Participanti & Proiecte
David pentru Florentina
|
Organizator: Fundația Hope and Homes for Children România |
|
Categorie: Campanii sociale |
Federația Română de Canotaj derulase în 2021 o campanie de strângere de fonduri în ajutorul Florentinei, însă suma adunată a permis doar achiziționarea terenului pe care să fie construită casa fostei campioane. În contextul în care Federația ne-a solicitat sprijinul, iar David Popovici se alăturase deja unui proiect al Fundației (Podcast Cu inima la vedere: https://www.youtube.com/watch?v=sE_tv-x36mo), implicarea sa în campanie a venit în mod natural, David declarând: "Dacă pot ajuta, eu nu stau niciodată pe gânduri. Iar dacă echipamentul cu care am concurat la Mondiale poate aduce bucurie, siguranță și puțin bine, eu îl donez cu toată inima".
Scopul campaniei a fost susținerea Florentinei în contextul unei situații de viață dificile, prin strângerea sumei necesare construirii, mobilării și utilării unei case pentru ea și copiii.
| Obiectivele campaniei
A. Implicarea comunității în vederea strângerii sumei de 40.000 de euro într-o lună de zile.
B. Obținerea susținerii mass-media și a persoanelor publice, pentru ca povestea Florentinei să ajungă la cât mai mulți oameni (minimum: 100 de apariții în media & 10 pe profilele de social media ale influencerilor).
C. Construirea casei, mobilarea & utilarea acesteia în 3 luni de zile și mutarea Florentinei împreună cu copiii în noua casă, până la Crăciunul 2022.
| Aria geografica
Acoperire națională
| Rezumat
Cazul Florentinei Filipovici, fostă vicecampioană mondială la canotaj juniori, era în atenția Fundației Hope and Homes for Children încă de la începutul lui 2022. Mamă singură a 3 copii, Florentina se lupta cu o boală grea și nu avea unde să locuiască împreună cu cei mici.
Alături de David Popovici, dublu campion mondial la natație, pe 1 august 2022 am dat startul campaniei . David a donat Fundației casca și ochelarii cu care a câștigat la Campionatele Mondiale de Natație, urmând ca oricine face o donație pentru Florentina pe pagina de Galantom, să participe automat la tragerea la sorți pentru echipamentul său.
Campania a vizat strângerea sumei de 40.000 de euro, care să permită, până la finalul anului 2022, construirea unei case cu 3 camere în satul natal al sportivei, mobilarea și utilarea acesteia. Compania Genpact și-a asumat dublarea întregii sume strânse din donațiile individuale în perioada derulării campaniei (1-26 august 2022).
Povestea Florentinei nu este despre fragilitatea și imprevizibilitatea vieții, ci despre puterea comunității, care poate face minuni. Este povestea spusă de vocile a peste 30 de persoane publice în mediul online, de vocile principalelor stații TV și Radio din România și de aproape 200 de publicații naționale, locale și internaționale. Este povestea campionului care sare în ajutorul unui fost campion atunci când acesta simte că nu mai poate. Este povestea care arată că se poate: în mai puțin de 4 saptămâni, a fost adunată întreaga sumă care să-i poată reda Florentinei viața și puterea de a merge mai departe. Iar în mai puțin de 3 luni, casa a fost gata.
David pentru Florentina fost campania cea mai puternică de crowdfunding de pe platforma Galantom, în 2022: 218.455 de lei din aproape 3.000 de donații.
| Date beneficiari direcţi
Publicul-țintă al campaniei a fost reprezentat, pe de-o parte, de potențialii donatori individuali (persoane de peste 18 ani) și corporate, de instituțiile de media și persoanele publice care să poată da vestea mai departe în comunitățile lor.
Beneficiarii direcți ai campaniei au fost Florentina Filipovici și cei 3 copii ai săi. Fostă vicecampioană mondială la canotaj juniori și mamă singură, Florentina trecuse prin tratament chimioterapeutic, luptând pentru viața ei. Situația familială era una dificilă, neavând unde să locuiască împreună cu minorii.
