close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



PESEMNE



| Organizator:
    Asociația Zi de Bine
| Categorie:
    Premiul Special pentru Organizații Nou Fondate
| Problema de fond
    În comunitatea persoanelor hipoacuzice există mulți beneficiari care nu cunosc încă limba semnelor. Fie că nu au fost încadrate în sistemul de învățământ special, fie că n-au avut de unde învăța limba semnelor, acestea se confruntă cu uriașe bariere de comunicare.
În același timp, o societate incluzivă are datoria de a face un minim efort de a cunoaște, înțelege comunitățile altfel.
Platforma pesemne.ro e o modalitate prin care persoane tipice sau hipoacuzice pot învăța un minim necesar pentru a se înțelege.


| Scopul proiectului
    Scopul nostru a fost să spargem barierele de comunicare cu persoanele surde sau hipoacuzice, prin crearea unei platforme care să ne învețe limba semnelor. Platforma conține în jur de 1200 de cuvinte și expresii uzuale, pentru o interacțiune de baza între persoanele tipice și cele care folosesc acest limbaj, adesea izolate datorită neputinței de a comunica direct (la medic, pe stradă, la magazin). O aplicație care să încurajeze integrarea persoanelor care nu aud, să faciliteze învățarea limbajului semnelor și să spargă barierele de comunicare dintre hipoacuzici și restul populației.


PESEMNE PESEMNE PESEMNE

| Aria geografica
    Toate.

| Rezumat
    Îi vedem pe stradă, în autobuz, în hipermarket. Își fac semne pe whatsapp. Știm că fac parte din comunitatea persoanelor surde și hipoacuzice din România, în număr de aproximativ 30.000. Cifrele cresc însă îngrijorător, din cauza accidentelor, infecțiilor netratate sau expunerii la zgomote extrem de puternice. Dintre ei, 5000 sunt copii și adolescenți. Care nu pot comunica cu restul populației și, din acest motiv, sunt izolați.
Pentru a putea ajunge la ei, am creat o punte: platforma PESEMNE.RO, primul mini- dicționar de cuvinte și expresii în limba semnelor. Un fel de google translate pentru un cuvânt sau o frază simplă: “mulțumesc”, “bună ziua”, “acasă”, “vreau să mergem la un film”. “Te iubesc”.

Te-ai gândit vreodată cum interacționezi cu cineva care cere ajutor, dar nu te aude? Nici noi, până să ne punem la treabă pentru acest proiect. E complicat să faci o platformă în care să intri imediat, să cauți un cuvânt care să te ajute să comunici? Acum spunem că da, e foarte multă muncă: am ales cuvintele și expresiile de care avem cel mai mult nevoie (în jur de 1200), am găsit interpret pentru limba semnelor, Lavinia Chițu, care a tradus toate cuvintele, am filmat în studio și am realizat situl. Am selectat ambasadorii și i-am implicat în proiect. Lansarea a însemnat un concert în limba semnelor cu Feli: am învățat cu toții să ascultăm muzică și să aplaudăm. Împreună, dar diferit.
Am filmat un after movie care documentează o zi din viața unei persoane hipoacuzice, care are nevoie să comunice cu cei din jur (taxi, piață, magazin), inclus în campania noastră de sensibilizare.
Și nimic nu este mai de preț decât să putem mulțumi (cel puțin) unei persoane hipoacuzice pe care o întâlnim acum în mai multe hipermarketuri.
Am primit numai zâmbete din septembrie încoace.


| Date beneficiari direcţi
    Comunitatea de 30.000 de surzi și hipoacuzici, din care 5.000 sunt copii și adolescenți care sunt izolați datorită incapacității de a comunica direct cu persoanele tipice.


| Activitati
    -Realizare site: texte, vizualuri, set-up, programare, gamification, certificat, testări.
- Realizare identitate vizuală, declinări, variații, povești, postări social media, comunicat de presă.
- Alegerea celor 1200 de cuvinte și expresii din aplicație
- Găsire interpret, Lavinia Chițu și realizare înregistrări video - traducerea tuturor cuvintelor în limbajul semnelor.
- Filmări în studio timp de 3 zile.
Selecție, contactare și implicarea ambasadorilor in proiectul nostru: https://www.youtube.com/watch?v=OFD1Ag9Qn3s

Realizarea unui spot de promovare a campaniei, prin surprinderea poveștii doamnei Carmen, persoană hipoacuzică: https://www.youtube.com/watch?v=zWvXSi-loa4
Realizarea unui spot de promovare a campaniei, pornind de la mesajul pe care interpretul proiectului, Lavinia Chițu, l-a adresat către toți beneficiarii proiectului: https://www.youtube.com/watch?v=Ol0xb3C7vk0

Organizare evenimentului de lansare (concert cu Feli la care au participat persoane hipoacuzice și tipice) și aftermovie: https://www.youtube.com/watch?v=Eh5TaXrq4pc




| Rezultatele proiectului
    Prin proiectul PESEMNE am realizat o aplicație sub forma unui dicționar video care include peste 1200 de cuvinte și expresii simple, prima de acest fel din România, prin care persoanele surde și hipoacuzice pot interacționa cu persoanele tipice în situații uzuale, fără să mai fie izolate de lipsa comunicării. Persoanele tipice pot învăța limba semnelor, care să îi ajute să interacționeze cu persoanele hipoacuzice, de exemplu la supermarket unde sunt din ce în ce mai multi angajați care folosesc limba semnelor.

În primele 3 luni de la lansarea aplicației, pesemne.ro a înregistrat 2345 de utilizatori unici. Platforma digital-interactivă conține și un mic test al gesturilor pe care le înveți (o serie de 10 video în limbajul semnelor) și este emis un certificat. Au fost emise 327 de certificate în urma accesării acestui test.

Pesemne că îți imaginezi cât de greu este să te bucuri de aceleași lucruri cu ceilalți atunci când nu auzi. Și asta am aflat de la participanții la lansarea platformei.
Dar chiar platforma noastră reprezintă un pas (sau un gest) înainte către o comunicare mai simplă între persoanele care nu aud și restul populației.
Prin proiectul nostru, limba semnelor devine mai accesibilă pentru toți.
Noi mai sperăm ca PESEMNE să schimbe percepții, pe termen mediu și lung.


| Bugetul
    172480 LEI

| Parteneri
    Proiectul PESEMNE.ro s-a desfășurat împreună cu 321sport. Parteneri financiari: Lidl România, E.ON România, UniCredit Bank România.

| Despre organizator
    Misiunea ZDB este de a pune reflectorul pe cauze presante și dureroase și de a ajuta acolo unde alții întorc privirea. Într-un an de zile implementăm 12 cauze sociale, câte una în fiecare lună. Fiecare proiect se adresează unei comunități vulnerabile și se implementează în 30 de zile, cu ajutorul sărbătoriților lunii și al partenerilor. Pentru fiecare cauză, facem un parteneriat cu un ONG specializat în domeniul respectiv și ne punem resursele laolaltă pentru că ajutăm mai mult când cooperăm.


| Website proiect
    www.pesemne.ro



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->