente au venit in mod regulat la scoala.
Scundu: 44% dintre copii si-au imbunatatit notele si 5 copii cu absente multe si-au redus numarul de absente si au participat la scoala.


| Bugetul
    364400

| Parteneri
    Partenerii institutionali implicati in implementarea proiectului la nivelul judetelor Ialomita, Dolj si Valcea sunt: Inspectoratele Scolare Judetene si Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului. Proiectul „Educatie pentru Schimbare” a fost implementat cu ajutorul a trei ONG-uri locale: ADC Euro Breasta si Asociatia ProTineret Bucovat, asociatiei Copiii-Speranta Armasestiului si a doua grupuri de initiativa (Scundu si Rosiori).

| Website proiect
    https://worldvision.ro/educatie-pentru-schimbare-a832.html





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes