Participanti & Proiecte
Profesor si parinte Azi
|
Organizator: Proacta EDU |
|
Categorie: Educatie, Invatamant, Cercetare |
Scoala si familia reprezinta doua sisteme de educatie complexe, iar colaborarea dintre ele reprezinta un element extrem de important inca de la inceputurile educatiei. Aceasta relatie parinte - scoala (profesor) nu este insa un sistem fix, rigid, ci se modifica in functie de timp, loc si cerintele epocii. In prezent poate fi identificata o nevoie crescuta ca aceasta colaborare sa devina mai stransa si cu implicarea parintilor sa creasca. Ce este comun in toate aceste cadre de functionare si ce a ramas neschimbat? RELATIA dintre OAMENI! In spatele fiecarui rol, de parinte, de profesor, de elev, de manager educational, se afla, in primul rand, un om. Profesorii au nevoie de dezvoltarea unor abilitati specifice, diferite de cele acumulate in procesul de pregatire pedagogica, pentru a putea initia si sustine un parteneriat de succes.
| Scopul proiectului
Scopul programului este formarea continua a competentelor personalului didactic de predare din invatamatul preuniversitar, intelese ca ansamblu multifunctional si transferabil de cunostinte, deprinderi/abilitati si aptitudini, necesare pentru realizarea unor parteneriate profesori - parinti functionale si eficiente in vederea cresterii performantelor scolare ale elevilor si scaderea abandonului scolar.
| Aria geografica
Bucuresti/Ilfov
| Rezumat
Este un proiect de formare continuă a cadrelor didactice, acreditat de Ministerul Educatiei Nationale si aprobat prin Ordinul M.E.N nr. 3161/13.02.2019. Acest program a primit 20 de credite transferabile pentru de 4 ani. Proiectul are in vedere imbunatatirea relatiei profesor-părinte in beneficiul COPILULUI. Practic, Asociatia Proacta Edu este furnizor acreditat.
Acest proiect se adreseaza cadrelor didactice pentru imbunatatirea comunicarii cu familia si implicit pentru cresterea implicarii parintilor in educatia copiilor si tinerilor.
Obiectivele programului sunt: reducerea abandonului scolar prin constientizarea factorilor ce contribuie la performanta scazuta a copilului, consilierea si indrumarea eficienta a parintilor astfel incat sa ofere un sprijin real COPILULUI privind procesul de invatare.
| Date beneficiari
Educatori si profesori din mediul preuniversitar - 60
| Date beneficiari
Parinti si elevi - cateva sute de elevi si parinti (300-400)
| Activitati
MODUL 1: Identificarea rolurilor unui profesor si caracteristicilor specifice fiecarui rol si elemente de conducere a grupurilor - activitate teoretica 4 ore, activitate practica 8 ore, curs fata in fata.
MODUL 2: Notiuni despre cresterea si dezvoltarea copilului: stadii si caracteristic - activitate teoretica 4 ore, activitate practica 8 ore, curs fata in fata.
MODUL 3: Copii cu nevoi speciale: principalele tulburari de invatare sau de comportament, provocari si abordari ale relatiilor cu parintii copiilor cu nevoi speciale educationale - activitate teoretica 4 ore, activitate practica 8 ore, curs fata in fata.
MODUL 4: Stiluri de parenting si implicatiile acestora asupra comportamentului elevului si implicarii parintilor in procesul educational - activitate teoretica 4 ore, activitate practica 8 ore, curs fata in fata.
MODUL 5: Situatii familiale atipice; parinti divortati, parinte singur, parinti adoptivi, bunici sau tutori legali. - activitate teoretica 4 ore, activitate practica 8 ore, curs fata in fata.
MODUL 6: Comunicare: elemente, bariere, instrumente si stiluri de comunicare - activitate teoretica 4 ore, activitate practica 8 ore, curs fata in fata.
Proiectul s-a desfasurat in cadrul Colegiului National Matei Basarab, Scoala Ferdinand si Gradinita Pestisorul de Aur, unitati de invatamant din Bucuresti, pe 4 unitati de varsta scolara, gradinita, pregatitoare-cl. a-IV-a, cl. V-VIII si liceu.
| Rezultatele proiectului
A. Competențe sociale
• Capacitatea de a recunoaşte şi de a se adapta la nevoile grupului de părinţi
• Recunoaşterea şi utilizarea contingențelor / urgențelor în cadrul grupului de părinţi
• Capacitatea de a răspunde pertinent la solicitările primite
• Capacitatea de a stabili o alianţă cu părinţii
• Abordarea conflictelor într-un mod creativ şi constructiv
B. Competențe profesional - ştiinţifice
• Capacitatea de a utiliza corect conceptele specifice dezvoltării copiilor
• Capacitatea de a lua decizii informate
• Disponibilitatea de a identifica conţinuturile personale ale părinţilor şi de a relaţiona în raport cu acestea, cu respectarea adevărului subiectiv al fiecăruia
• Capacitatea de analiză şi auto-evaluare
C. Competențe de management al carierei şi al dezvoltării personale
• Identificarea şi conştientizarea rolurilor specifice proprii şi ale părinţilor în relaţie cu şcoala şi profesorii
• Identificarea oportunităţilor de implicare a părinţilor în procesul educaţional al copiilor, asigurarea unei calităţi şi periodicităţi ale legăturii cu familia, în funcţie de obiectul educativ urmărit şi de problemele apărute
| Bugetul
9000
| Parteneri
Proacta Edu
| Website proiect
https://proactaedu.ro/programe-educationale/profesor-si-parinte-azi/