| Activitati
Strategia a vizat:
- Încheierea unui parteneriat cu Federația Română de Canotaj, în vederea comunicării comune a campaniei și a efortului de fundraising;
- Alăturarea și comunicarea lui David Popovici ca principal susținător al campaniei și al cazului Florentinei Filipovici. Comunicarea a vizat materiale de presă (în toate mediile de comunicare), materiale în social media (pe conturile Fundației, ale lui David Popovici, cât și pe cele ale ambasadorilor și ale altor influenceri, susținători ai campaniei);
- Crearea unei pagini pe platforma Galantom: hhc.galantom.ro/p/davidpopovici
- Organizarea mai multor evenimente: anunțare start campanie, anunțare câștigator și decernarea premiului (prin tragere la sorți, din rândul celor care au făcut o donație pentru Florentina), eveniment de inaugurare a casei Florentinei, în județul Suceava;
- Expunerea premiului campaniei (echipamentul lui David Popovici) pe perioada derulării acesteia (1-26 august 2022) la Mugshot Bucharest, locație aparținând arhitectului Omid Ghannadi, susținător al Fundației și organizarea de activări la locație;
- Promovare prin campanie de PR: transmiterea a 3 comunicate de presă (anunțare start campanie, anunțare câștigator premiu oferit de David Popovici, anunțare inaugurare casa Florentina Filipovici) către presa centrală și locală, pitching materiale în presa scrisă, TV și radio de la începutul campaniei, pe toată perioada derulării acesteia, până la anunțarea sumei strânse și mutarea beneficiarilor campaniei în casa construită;
- Implicarea în campanie a ambasadorilor Fundației și a unui număr semnificativ de influenceri, prin generarea de materiale pe principalele canale de social media ale acestora: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok;
- Youtube videos: mesaje Florentina pentru David Popovici, pentru public, mesaj David Popovici pentru Florentina odată cu mutarea în noua casă, video-uri evoluție construcție casă, video rezultate campanie.
| Rezultatele proiectului
Campania de crowdfunding desfășurată pe platforma Galantom a fost cea mai de impact campanie din anul 2022: aproape 3000 de donații, peste 40.000 de euro donați în mai puțin de patru săptămâni.
Compania Genpact a dublat suma strânsă din donații, obținând, astfel, la finalul lunii august, suma de 80.000 de euro. Acest lucru ne-a permis să putem ridica pentru Florentina și copiii ei, în 3 luni de zile, casa de care aveau atâta nevoie. Astfel, înainte de Crăciun, am putut să îi mutăm pe cei 4 în căldura și siguranța lui ACASĂ.
Informația referitoare la cauză, la startul și evoluția campaniei, precum și la rezultatele acesteia, a fost preluată de cca 200 de ori de presa online (centrală, locală, internațională) și de peste 10 ori în presa scrisă. 17 știri TV au menționat campania, în timp ce numărul materialelor difuzate de radio-uri a fost de 14. Obiectivele setate în termeni de acoperire media au fost depășite cu 100%.
Postările pe pagina de Facebook a Fundației Hope and Homes for Children au fost share-uite de peste 900 de ori, ajungând la un Reach de 500.000 și un Engagement de peste 70.000 de persoane.
David Popovici a vorbit despre campanie în story-urile de pe pagina sa de Instagram, invitând în mai multe rânduri publicul să doneze; totodată, numeroasele sale interacțiuni cu postările Fundației Hope and Homes for Children în Social Media au ajutat mult în impactul campaniei.
Campania a fost preluată în Story-uri și postări pe paginile de social media a peste 30 de artiști și persoane publice, depășind, astfel, cu 200% obiectivul setat. Cei care ne-au spus #SuntAici au fost: Mihai Morar, Amalia Enache, Alina Eremia, Irina Rimes, Alina Ceușan, Dani Oțil, Micutzu, Simona Gherghe, Doctor Mihail, Mind Arhitect, Corina Caragea, Omid Ghannadi, Ionela și Marius Cozmiuc, Mihai Petre, Shurubel, Emil Rengle, Bogdan Boantă, Anca Dinicu, Mădălina Belariu, Adelina Pestrițu, Gabriel Fereșteanu, Bogdan Techeș, Cristian Dascălu, Zarug, Cosmin Stan, Cristian China Birta, Cristian Florea, Ionuț Bunesu, Horia Ghibuțiu, Ovidiu Mureșanu.
| Parteneri
Federația Română de Canotaj, în calitate de partener și compania Genpact, care s-a alăturat proiectului ca și sponsor.
| Despre organizator
Din 1998 și până în prezent, Fundația a contribuit la închiderea a 66 de centre de plasament. Prin eforturile noastre și ale partenerilor, am dezvoltat 122 case si 8 apartamente familiale, cu peste 7.000 de copii scoși din orfelinate și aproximativ 1850 reintegrați în familia naturală sau extinsă.
| Website proiect
Link pagină Galantom: https://hhc.galantom.ro/p/davidpopovici ; Link pagina site: https://hopeandhomes.ro/david-popovici/