Participanti & Proiecte
Unlimited Education
|
Organizator: Asociatia Junior Achievement Romania |
|
Categorie: Educație, Învățământ, Cercetare |
In aprilie 2020, o echipa JARO a participat a Hackatonul Pan European #EUvsVirus. Ideea echipei a fost de a identifica o soluție fezabilă și customizabilă, cu potențial de replicare, un agregator de resurse locale și atrase pentru procesul educațional, bazată pe instrumente hardware, software, conținuturi educaționale de calitate și mijloace de comunicare, menite să ajute școlile să colaboreze și pe elevi să învețe mai ușor atât de acasă, cât și la clasă, pentru a micșora decalajul de accesibilitate la oportunități și soluții pentru tinerii din România. S-a demarat un proces de diagnoză pentru identificarea nevoilor reale ale școlilor participante, la nivel hard, soft, conținut, resurse umane și s-a proiectat, structurat și restructurat după agregarea resurselor și partenerilor, un model customizabil de abordare ( v.diagramă proiect).
| Scopul proiectului
Proiectul se bazează pe următorul concept: colaborare și resurse gratuite, pentru o educație fără limite, cu scopul de a reduce decalajele din mediul educațional, care se regăsesc ulterior, în cel economic. Obiectivul era să testăm mai multe soluții hibride moderne de învățare (pachete hardware, software și de comunicare; conținuturi și traininguri pentru ed. economică, financiară, antreprenorială și dezv. compe-tențelor profesionale) într-un număr mare de școli (peste 500) și cu participarea unui număr mare de elevi ( peste 10000), pentru relevanță, analiză și conturare model replicabil.
| Aria geografica
Nationala
| Rezumat
Activitățile pe care le desfășurăm cu școlile publice ne-au demonstrat că tinerii din România nu au acces egal la edu-cație si că problema crește cu cresterea accesului la tehnologie si informatie. „Decalajul digital“ – care descrie diferența dintre persoanele care au acces la tehnologie și cele care nu pot beneficia de avantajele acesteia – a fost și mai vizibil în această perioadă, când elevii au fost nevoiți să învețe de acasă. Problemele grupurilor din zonele defavorizate economic s-au accentuat: mai puțin de jumătate dintre tinerii cu vârste cuprinse între 6 și 16 ani au putut accesa resursele educaționale de care au nevoie. Pandemia ne-a arătat cât de vulnerabili suntem în ceea ce privește educația și cât de limitate sunt soluțiile de învățare de care dispunem: dispozitive și aplicații accesibile; profesori capabili să țină cursuri moderne; conținuturi educaționale la prețuri rezonabile, gata să fie livrate pe scară largă elevilor; infrastructură IT; acces la internet și mijloace de comunicare digitale. Proiectul nostru se bazează pe următorul concept: colaborare și acces la resurse GRATUITE pentru o educație fără limite. Am transformat blocajul cauzat de pandemie într-o provocare și am reușit să testăm mai multe soluții hibride de învățare, disponibile pe piață sau în stadiul de pilot(pachete hardware, software și de internet; conținuturi și traininguri hibride pentru educație economică, financiară, antreprenorială și dezvoltarea competențelor profesionale). Peste 1240 de profesori și 126.000 de elevi s-au alăturat demersului nostru. Proiectul s-a dovedit a fi unul de succes și ne-a dat ocazia să realizam un model de concept educațional agregat, ce poate fi adaptat mai multor arii de interes sau curriculare și poate fi implementat inclusiv în medii defavorizate.
| Date beneficiari direcţi
1240 Profesori șc generală și liceu, 126000 de elevi ( primar, gimnaziu, liceu), 126 consultanti profesionisti din business
| Activitati
Pe baza colaborării cu profesorii, elevii și companiile, s-a creat și ”mobilat” cu soluții tehnologice și de conținut, un modelul cu 8 „camere” virtuale, disponibile acum tuturor școlilor, gratuit: 1.”Camera” de diagnoză (inventarierea resurselor disponibile; chestionare si formuri de feedback, menite să identifice nevoile instituțiilor de învățământ, profesorilor, elevilor, comunității de afaceri) 2.”Camera” resurselor (campanii directe de responsabilizare a comunității de afaceri, pentru identificarea de resurse financiare, hardware, software și de comunicare existente pe piață și a persoanelor care doresc să fie consultanți, profesioniști din business voluntari în școli) 3.”Camera” de training (sesiuni de training pentru profesori și facilitatori prin intermediul webinariilor organizate la nivel de orientare, modul, implementae la clasă a activităților) 4. ”Camera” profesorului (conținuturi și resurse educaționale, prezentate în format blended learning și adaptate elevilor proveniți din mediile defavorizate economic; consultanță pentru profesori și voluntari)5.”Camera” de studiu (materiale și instrumente educaționale pe care elevii le pot folosi atât acasă, cât și la clasă; canale de consultanță pentru elevi și profesori)
6.”Camera” bibliotecă (instrumente de colectare, organizare și digitalizare a mat.educaționale ptr. primar, gimnaziu sau liceu)7.”Camera” de evaluare (instrumente de testare pre, în timpul și post activități.8.”Camera” de relaxare (extracuriculare)
| Rezultatele proiectului
Activitățile desfășurate pe durata proiectului au dus la: mobilizarea elevilor și creșterea satisfacției lor. S-au realizat instrumente și conținuturi educaționale necesare pentru funcționalitatea proiectului și a modelului: s-au agregat platforma LMS JA Inspire, MS Teams, aplicațiile Google pentru educație, LinkedIn, și aplicații mobile speciale pentru organizarea și desfășurarea procesului didactic. Toți profesorii au participat la sesiuni de pregătire. S-au implementatat 12 module educaționale în format hibrid (primar, gimnaziu, liceu), pe grupe de vârstă și mediu academic-economic (nivel de bază și activități extinse). Elevii au participat la peste 86 de webinarii, cursuri și sesiuni interactive. Cu sprijinul profesioniștilor din business s-au realizat sesiuni de educație interactive, moderne, folosind tehnologia și canale de comunicare moderne, ca: Innovation Challenge pe teme de economie, finanțe, orientare profesională, sesiuni ”Tinerii întreabă, Profesioniștii răspund”, prezentări de noi joburi si competențe necesare, Job Shadow virtuale. S-a realizat dotarea unor scoli fără resurse tehnologice cu pachete operationale (laptopuri, tablete, table inteligente, proiectoare, imprimante, acces la conținuturile educaționale ale proiectului); in anul 2 s-au adăugat noi soluții și pachete educaționale (conținuturi + procese + instrumente IT) oferite gratuit instituțiilor de învățământ, profesorilor, elevilor și consultanță în timp real, oferită profesorilor ptr: folosirea conținuturilor educaționale; normele GDPR; folosire de metode interactive și practice de predare
| Bugetul
1443800
| Parteneri
683 scoli generale si licee/HP, Accenture, Manpower, Microsoft, Google
| Website proiect