Participanti & Proiecte
TOGETHER WE LEARN - Impreuna invatam
|
Organizator: Asociatia Esperando |
|
Categorie: Originalitate |
Una din nevoile identificate a fost cea a educatiei persoanelor cu nevoi speciale, acestea avand nevoie de atentie speciala pentru a invata. In cei 13 ani de activitate am constatat ca multi dintre ei nu merg la scoala, fie ea speciala sau normala. Pentru ai ajuta sa progreseze in plan educational, cautam in permanenta metode de invatare adaptate in functie de nivelul si capacitatile lor. O alta nevoie identificata a fost dorinta acestor persoane de a socializa. Ele is petrec majoritatea timpului in familie, si rare ori au ocazia sa-si faca noi prieteni. De aceea, ne-am gandit sa gasim o cale sa minimizam aceste probleme, sa oferim sanse reale persoanelor cu nevoi speciale si altor persoane din comunitate, sa invete impreuna intr-un mod simplu, sa faca noi achizitii, sa isi impartaseasca cunostintele si experienta, sa lege noi prietenii.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului: crearea de oportunitati de invatare, valorizare si integrare sociala intr-un mod placut si simplu pentru persoanele cu nevoi speciale/ dizabilitati. Ideea proiectului a fost una simpla: invatarea poate fi placuta, aducatoare de satisfactii. Obiective: - sa facem dizabilitatea vizibila/ inteleasa in societate; - sa creem oportunitati de invatare accesibile oricui; - sa valorizam cunostintele participantilor in cercuri de invatare informala.
| Aria geografica
Baia Mare (Romania), Bialistok (Polonia), Salamanca (Spania)
| Rezumat
TOGETHER WE LEARN a fost o noua cale de a gandi legat de educatia informala si integrarea tinerilor/ adultilor cu dizabilitati, despre invatarea inter-contributiva a adultilor si schimbul de informatii. Scopul proiectului: crearea de oportunitati de invatare, valorizare si integrare sociala intr-un mod placut si simplu pentru persoanele cu nevoi speciale/ dizabilitati. Obiective: sa facem dizabilitatea vizibila/ inteleasa in societate; sa creem oportunitati de invatare accesibile oricui; sa valorizam cunostintele participantilor in cercuri de invatare informala. Educatia persoanelor cu dizabilitati este una din cele mai grele sarcini, deoarece, metodele trebuie adaptate in functie de capacitatile si nivelul de intelegere al acestora. In plus, este si problema interactionarii slabe cu alte persoane. De obicei, persoanele cu nevoi speciale petrec mai mult timp in familie, sau cu putinii prieteni pe care-i au. Putine activitati le permit sa cunoasca persoane noi, sau sa-si faca prieteni noi. In cadrul proiectului au fost organizate evenimente de invatare, pe diferite teme, la care, persoanele cu dizabilitati, voluntari, invitati, persoane din oras, personalul Asociatiei, rude, parteneri au avut posibilitatea sa invete intr-un mod simplu si placut, dar si sa impartaseasca din ceea ce stiau deja, si sa socializeze. Activitatile proiectului: studierea dorintelor de invatare ale membrilor si persoanelor cu dizabilitati; organizarea de evenimente de invatare; evaluarea activitatilor; vizite de lucru la parteneri, in cadrul carora au avut loc si evenimente de invatare; asigurarea vizibilitatii si diseminare. Prin acest proiect, tinerii cu nevoi speciale au reusit sa acumuleze cunostinte noi, si sa socializeze. 5 dintre ei au participat la o intalnire de proiect in Polonia.
| Date beneficiari
Beneficiarii au fost implicati in activitatile proiectului pe tot parcursul acestuia. Au fost realizate sondaje prin care acestia au avut ocazia sa-si afirme optiunile in ceea ce priveste anumite teme care sa fie abordate la evenimentele de invatare. Care sunt subiectele de interes pentru ei. De asemenea, au venit cu idei in ceea ce priveste locatiile de desfasurare ale evenimentelor de invatare, in functie de temele care urmau sa se discute. Dupa participarea la evenimentele de invatare acestia si-au exprimat in scris/ verbal parerea cu privire la modul in care au fost organizate acestea, subiectele discutate, ce le-a placut, ce nu le-a placut, etc. Un eveniment din cadrul proiectului care a fost de foarte mare importanta pentru 5 tineri cu nevoi speciale, a fost participarea la o intalnire de proiect in Polonia.
| Rezultatele proiectului
Unul din cele mai importante beneficii aduse grupului tinta, este chiar faptul ca persoanele cu nevoi speciale au avut posibilitatea ca prin activitatile din cadrul acestui proiect, sa invete lucruri noi intr-un mod simplu si placut (la fel ca si ceilalti participanti, de altfel!), dar si sa impartaseasca cunostintele lor in ceea ce priveste subiectul discutat, si sa socializeze. Ei s-au implicat in mod activ pe toata perioada proiectului. Faptul ca informatiile au fost transmise intr-un mod accesibil tuturor, a fost foarte important pentru persoanele cu nevoi speciale, si le-a ajutat sa inteleaga mai usor anumite lucruri. La randul lor, ceilalti participanti au interactionat cu persoanele cu nevoi speciale, si au avut ocazia sa descopere ce oameni minunati sunt. Sa vada dincolo de dizabilitatea pe care o au. De multe ori, oamenii din jur judeca persoanele dupa aspectul fizic si nu dupa sufletul si calitatile lor. Acest lucru duce la un blocaj in interactionarea persoanelor cu nevoi speciale cu oamenii din jur. De asemenea, 5 beneficiari au avut ocazia sa viziteze Polonia in cadrul unei intalniri de proiect, ceea ce le-a adus o bucurie enorma, de care isi aduc aminte cu mare drag si acum. Schimbarea de mediu s-a dovedit a fi una foarte benefica, si s-a reflectat in starea lor de bine. Si schimbul de informatii intre cei 3 parteneri de proiect (Romania, Polonia si Spania), in ceea ce priveste nevoile persoanelor cu nevoi speciale, dar si informatii despre cultura fiecarei tari, obiceiuri, a adus un plus de cunoastere in acest domeniu pentru fiecare dintre parteneri.
| Argument
S-a cautat o solutie cat mai eficienta pentru a sprijini persoanele cu nevoi speciale in procesul de invatare. Astfel ca am incercat sa facem invatarea cat mai accesibila, sa o adaptam in functie de nevoile beneficiarilor. Capacitatea de a intelege si de a retine a persoanelor cu nevoi speciale difera de la caz la caz, de aceea, este vorba despre o modalitate prin care acestia sa poata asimila mai usor informatiile. Am incercat sa abordam evenimentele de invatare intr-un mod inovator, astfel ca, la acestea nu a existat un profesor, fiecare era liber sa impartaseasca celor prezenti cunostintele lui in domeniul discutat, nu au existat raspunsuri corecte sau gresite, nu s-au dat note, etc. Evenimentele de invatare au fost bune oportunitati de socializare, dar si de invatare pentru persoanele cu nevoi speciale si nu numai. Lucrurile pe care le-au invatat in cadrul acestor activitati au fost foarte bine venite pentru ei.
| Bugetul proiectului (in RON)
64362,9
| Parteneri
Asociatia Esperando, Sindicatul profesorilor din Polonia - sucursala din Bialistok, Centrul de Recuperare pentru Persoane cu Dizabilitati Fizice din Salamanca - Spania
| Website-ul proiectului
http://towel2011.blogspot.ro/