Participanti & Proiecte
Digital Communication Skills
|
Organizator: Asociația The Da Vinci System |
|
Categorie: Tineri de bine |
Analizând tinerii, se observă că aceștia își petrec mult timp pe rețelele sociale. Deși internetul a fost creat pentru a ne ajuta să comunicăm mai ușor, studiile recente arată că 80% dintre persoane au întâlnit în ultimele 6 luni o știre care s-a dovedit a fi eronată. Aceasta este o problemă semnificativă și poate fi observată și în ceea ce privește informațiile false legate de Războiul din Ucraina care circulă online. Scopul proiectului este de a educa tinerii cu privire la utilizarea internetului și de a-i proteja de manipulare. Proiectul este relevant atât pentru tineri, cât și pentru comunitate, datorită următoarelor trei aspecte:
1. Lipsa atelierelor din zona CUA privind prevenția dezinformării în mediul online. Comparativ cu orașul Cluj-Napoca, Turda este o zonă defavorizată din punct de vedere al workshop-urilor privind competențe digitale, iar existența unui număr redus de astfel de activități face ca tinerii care doresc să-și dezvolte competențele să fie nevoiți să parcurgă o distanță de peste 30 km pentru a putea participa la evenimente, în Cluj. Prin intermediul training-urilor din cadrul taberei, elevii au avut ocazia să-și formeze competențe de gândire critică, analitică și de designer.
2. Creșterea pericolului digital cu care se confruntă tot mai mulți tineri. Din ce în ce mai mulți tineri devin victime ale articolelor false. În cadrul întregului proiect, 118 de tineri au fost informați cu privire la acest aspect.
3.Problemele de comunicare pe care tinerii le întâmpină. Pandemia a făcut ca mulți tineri să devină mai anxioși cu privire la modul de a comunica. Astfel, în cadrul taberei, peste 30 de tineri au învățat cum să devină persuasivi, să-și exprime nevoile într-un mod asertiv și să participe la dialogul public folosind argumente logice și structurate
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a fost să oferim tinerilor din zona Arieș cunoștințele necesare pentru a fi în siguranță și responsabili pe internet.
1. 30 de tineri au fost instruiți și au dobândit cunoștințe elementare despre digital literacy, gândire critică și comunicare.
2. Cei 30 de tineri au conceput câte un material de comunicare digital sub îndrumarea trainerilor până la finalul taberei.
3. Am oferit celor 9 voluntari din cadrul proiectului ore de formare, dobândind competențe de management și leadership.
| Aria geografica
Turda, Someșul Rece
| Rezumat
Tabăra "Digital Communication Skills" a oferit timp de 5 zile la un complex din inima munților, un program intensiv de formare pentru 30 de tineri din zona Turda - Câmpia Turzii. Împreună cu 6 traineri cu expertiză, aceștia au învățat cum să-și gestioneze emoțiile, cum să nu se lase manipulați, cum să gândească critic, să-și găsească direcția în carieră și să aducă valoare în comunitatea lor prin activitățile pe care le desfășoară.
| Date beneficiari direcţi
Digital Communication Skills a fost o călătorie prin care 30 de tineri cu vârsta între 13 și 19 ani, din zona Comunității Urbane Arieș, au învățat ceea ce înseamnă cu adevărat cum să-ți gestionezi mai bine stresul, cum să negociezi în situații de criză, cum să gândești critic și să se ferească de știrile false, într-o comunitate în care aceste informații sunt mai puțin accesibile. Elevii au avut parte de o întreagă experiență croită în așa fel încât să fie ceva transformativ, să creeze noi perspective asupra vieții, să îi maturizeze și să îi facă pe aceștia mai stăpâni pe propriile puteri pe când vor părăsi băncile școlii.
| Activitati
Principalele activități ale proiectului au fost:
1. Crearea unei rețele de colaboratori cu instituții școlare pentru a consulta profesori și a afla problemele din școli privind dezinformarea. De asemenea, ne-am ocupat și de recrutarea voluntarilor pentru a ne ajuta la buna implementarea proiectului și promovarea activităților în rândul tinerilor și prietenilor lor.
2. Pregătirea workshop-urilor din cadrul taberei, prin transformarea rezultatelor din urma consultărilor cu colaboratorii într-un ghid format din 6 module care să abordeze gândirea critică, manipularea, negocierea, gestionarea situațiilor de maximă presiune, argumentarea ideilor și Personal Branding.
3. Realizarea workshop-uluii de combatere a dezinformării, instruind 100 de elevi privind dezinformarea în mediul online și prezentându-le statistici și exemple prin care să sesizeze efectele nocive ale internetului și metode prin care să evite manipularea la care se expun în mediul online.
4. Organizarea și desfășurarea taberei de formare a metacompetențelor mai sus menționate pentru peste 30 de elevi cu vârste cuprinse între 13-19 ani din Turda și împrejurimi, prin consultarea cu voluntarii pentru a reda subiectele din ghid într-un mod interactiv. Fiecare modul a construit un set specific de competențe astfel: gândire critică, gestionare a stresului, construire de argumente, moduri de a-ți produce venituri din Social Media, negociere și moduri prin care să transformi pasiunile în profit.
5. Diseminarea rezultatelor proiectului și feedback-ului primit de la participanți, referitor la activitățile desfășurate de aceștia în tabără, pentru a evalua succesul proiectului și a îmbunătăți viitoarele inițiative.
| Rezultatele proiectului
Rezultatele proiectului sunt următoarele:
1. Prin consultarea a 50 de tineri, am reușit să înțelegem mai bine nevoile și vulnerabilitățile acestora din mediul online, astfel încât să putem dezvolta proiecte și activități eficiente pentru a-i ajuta să utilizeze mai sigur în acest mediu.
2. Formarea a peste 30 de tineri în domeniul comunicării pe social media, creând un impact important asupra capacității acestora de a-și exprima opinia într-un mod persuasiv și convingător, folosindu-se de mijloacele digitale disponibile. Acești tineri și-au dezvoltat abilitățile de comunicare prin intermediul social media într-un mod controlat și monitorizat.
3. Formarea a peste 30 de tineri să fie capabili să diferențieze știrile adevărate și false. Prin dobândirea acestor competențe, tinerii au reușit să-și dezvolte capacitatea de a evalua critic informațiile pe care le întâlnesc în mediul online și să ia decizii mai informate și mai responsabile.
4. Formarea a 9 tineri în organizarea de proiecte educaționale și comunitare în postura de voluntari, formându-și abilități de leadership și de management. Aceștia au reușit să planifice și să coordoneze acțiuni și proiecte care vizează educația și dezvoltarea comunității lor, contribuind astfel la creșterea capacității de implicare civică a tinerilor în comunitate.
| Bugetul
Bugetul proiectului a fost de 49400 RON, obținut printr-un grant de finanțare de la Asociația Act For Tomorrow - Programul Start ONG. Bugetul a fost folosit pentru a acoperi costurile taberei, protocolului și materialelor de comunicare și imagine din cadrul proiectului, diplomelor pentru participanți, ghiduri. De asemenea, s-au acoperit și costurile necesare managementului de proiect și a transportului la locație și înapoi. LEI
| Despre organizator
The Da Vinci System este o organizație pentru tineret care oferă tinerilor din Comunitatea Urbană Arieș oportunități de dezvoltare în domenii insuficient deservite. Având un istoric de opt ani de implicare, asociația a contribuit la formarea a întregi generații de tineri implicați, prin intermediul inițiativelor civice și de educație non-formală. Tipuri de proiecte derulate: Inițiative care dezvoltă skill-uri STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) sau hard skills.
| Website proiect