Participanti & Proiecte
I'Velo
|
Organizator: Asociatia Green Revolution |
|
Categorie: Impact |
Problemele cu care se confrunta cetatenii mediilor urbane reprezinta o prioritate Green Revolution, asociatie de ecologie urbana. In urma analizelor facute, au fost identificate urmatoarele probleme: cresterea numarului de masini, lipsa unei infrastructuri rutiere moderne, ineficienta sistemului de transport public, precum si gradul de poluare in marile aglomerari urbane romanesti.
Prin urmare, publicul tinta (locuitorii oraselor) necesita o solutionare a acestor probleme. Green Revolution si Raiffeisen Bank au venit cu propunerea unui mijloc de transport prietenos cu mediul, sanatos si recreativ: bicicleta.
| Scopul proiectului
Organizatorii au venit cu o solutionare a problemelor cauzate trafic intens si poluare si au oferit cetatenilor bucuria si beneficiile de a merge pe doua roti.
Obiective generale:
-schimbare mentalitatii fata de bicicleta;
-cresterea nivelului traficului pe bicicleta;
-incurajarea si sprijinirea autoritatilor locale in vederea elaborarii politicilor publice dar si a proiectelor de investitii in domeniul transportului urban pe bicicleta;
-atragerea sprijinului Guvernului in realizarea de proiecte si de strategii nationale in domeniul transportului sustenabil.
| Aria geografica
Bucuresti, Tirgu Mures, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta
| Rezumat
Poluarea urbana, supraaglomerarea, lipsa spatiilor verzi si a unei alternative la mijloacele poluante de transport sunt doar cateva dintre problemele cu care se confrunta marile orase din Romania.
Datele statistice arata ca pentru o populatie de 1.931.838 locuitori si cu o densitate de 8.117 locuitori/mp, Bucurestiul a avut in anul 2009 un numar de 1.250.000 de vehicule inmatriculate si un nivel de zgomot de 89.9 db (limita acceptabila este 55db). In plus, la poluarea fonica se adauga si cea atmosferica: in fiecare luna, traficul din Bucuresti a produs 273 de tone de praf si 125 de tone de plumb.
Asociatia Green Revolution si Raiffeisen Bank au venit cu o solutie la problemele ecologice actuale din mediul urban: un proiect care promoveaza mersul pe bicicleta ca alternativa curata si sanatoasa de transport.
Proiectul a avut peste 200.000 de utilizatori, in cele cinci luni de functionare.
| Date beneficiari
Beneficiarii au fost incurajati sa se implice in desfasurarea proiectului prin comunicarea facuta de catre organizatori. Aceasta a fost focusata pe sensibilizarea cetatenilor pentru implicarea practica in ceea ce priveste protectia mediului si alegerea unui mijloc de transport alternativ. I’Velo a fost comunicat prin branding, comunicate de presa si articole informative; dialoguri directe cu autoritatile si diverse personalitati si in special ,,word of mouth” (viu grai).
| Rezultatele proiectului
Rezultatele editiei 2010 I’Velo au demonstrat ca s-a realizat o transformare de comportament a beneficiarilor: acestia au inteles ca bicicleta este un vehicul de transport alternativ si ca ei pot contribui in mod direct la protectia mediului. Mult mai mult decat aceasta, au asimilat ca mersul pe bicicleta nu este doar prietenos cu mediul, ci si distractiv si sanatos.
Rezultate:
-peste 200.000 de utilizatori
-peste 420.000 de ore petrecute pe biciclete
-60 de locuri de munca
-Premiul de Argint la Romanian PR Award, sectiunea Responsabilitate Sociala Corporativa
-Top 5,,Best Green Third/ Charity Sector Campaign Award”, editia 2010 a concursului international Green Awards
-6 parteneriate cu autoritati publice
-16 parteneriate strategice cu diverse organizatii
-peste 400 de aparitii in mass-media romanesti
-aparitii in mass-media din strainatate: SUA si Austria
-9 oficialitatile prezente la centrele noastre, printre care Comisarul european pentru schimbarile climatice - Connie Hedegaard
| Argument
Rezultatele editiei 2010 demonstreaza ca prin I’Velo s-a realizat o transformare de comportament a beneficiarilor: acestia au inteles ca bicicleta este un vehicul de transport alternativ si ca ei pot contribui in mod direct la protectia mediului. Mult mai mult decat aceasta, au asimilat ca mersul pe bicicleta nu este doar prietenos cu mediul, ci si distractiv si sanatos.
Pe de alta parte, I’Velo a demonstrat ca este important si din perspectiva dialogului si presiunii exercitate asupra autoritatilor locale si centrale, in vederea dezvoltarii infrastructurii necesare pentru ciclism. Aceasta infrastructura ar contribui atat la cresterea numarului de ciclisti din trafic, la imbunatatirea sigurantei acestora, cat si a diminuarii tonelor de praf si plumb emanate in atmosfera.
| Bugetul proiectului (in RON)
0,0001
| Parteneri
Raiffeisen Bank, Ministerul Mediului si Padurilor
| Website-ul proiectului
http://www.greenrevolution.ro/proiecte/detaliu.php?id=13