close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Romanii voteaza pentru Europa



| Organizator:
    Fundația pentru o societate deschisă
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    In lipsa unor solutii alternative de vot, din cauza procedurilor administrative ale tarilor din Uniunea Europeana, care impun imigrantilor inscrierea pe liste speciale, respectand anumite termene, pentru exercitarea dreptului de vot, cetatenii romani care studiaza, muncesc si locuiesc in afara tarii au inregistrat la alegerile europarlamentare din 2009 o participare extrem de slaba, respectiv 14.330 de votanti dintr-o populatie de aproximativ 2 milioane. In tara, prezenta la vot pentru alegerile europarlamentare din 2009 a fost de asemenea cea mai scazuta, din 1990, 5.035.299, potrivit datelor Biroului Electoral Central. In ultimii 5 ani s-au inregistrat schimbari radicale in ceea ce priveste canalele de comunicare si sursele de informare: aparitia retelelor de socializare gratuite si a media dedicata migrantilor.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost cresterea participarii la vot a romanilor din tara si din Uniunea Europeana, in cadrul alegerilor europarlamentare din mai 2014.
Romanii voteaza pentru Europa a avut 2 obiective :
1. informarea cetatenilor romani care locuiesc in strainatate cu privire la procedurile administrative specifice in 13 tari de resedinta, pentru exercitarea dreptului de vot in strainatate pentru scrutinul europarlamentar ;
2. mobilizarea cetatenilor romani din tara si din strainatate, in vederea participarii la alegerile europarlamentare.


Romanii voteaza pentru Europa Romanii voteaza pentru Europa Romanii voteaza pentru Europa

| Aria geografica
    Romania, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Olanda, Portugalia, Regatul Unit, Spania, Suedia

| Rezumat
    Cetatenii romani care studiaza, muncesc si locuiesc in afara tarii au inregistrat la alegerile europarlamentare din 2009 o participare extrem de slaba, respectiv 14.330 de votanti dintr-o populatie de aproximativ 2 milioane. In tara, prezenta la vot pentru alegerile europarlamentare din 2009 a fost de asemenea cea mai scazuta, din 1990, 5.035.299, potrivit datelor Biroului Electoral Central.Tarile Uniunii Europene au cerinte diferite de inscriere pe liste speciale a imigrantilor, pentru exercitarea dreptului de vot, chiar si cu 4 luni inainte de scrutin. "Romanii voteaza pentru Europa" si-a propus cresterea participarii la vot a romanilor din tara si din UE, in cadrul alegerilor europarlamentare din mai 2014, prin informarea cetatenilor romani care locuiesc in strainatate cu privire la procedurile administrative specifice in 12 tari de resedinta si prin cresterea gradului de constientizare in randul cetatenilor romani din tara si din strainatate, cu privire la importanta participarii la alegerile alegerile europarlamentare. Desi nu poate fi asumat un impact direct asupra numarului de participanti la vot, vizualizarile materialelor promovate in cadrul campaniei constituie un punct de pornire in evaluarea modului in care aceasta a fost receptata de public. Materialele video si cele informative promovate prin intermediul retelelor de socializare pe durata campaniei, au acumulat peste 2 milioane de vizualizari,dintre care testimonialele video si filmele scurte mobilizatoare realizate de Fundatie au acumulat puțin peste un milion fiecare. La alegerile europarlamentare din 2014, prezenta romanilor la vot a fost mai mare decat cea din 2009, acelasi lucru fiind valabil si in cazul voturilor romanilor din strainatate: 5.911.794, respectiv 30.248

| Date beneficiari
    Pe langa cele 4 testimoniale, pentru a implica mai mult publicul larg in demersul de promovare a participarii la vot, Fundatia a lansat concursul Romanii Voteaza pentru Europa!, in cadrul caruia au fost acordate 2 premii si doua mentiuni pentru 4 filme mobilizatoare realizate de participantii la concurs.

De asemenea, formatorii de opinie din comunitatile romanesti din cele 5 tari in care au fost trimise brosuri informative au contribuit la diseminarea informatiilor catre-publicul tinta, fiind ei insisi beneficiari ai proiectului.


| Rezultatele proiectului
    Fiind o campanie de mobilizare a mersului la vot, ne asumam imposibilitatea de a cuantifica numarul romanilor care au vazut mesajele promovate prin aceasta campaniei si au participat la vot, ca rezultat direct al informarii si mobilizarii. Exista totusi indicatori de masurare a impactului intentiei.
In primul rand, vizualizarile materialelor promovate in cadrul campaniei constituie un punct de pornire in evaluarea modului in care aceasta a fost receptata de public. Astfel, materialele video si cele informative promovate prin intermediul retelelor de socializare pe durata campaniei, au acumulat peste 2 milioane de vizualizari,dintre care testimonialele video si filmele scurte mobilizatoare realizate de Fundatie au acumulat puțin peste un milion fiecare.
In al doilea rand, la alegerile europarlamentare din 2014, prezenta romanilor la vot a fost mai mare decat cea din 2009, acelasi lucru fiind valabil si in cazul voturilor romanilor din strainatate: 5.911.794, respectiv 30.248.
In al treilea rand, in Italia, singura tara care a oferit date, 45.000 de romani s-au inregistrat pe listele speciale de vot, in 2014, fata de 25.000 in 2009.



| Bugetul proiectului (in RON)
    138200,00

| Parteneri
    Fundatia pentru o societate deschisa

| Website-ul proiectului
    http://www.fundatia.ro/romnii-voteaza-pentru-europa, www.alegeri2014.fundatia.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes