Participanti & Proiecte
StudentFest 2013: PARADOX
|
Organizator: Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest Timisoara |
|
Categorie: Arta si cultura |
Principala problema identificata a fost lipsa unui mediu propice in care tinerii artisti sa se poate dezvolta si exprima liber din punct de vedere cultural si artistic.
Ţinând cont de faptul că societatea actuală nu promovează îndeajuns arta şi cultura studenţească, Studentfest şi-a propus să promoveze şi să fie rampă de lansare pentru cât mai mulţi dintre tinerii artişti din grupul ţintă al proiectului
În mod concret, am identificat următoarele nevoi ale tinerilor artişti pe care le-am abordat in realizarea StudentFest 2013:
1. Nevoia de comunicare şi cooperare;
2.Nevoia de contact cu artişti consacraţi din domeniile studiate;
3. Nevoia unei promovări iniţiale a reuşitelor artistice;
4. Nevoia suplimentării educaţiei formale din şcoală cu o formă complementară de educaţie non-formală.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a constat în crearea unui mediu propice dezvoltării personale a tinerilor beneficiari.
Obiective:
-promovarea a 220 de artiști tineri prin organizarea de evenimente cultural-artistice în spații accesibile publicului larg din municipiul Timișoara.
-asigurarea accesului unui număr de 10.000 de persoane la evenimente cultural-artistice de calitate.
-crearea unei reţele de promotori locali, naţionali şi internaţionali formată din critici, artişti consacraţi, actori în domeniul culturii şi artelor destinate creşterii potenţialului grupurilor de tineri artisti.
| Aria geografica
Timisoara
| Rezumat
StudentFest este un proiect de anvergură, aducând în acelaşi spaţiu oameni din mai multe domenii: arhitectură, arte plastice, design vestimentar, street art, dans, film, fotografie, experimentarium, literatură, muzică, party, publicitate şi teatru.
Principala problema identificata a fost lipsa unui mediu propice in care tinerii artisti sa se poate dezvolta si exprima liber din punct de vedere cultural si artistic.
Ţinând cont de faptul că societatea actuală nu promovează îndeajuns arta şi cultura studenţească, Studentfest şi-a propus să promoveze şi să fie rampă de lansare pentru cât mai mulţi dintre tinerii artişti din grupul ţintă al proiectului
În mod concret, am identificat următoarele nevoi ale tinerilor artişti pe care le-am abordat in realizarea StudentFest 2013:
1. Nevoia de comunicare şi cooperare;
2.Nevoia de contact cu artişti consacraţi din domeniile studiate;
3. Nevoia unei promovări iniţiale a reuşitelor artistice;
4. Nevoia suplimentării educaţiei formale din şcoală cu o formă complementară de educaţie non-formală.
Participanţii au avut şansa de a se întâlni cu profesionişti din fiecare arie de activitate mai sus amintită.
Activitățiile au fost programate astfel: 7 zile de workshopuri pentru 220 de tineri, participanți direcți în festival, și 3 zile de expoziții și workshopuri deschise publicului.
Scopul proiectului a constat în crearea unui mediu propice dezvoltării personale a tinerilor beneficiari şi a unei platforme de educaţie nonformală pentru 220 dintre aceştia.
Proiectul a avut în vedere următoarele obiective:
- promovarea a 260 de artiști tineri, dintre care 75% din Timișoara prin organizarea de evenimente
cultural-artistice în spații accesibile publicului larg din municipiul Timișoara.
- asigurarea accesului unui număr de 10.000 de persoane
| Date beneficiari
| Rezultatele proiectului
StudentFest a fost un proiect de anvergură, aducând în acelaşi spaţiu oameni din mai multe domenii: arhitectură, arte plastice, design vestimentar, street art, dans, film, fotografie, experimentarium, literatură, muzică, party, publicitate şi teatru. Participanţii au avut şansa de a se întâlni cu profesionişti din fiecare arie de activitate mai sus amintită.
Timp de zece zile, tinerii artişti şi studenții din Timişoara au avut ocazia să ia parte la o serie de evenimente culturale din cadrul celor unsprezece secțiuni ale festivalului, care au adus laolaltă artiști consacrați, debutanți în edițiile trecute dar și artiști de talie internațională. StudentFest 2013 a lansat tema Paradox ca centru de interes pentru fiecare dintre secțiunile festivalului. Happening-uri, concerte, ateliere de lucru, expoziții și multe alte evenimente artistice și culturale au împânzit întreaga Timișoara în primăvara acestui an.
Impactul pe care StudentFest 2013: Paradox l-a avut la nivelul grupului ţintă poate fi cuantificat prin următorii indici:
- 220 tineri artişti şi studenţi au participat la cele 11 secţiuni ale festivalului, dezvoltându-şi abilităţi, cunoştinţe şi competenţe în domeniile alese
-1000 de tineri s-au implicat în organizarea festivalului sau în susţinerea activităţilor acestuia.
-peste 10.000 de persoane au participat la secţiunile deschise publicului
-peste 40 de invitaţi speciali, ca traineri şi mentori, au fost prezenţi pentru a susţine fiecare dintre secţiunile festivalului.
| Bugetul proiectului (in RON)
122000
| Parteneri
• Consiliul Local Timișoara • Consiliul Judetean Timis • Centrul de Cultura si Arta al Judetului Timis • Universitatea de Vest din Timișoara, • Fundatia Judeteana pentru Tineret Timis • Casa Studenților Timișoara • Primăria Municipiului Timișoara, • Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România • “Asociatia de la 4” • 55 de organizații studențești din toate centrele universitare din România, • Vodafone • Regia Autonomă de Transport Timișoara • Raiffeisen Bank • SoundCreation.ro • Euro26 • Hotel Roma • Setup Venue • 24FUN, • Kiss FM, • Omnipass, • 123 Contact Form
| Website-ul proiectului
www.studentfest.ro