close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Empatic!



| Organizator:
    Asociația Civic Arieș
| Categorie:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul de bullying, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi cel puțin de trei ori în luna anterioară, procentul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%. Vrem sau nu vrem să recunoaștem, bullying-ul și-a lăsat amprenta asupra tuturor. Fie că e vorba de implicare directă, prin postura de agresor sau victimă, fie implicare indirectă, prin postura de observator pasiv.
Prin proiectul Empatic! am urmărit să reducem din numărul tinerilor care se confruntă cu bullying-ul din cadrul școlii, sau cel puțin să le oferim ceva de neprețuit: speranța la o lume mai bună. Am făcut asta concentrându-ne pe următoarele elemente cheie:
Lipsa accentului pe bullying la nivelul claselor 0-8. Deși șansele sunt că în fiecare școală am putea găsi câte un material anti bullying, nu se depun eforturi reale și constante de a-i învăța pe elevi că este un comportament inacceptabil.
Evitarea purtării discuțiilor pe acest subiect de către adulți, cu motivul de a nu-i întrista pe cei mai mici. Deși inocența vârstei acestora este incontestabilă, sub nicio formă nu ar trebui să fie supra protejați de acest subiect. Agresor, victimă sau observator poate deveni și cineva care nu știe ce înseamnă bullying-ul în mod specific.
Prin acest proiect, fiecare clasă de elevi a avut ocazia să vadă și să reproducă niște scenarii fictive bazate pe bullying, în așa fel încât au încercat chiar ei să găsească soluții aplicabile pentru situație.
Lipsa unor programe de educație non-formală în școli, care să se focuseze pe găsirea unor metode de a-i educa pe elevi într-un mod interactiv cu privire la acest subiect


| Scopul proiectului
    O1: Creșterea gradului de conștientizare în rândul elevilor cu privire la problema bullying-ului, inclusiv a efectelor negative asupra victimelor, agresorilor și a observatorilor.
O2: Încurajarea elevilor să ia măsuri proactive pentru a preveni bullying-ul prin promovarea valorilor de toleranță, respect și empatie.
O3: Dezvoltarea abilităților sociale și emoționale ale elevilor pentru a-i ajuta să înțeleagă și să gestioneze emoțiile negative asociate cu bullying-ul.
O4: Încurajarea cadrelor didactice și a părinților să sprijine eforturile elevilor de a preveni și a combate bullying-ul.


Empatic! Empatic! Empatic!

| Aria geografica
    Proiectul s-a desfășurat în școlile gimnaziale din localitatea Turda, județul Cluj.

| Rezumat
    Prin Empatic! am dezvoltat jocuri și o curriculă ușoare de înțeles pentru toate grupele de vârste, care să prezinte esența întregului subiect într-o manieră cât mai accesibilă. Am ajuns la 1.700 de elevi din Turda, care prin intermediul jocurilor psihodramatice, au reușit nu numai să înțeleagă ce este bullying-ul și ce efecte negative are asupra tuturor, indiferent de gradul de implicare în acest act, ci și cum să procedeze corect în cazul în care se află în postura victimei/observatorului.

| Date beneficiari direcţi
    Empatic! a reușit să impacteze pozitiv peste 1.700 de elevi din Turda prin intermediul campaniei prevenire a bullying-ului. Acești beneficiari reprezintă o varietate de grupuri de vârstă, de la copii de grădiniță până la adolescenți de liceu.
Prin colaborarea cu 3 școli Turdene, Empatic! a reușit să implice în proiect și cadrele didactice și părinții, care sunt la rândul lor beneficiari indirecți ai proiectului Aceștia au fost implicați în sesiunile de formare și au fost încurajați să promoveze valorile de anti-bullying în școli și comunitatea lor.
Empatic! a format și a instruit 18 voluntari studenți și elevi, care au devenit ambasadori ai proiectului și au ajutat la transmiterea mesajului de prevenire a bullying-ului către alți elevi și comunitate în general.


