close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Respiratia. Prima si cea mai naturala miscare



| Organizator:
    Societatea Romana de Pneumologie
| Categorie:
    Impact
| Problema de fond
    Pe baza studiului de prevalenta a bolilor obstructive respiratorii din Romania (2008, autori Florin Mihaltan si colaboratorii)s-a identificat lipsa accesului la testarea functiei respiratorii prin spirometrie:5.19% participanti la studiu efectuasera o spirometrie in viata si din cei diagnosticati cu boala respiratorie obstructiva, doar 19% fusesera evaluati prin spirometrie in ultimul an.Tratarea pacientilor diagnosticati a fost de doar 2-3%.Rezulta mevoia de informare asupra bolii astmatice, asupra metodelor de diagnostic si facilitarea accesului la testarea prin spirometrie.

| Scopul proiectului
    Obiective:informarea publicului tinta(persoane >25 ani, cu simptome respiratorii sugestive ptr astm, din marile aglomerari urbane) asupra bolii astmatice.Informare asupra metodei de diagnostic specifice-spirometria, ca test simplu,nedureros,accesibil.Testarea gratuita in scop demonstrativ si diagnostic timp de 1 saptamana,cxu posibilitatea prelungirii la 1 luna(la cererea publicului) in centrele fixe din toata tara ptr persoanele interesate de sanatatea pulmonara,testare in spatiu public 1 zi in 4 orase (Bucuresti,Cluj,Iasi,Timisoara.Depistarea unui numar de cel putin 300 pacienti noi.

Respiratia. Prima si cea mai naturala miscare Respiratia. Prima si cea mai naturala miscare Respiratia. Prima si cea mai naturala miscare

| Aria geografica
    Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi

| Rezumat
    Deficitul de informare legat de astm duce la diagnosticarea tardiva a bolii. Accesul la testare prin siprometrie este restrictionat de lipsa de informare, lipsa de acces la medic,circuitul indirect prin medicul de familie.Obiectiv: informare asupra bolii, a testului de depistare, testare gratuita prin spirometrie timp de 1 saptamana, cu posibilitate de prelungire la 1 luna. Acivitati:awareness in mass-media, sampling stradal (brosuri informative), social media marketing (blog campanie),flash-mob in 4 orase,testare in spatiu public(pacruri si piete centrale, retea de centre fixe de testare (spirometrie)in tara (42 centre, ptr 1 saptamana cu posibilitate prelungire la 1 luna.Resurse:financiare(40000 euro) si umane(100 medici si asistente).

| Date beneficiari
    Prin intermediul blogului de campanie, beneficiarii au fost incurajati sa isi relateze experientele personale legate de boala,de experienta testarii,sa recomande si sa incurajeze si alte persoane cunoscute sa se informeze si testeze.Comunacarea cu samplerii a incurajat aducerea spre testare(reevalare periodica) si informare a persoanelor apropiate,cunoscute ca diagnosticate cu astm.In urma testarii,cadrele medicale au subliniat importanta tratarii corecte a astmului si supravegherea periodica a pacientului cu astm.

| Rezultatele proiectului
    3500 persoane informate in cadrul sampling-ului stradal.4500 accesari vizitatori unici blog campanie.2190 spirometrii in locatii fixe cu 874 pacienti noi depistati.2060 persoane in ziua de testare in spatiu public in cele 4 orase din tara, cu 569 pacienti noi depistati.Campania a fost prelungita la 1 luna in 6 locatii:Calarasi,Craiova,Vilcea,Focsani,Baia Mare,Bucuresti.Campania de informare a generat cresterea numarului pe persoane care s-au adresat medicului pneumolog,cu 60% mai multe consultatii ptr astm decit in aprilie.Cu 40% mai multi pacienti s-au tratat in luna mai fata de aprilie(date de piata ptr produsele adresate tratamentului astmului.90% din pacientii noi depistati s-au prezentat la medicul pneumolog cu bilet de trimitere de la medicul de familie ptr tratament.

| Argument
    Atragerea unui numar de 4250 persoane care au fost testate prin spirometrie. Rata de diagnostic pacienti noi cu astm 34% (1443 pacienti care au fost diagnosticati intr-o saptamana), fata de rata de diagnostic de doar 6-7% in mod normal.Pacientii depistati au fost pusi pe tratament,evitind astfel agravarea bolii,cu consecinte in cresterea costurilor directe(legate de boala)dar si indirecte(legate de incapacitatea temporara de munca,absenteism) ptr sistem.Prin depistarea activa si interventia terapeutica,pacientii cu astm pot avea o viata normala,fara limitari ale activitatilor de orice fel.In lipsa diagnosticului,boala incapaciteaza grav pacientul,de unde si importanta depistarii si tratarii la timp si in mod corect.Mesajele campaniei au determinat un numar dublu de pacienti sa se prezinte in mai la medic,ptr evaluare si tratament(cu 60% mai multe consultatii la medic,evaluate prin cresterea numarului de flacoane de medicatie anti-astmatica in luna mai fata de aprilie-date de piata,furnizate de partenerul AstraZeneca).Rezultatele cantitative au fost furnizate de inregistrarea tuturor participantilor la testari.Impactul la distanta a fost evaluat prin datele de piata.Impactul calitativ:numarul de accesari vizitatori unici blog,sectiunea informatii boala si mesajele postate

| Bugetul proiectului (in RON)
    170000

| Parteneri
    SRP, Aer Pur Romania, RPFR, RomTens, AstraZeneca Romania

| Website-ul proiectului
    www.campanieastm.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes