Participanti & Proiecte
Trăiește o experiență DRAMAtică
|
Organizator: Asociația Habitat for Humanity România |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Voluntarii reprezintă nucleul organizației. Ei donează timp, forță de muncă și se implică activ în strângerea de fonduri pentru proiectele care deserversc familiile beneficiare. În timpul pandemiei, am fost nevoiți să sistăm toate evenimentele de construire cu voluntari, fapt care a generat scăderea bruscă a donațiilor.
În tot acest timp, o treime din populația țării se afla la limita sărăciei. Blocați în locuințe unde pereții se puteau prăbuși oricând.
Avem nevoie de o campanie integrată care să aducă în agenda publică nevoia urgentă de locuire decentă din România și care să conțină un instrument de fundraising ușor de comunicat – donațiile prin SMS.
| Scopul campaniei
Scopul campaniei a fost creșterea gradului de conștientizare cu privire la condițiile precare în care locuiesc familiile vulnerabile din țară.
Principalele obiective au fost să creăm awareness in jurul nevoii de locuire decentă din România și să promovăm numărul de SMS prin care oamenii puteau dona 2 euro lunar.
Ne-am propus:
Generarea de oportunități media (plătite și pro-bono;
Atragerea de noi susținători ai misiunii organizației;
Creșterea fan base-ului din platformele de social media;
| Client campanie
Habitat for Humanity România
| Autor campanie
Habitat for Humanity România
| Acoperire campanie
București, Ilfov, Prahova, Vâlcea, Constanța, Bacău, Iași
| Descriere campanie
La Habitat for Humanity România construim locuințe sigure pentru familii cu venituri reduse, încă din anul 1996. Viziunea noastră este o lume în care orice persoană are dreptul la o locuință decentă. Statisticile din țara noastră privind condițiile de locuit arată o realitate șocantă, iar noi pornim în fiecare zi cu această motivație în minte.
36% din populația României se află în risc de sărăcie și excluziune socială, iar 45% locuiește în case improprii și supraaglomerate (Eurostat).
Pandemia de COVID-19 din ultimii 2 ani, nu a făcut decât să adâncească nevoia urgentă de locuire decentă. Frica pe care am resimțit-o cu toții în ultimii 2 ani ne-a făcut să uităm unii de alții. Ne-am izolat „acasă”, locul unde ne simțim cel mai în siguranță.
Însă mod paradoxal, pentru persoanele vulnerabile, pandemia s-a aflat la coada unui lung șir de frici: frica să nu se prăbușească pereții peste copii în somn, frica de ploaie, de frig, de iarnă sau pur și simplu de noapte. Pentru că atunci când propria casă reprezintă cel mai mare pericol pentru familie, nicio altă amenințare nu își mai poate face loc în mintea ta.
Prin intermediul acestei campanii, ne-am propus să creștem gradul de conștientizare cu privire la condițiile precare în care locuiesc familiile vulnerabile din țară. La baza obiectivului mare au stat 2 obiective mai mici: generarea de vizibilitate la nivel național și strângerea de fonduri printr-o campanie de donații SMS.
Campania a creat un ecou național care a stârnit un număr impresionant de reacții. Am reușit să atingem audiențe mari, prin campaniile media (presă, social media, radio, TV, outdoor, digital și influenceri) și să strângem donații care au mers direct în proiectele noastre de construire.
| Date beneficiari direcţi
Campania a vizat un număr de aprox. 50 de beneficiari direcți incluși la momentul respectiv în programele organizației de construire de locuințe decente.
Numărul de beneficiari indirecți nu poate fi aproximat pentru acest tip de proiect, unde locuința este un bun personal.
| Strategia și implementarea campaniei
Strategia campaniei a fost să oferim oamenilor șansa de a trăi o experiență dramatică, de a pătrunde în universul familiilor vulnerabile.
Pentru a crea un cadru cât mai realist, am adus Casa Niță în București, chiar în luna sărbătorilor de iarnă.
Casa Niță a fost un simbol, dar acest lucru nu a făcut-o mai puțin adevărată. A fost întruchiparea fricilor simțite de o treime din populația țării care se află în risc de sărăcie. Plasată în parcarea exterioară a mall-ului București Vitan, aceasta a fost deschisă publicului larg timp de 2 săptămâni.
A avut 11 mp și în culisele realității văzute de noi în acțiunile pe teren, o astfel de casă este locuită de o familie de 5 persoane. O casă din materiale improvizate, 100% vulnerabilă în fața vremii, cu izolație precară, fără bucătărie, apă curentă și grup sanitar interior.
Casa Niță a fost punctul de întâlnirilor al tuturor oportunităților de comunicare. Acolo s-a întâmplat conferința de presă, maratonul de live-uri cu Daniel Osmanovici și echipa de la Prima Tv, interviurile la știri, manifestul artistic cu actorii de la Teatrul Nottara, vizitele influencerilor care au povestit pe paginile lor de social media toată experiența.
Alte activări:
- Campanie outdoor (metrou, Cocor);
- Landing page - https://www.habitat.ro/casanita/
- PR Blitz contextual (cu zero costuri, totul a fost online);
- Parteneriat cu iQads (10 interviuri cu susținători ai proiectelor noastre (printre care Eli Vorbește, Roxana Ciuhulescu, Denisa Radu), publicate în proiectul editorial „Povești de bine”).
- difuzarea spotului la TV (Prima Tv, PRO Tv, TVR) și radio (Magic Fm, Rock Fm, Radio Tanănana, Virgin Radio, Europa Fm, Radio Romania Actualități, Itsy Bitsy). Vocea din spot a aparținut lui Florin Piersic Jr, care s-a implicat pro bono în promovarea campaniei;
- pentru cei care nu au putut ajunge să trăiască experiența live, Casa Niță a fost urcată pe platforma Travlocals timp de 2 săptămâni, unde oamenii puteau rezerva în mod simbolic o noapte, sub formă de donație;
- Actorii de la Teatrul Nottara au citit în Casa Niță fragmente scrise de autori celebri care descriau cum locuiau personajele lor. Momentele au fost filmate și transmise apoi sub formă de evenimente săptămânale pe Facebook, sub titlul „Povești din Casa Niță”;
- Activări în social media cu influenceri implicați pro-bono, prin eforturi de PR (Daddy Cool, Aluziva, Eli Vorbește, Daniel Osmanovici, Florin Piersic Jr, Irina Fodor, Alex Grecu, Mimi, etc).
| Impactul campaniei
Rezultatele media în cifre:
Peste 60 de apariții în presă;
Peste 20 de apariții media diferite, în publicații independente, newslettere, blog-uri și vlog-uri, pagini de artă&fotografie, etc.;
3 stații TV cu o audiență de aprox. 430.000 oameni;
Un total de 28 de intrări acoperite la 3 stații radio, toate obținute pro-bono;
Maraton de live-uri cu Prima Tv, transmise pe Facebook și care au generat cel mai mare reach organic – 10,775 (comparative cu reach-ul regular – 3,687);
Am obținut un procent de 30% urmăritori noi pe Instagram;
Am adus aproape susținători noi (Aluziva, Daniel Osmanovici, Daddy Cool și mulți alții).
SMS-uri:
În prezent am strâns un număr de aproape 5.000 SMS-uri, cele mai multe dintre acestea fiind recurente. Banii vor fi direcționați către proiectele de construire de anul acesta.
| Buget
25.000 - 50.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie