Participanti & Proiecte
Romania fara HOSPICE
|
Organizator: Fundatia HOSPICE Casa Sperantei |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Potrivit Legii Sponsorizării, firmele pot direcţiona până la 20% din impozitul pe profit pe care îl datorează statului către un ONG ca HOSPICE Casa Speranței.
Începând cu 2018, și microîntreprinderile pot folosi această facilitate fiscală, dacă directionarea se face către un ONG acreditat ca furnizor de servicii sociale, ca în cazul HOSPICE. Asistența socială este unul dintre pilonii îngrijrii paliative, iar modificările legislative din acest an permit sponsorizarea serviciilor sociale acreditate asigurate de fundație. Aproape 50% din companiile care susțin HOSPICE prin acest mecanism sunt încadrate acum în categoria microîntreprinderilor, de aceea contribuția lor este esențială pentru HOSPICE, iar acest lucru trebuia obligatoriu comunicat, campania reprezentând cea mai importantă sursă de venit pentru organizaţie
| Scopul proiectului
Scopul a fost în primul rând cel de strângere de fonduri prin folosirea facilitatii de directionare a 20% din impozitul companiilor; apoi de conștientizare a nevoii uriașe de îngrijire paliativă, peste 170.000 de romani avand nevoie de ingrijire paliativa. Doar 9% dintre ei primesc acest tip de ingrijire, iar conceptul de paliatie este inca necunoscut pentru foarte multi pacienti.
Obiectivul campaniei a fost strangerea a 4.500.000 lei in urma redirectionarii a 20% din impozitul pe venit/profit al companiilor.
| Aria geografica
Acoperire Nationala cu focus pe jud. Brasov, Bucuresti, Ilfov si Giurgiu
| Rezumat
Ca orice campanie HOSPICE, scopul a fost în primul rând cel de strângere de fonduri prin folosirea facilitatii de directionare a 20% din impozitul companiilor; apoi de conștientizare a nevoii uriașe de îngrijire paliativă. În fiecare an, aproximativ 170.000 de oameni aud „nu se mai poate face nimic”. Dincolo de o listă de medicamente și de răceala cu care li se servește un diagnostic sever, mii de pacienți se confruntă cu lipsa de îndrumare şi de sprijin medical, social și psihologic pe care un om o poate resimţi atunci când ţi se spune: „Nu mai ai nicio şansă“. Campania vine pe fondul nevoii urgente de fonduri,dar și în contextul în care, recent, au fost aprobate o serie de măsuri care sunt o amenințare la adresa bunei desfășurări a activităților ONG-urilor cu impact major în viața comunității.
Am propus exercițiul de imaginație pornind de la intrebarea: „Ce-ar fi fost Romania fara HOSPICE?” tocmai pentru ca evidenția ce înseamnă HOSPICE atât pentru pacienți, cât și pentru un sistem sanitar în care paliația este aproape inexistentă. În primul rând, fără HOSPICE românii poate nu ar fi știut ce înseamnă îngrijire paliativă sau ar fi aflat prea târziu, iar un pacient incurabil nu mai are mult timp. Tot în acest scenariu, peste 30.000 de pacienți și familiile lor nu ar fi aflat ce înseamnă speranța, peste 1000 de copii cu boli incurabile nu ar fi știu ce înseamnă bucuria unei tabere la mare sau la munte, România nu ar fi avut câteva mii de specialiști instruiți în paliație sau aparținătorii – rudele celor bolnavi incurabili sau celor care au pierdut lupta cu boala – nu ar fi avut niciun sprijin.
Obiectivul financiar a fost de 4.500.000 lei, rezultatul final al campaniei fiind: 470 companii au donat: 7.849.912 lei. Suma acopera aprox. 37% din bugetul HOSPICE pe 2018.
| Date beneficiari
Anual, 4.000 de pacienti (adulti si copii) care sufera de boli incurabile (atat diagnostice oncologice - in cazul adultilor, cat si boli genetice, rare, degenerative - in cazul copiilor) au nevoie de serviciile de ingrijire paliativa pe care Fundatia HOSPICE Casa Sperantei le ofera in cele 2 spitale construite si administrate (Bucuresti si Brasov) dar si prin intermediul echipelor mobile din Brasov, Fagaras, Zarnesti si Bucuresti.