| Activitati
    Încheierea unor contracte și menținerea contactului cu școlile din Turda în cadrul cărora urma să desfășurăm activitatea. Am consultat conducerile școlilor din zona noastră, dorind să aflăm dacă și ce fel de activități sau campanii antibullying au derulat în trecut, pentru a afla în ce școli este cea mai mare nevoie de astfel de inițiative.
Prima activitate a avut scopul în a îi ajuta pe elevi să înțeleagă faptul că bullying-ul poate provoca probleme serioase pentru persoanele afectate, inclusiv boli psihice. Folosindu-ne de analogii pe înțelesul categoriei lor de vârstă, am reușit să purtăm discuții constructive cu aceștia legate de cum trebuie să se comporte în momentul în care sunt martori la o astfel de situație, și cum ar trebui să se raporteze la persoanele care fac bullying celor din jur. Pe de altă parte, cealaltă activitate a fost una puțin mai creativă. O parte dintre tinerii instruiți s-au costumat în diverse costume care au contribuit la o abordare mai prietenoasă.
Am contactat diferite organizații studențești care au tangențe cu resursele umane și/sau domeniul psihologiei, care ne-au ajutat să contactăm membri interesați de această inițiativă. După selectarea acestora, a urmat o sesiune de instruire de 2 ore, în cadrul căreia s-au prezentat următoarele: ce este exact bullying-ul și cum arată în școli, cum percep copiii de diferite vârste bullying-ul, care sunt efectele negative ale bullying-ului, cum gestionăm situațiile în care întâlnim acest fenomen, cum să desfășoare jocurile psihodramatice create la nivel de clasă.
Mersul prin peste 50 de clase de nivelul 0-8 din Turda, de către cei 18 voluntari. Aici se vor materializa toate eforturile depuse anterior, curricula și jocurile psihodramatice fiind date mai departe către grupul nostru țintă.


| Rezultatele proiectului
    TERMEN SCURT: consultarea cu școlile din zonă despre fenomenul de bullying ne-a ajutat să ne formăm idei clare despre care sunt problemele reale cu care se confruntă elevii din Turda, și de ce fel de rezolvări sau demersuri este nevoie pentru a ameliora problemele cauzate de acesta. De asemenea, cei 18 tineri care ne-au ajutat în etapa de materializare a proiectului prin transmiterea curriculei la nivelul claselor 0-8 au beneficiat de informații și tactici profesionale despre întregul concept al bullying-ului. În ultimul rând, cei 1.700 de beneficiari direcți elevi au beneficiat de o schimbare atitudinală în bine.
TERMEN MEDIU: Faptul că proiectul a reușit să-și lase amprenta asupra atât de mulți oameni a contribuit la creșterea gradului de conștientizare a comunității cu privire la hărțuire și la modul de prevenire. Mai mult, formarea unei echipe dedicate de voluntari este o resursă umană necesară pentru planurile viitoare, în special pentru prevenirea bolilor mintale și a traumelor cauzate de bullying.
De la schimbarea atitudinilor participanților noștri până la activități de prevenire a agresiunii, dezvoltăm comportamente sănătoase care constituie un exemplu pentru restul comunității
TERMEN LUNG: dezvoltarea unor noi metode de abordare a bullying-ului și transmiterea acestora către cadrele didactice. Cadrele didactice fiind prezente în timpul susținerii activității în fiecare clasă le-a permis și lor să se inspire din abordarea noastră și să o aplice mai departe în caz de situații marcate de agresiune care se desfășoară în preajma lor. Elevii au reușit să înțeleagă că este în regulă, ba chiar recomandat să vorbească despre traumele și experiențele lor, pentru a obține ajutor și susținere.


| Bugetul
    Bugetul proiectului Empatic! a fost în valoare de 4940 RON obținut printr-un grant oferit de Asociația Act For Tomorrow - Programul Start ONG. Acesta a fost utilizat în principal pentru achiziționarea de costume și materiale necesare pentru implementarea proiectului, precum și pentru acoperirea cheltuielilor logistice și de transport.
Pentru a asigura utilizarea eficientă a bugetului, am dezvoltat un plan de cheltuieli detaliate pentru fiecare etapă a proiectului. Am monitorizat cu atenție cheltuielile și am făcut ajustări atunci când a fost necesar. LEI


| Despre organizator
    Asociația Civic Aries are un rol activ în dezvoltarea infrastructurii organizatorice și civice a Comunitatii Urbane Aries. Acest lucru este realizat prin stabilirea relațiilor cu instituțiile publice pentru a facilita accesul ONG-urilor. Proiectele desfășurate de noi includ Gale de recunostinta pentru instituții și ONG-uri, campanii de fundraising cu tematici traditionale, intalniri comunitare, tabere de formare în managementul proiectelor civice, proiecte pentru copii din medii defavorizate.

| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->