Serviciile sunt gratuite pentru pacienti. Din 2018, presiunea financiara creste pentru HOSPICE, intrucat in septembrie a fost inaugurat centrul socio-medical de la Adunatii Copaceni, care se adreseaza copiilor care sufera de boli incurabile si familiilor acestora. In total, de serviciile HOSPICE beneficiaza anual cca.10.000 de persoane (beneficiari directi si indirecti).
| Date beneficiari
| Activitati
Campania s-a desfăşurat omni channel, punctul central fiind landing page-ul www.romaniafarahospice.ro. Una dintre direcţiile esenţiale a fost campania de comunicare în online, ce a beneficiat de o promovare intense atât în reţelele de social media, cât şi prin intermediul articolelor dedicate în presă. Campania a debutat cu un material premium realizat de Recorder şi a continuat cu articole dedicate, poveşti de pacienţi, testimoniale şi interviuri, ce au ţinut activă şi relevantă campania pe durata lunilor Noiembrie şi Decembrie 2018.
Pe parcursul celor două luni de campanie, în online au rezultat următoarele cifre: 533 apariţii dedicate şi menţiuni în mass-media; estimated readership pe articole: 19.822.846 cititori; 2.600.000 impressions pe site-uri partenere; 4.789.006 Total posts reach în campanie pe social media; 5.987.775 impressions.
In paralel, HOSPICE a derulat o campanie de direct mailing către 30.000 companii şi o campanie de call center prin care au fost contactate 15.000 de companii (în Noiembrie şi Decembrie).
| Rezultatele proiectului
Impactul campaniei a fost unul extraordinar pentru Fundaţia HOSPICE Casa Speranţei. In ciuda faptului că targetul părea unul foarte greu de atins – 4.500.000 lei, în urma succesului înregistrat de campanie, s-au adunat 7.849.912 lei. Suma a fost strânsă în primul rand urma donaţiilor realizate de 470 de companii. Este demn de mentionat si aportul persoanelor fizice, care au fost impresionate de cauza si care au ales sa doneze in nume personal.
Această sumă reprezintă 37% din bugetul pe anul 2018 al Fundaţiei HOSPICE Casa Speranţei şi oferă siguranţa oferirii de servicii gratuite de îngrijire paliativă şi în anul 2019.
Totodată, în cadrul campaniei de comunicare, s-a generat un interes şi un awareness sporit pentru îngrijirea paliativă, cifrele care demonstrează acest lucru fiind: 533 apariţii dedicate şi menţiuni în mass-media; estimated readership pe articole: 19.822.846 cititori; 2.600.000 impressions pe site-uri partenere; 4.789.006 Total posts reach în campanie pe social media; 5.987.775 impressions.
Pe termen lung, campania a ajutat la diseminarea informatiilor referitoare la nevoia de paliatie din Romania si a dat posibilitatea companiilor si persoanelor fizice de a se implica pe termen lung. Au fost incheiate parteneriate pe termen lung si au fost generate donatii recurente, importante in asigurarea predictibilitatii si sustenabilitatii, atribute extrem de sanatoase in activitatea fundatiei.
.
| Bugetul
25.000 - 50.000 Euro
| Parteneri
Ca orice campanie HOSPICE, scopul a fost în primul rând cel de strângere de fonduri prin folosirea facilitatii de directionare a 20% din impozitul companiilor; apoi de conștientizare a nevoii uriașe de îngrijire paliativă. În fiecare an, aproximativ 170.000 de oameni aud „nu se mai poate face nimic”. Dincolo de o listă de medicamente și de răceala cu care li se servește un diagnostic sever, mii de pacienți se confruntă cu lipsa de îndrumare şi de sprijin medical, social și psihologic pe care un om o poate resimţi atunci când ţi se spune: „Nu mai ai nicio şansă“. Campania vine pe fondul nevoii urgente de fonduri,dar și în contextul în care, recent, au fost aprobate o serie de măsuri care sunt o amenințare la adresa bunei desfășurări a activităților ONG-urilor cu impact major în viața comunității.
Am propus exercițiul de imaginație pornind de la intrebarea: „Ce-ar fi fost Romania fara HOSPICE?” tocmai pentru ca evidenția ce înseamnă HOSPICE atât pentru pacienți, cât și pentru un sistem sanitar în care paliația este aproape inexistentă. În primul rând, fără HOSPICE românii poate nu ar fi știut ce înseamnă îngrijire paliativă sau ar fi aflat prea târziu, iar un pacient incurabil nu mai are mult timp. Tot în acest scenariu, peste 30.000 de pacienți și familiile lor nu ar fi aflat ce înseamnă speranța, peste 1000 de copii cu boli incurabile nu ar fi știu ce înseamnă bucuria unei tabere la mare sau la munte, România nu ar fi avut câteva mii de specialiști instruiți în paliație sau aparținătorii – rudele celor bolnavi incurabili sau celor care au pierdut lupta cu boala – nu ar fi avut niciun sprijin.
Obiectivul financiar a fost de 4.500.000 lei, rezultatul final al campaniei fiind: 470 companii au donat: 7.849.912 lei. Suma acopera aprox. 37% din bugetul HOSPICE pe 2018.
| Website proiect