Participanti & Proiecte
Maratonul International Bucuresti
|
Organizator: Bucharest Running Club |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
Toate capitalele au un maraton stradal pentru oras si pentru comunitate; pana in 2008, Bucurestiul era singura capitala din Uniunea Europeana fara un maraton. Maratonul International Bucuresti a fost initiat de Valeria Racila Van Groningen, campioana olimpica care a infiintat Asociatia Bucharest Running Club special pentru a organiza acest maraton pana cand va deveni o traditie pentru Bucuresti si pentru Romania. Echipa de organizare a inteles ca un astfel de proiect poate insufla un spirit proaspat si poate deschide o directie noua in modul de gandire al romanilor. In acelasi timp, proiectul isi propune sa sustina si sa promoveze cat mai multe cauze ecologice, de dezvoltare comunitara si umanitare.
| Scopul proiectului
Pe langa nevoia stringenta a unui eveniment sportiv de atletism stradal internațional, MIB a demonstrat ca exista multi romani cu puternic spirit de echipa, cu implicare comunitara si cu generozitate. Maratonul a fost sustinut de peste 400 de voluntari si in acelasi timp a ajutat la colectarea de fonduri pentru: Viitor Plus (10.000 euro), Hospice – Casa Sperantei (40.000), Little People (300.000 euro), RoClub Maraton (11.000 euro – echipamente in cadrul spitalului Fundeni). In acelasi timp, echipa a plantat copaci pe o suprafata de 5 hectare in Borcea, una dintre zonele supuse inundatiilor.
| Aria geografica
Romania
| Rezumat
Peste 8.000 de persoane au participat la competitiile de alergare anterioare si din cadrul celei de-a patra ediții a Raiffeisen Bank Bucharest International Marathon (MIB), cel mai mare eveniment sportiv de atletism stradal internațional din Romania. Evenimentele creaza noi standarde de viata prin dezvoltarea interesului pentru un stil de viata sanatos, pentru spirit civic, generozitate, voluntariat, competitie intr-un mod constructiv, depasirea limitelor personale. In paralel cu sprijinirea dezvoltarii personale a alergatorilor, organizatorii urmaresc sustinerea altor proiecte ecologice, umanitare sau de dezvoltare comunitara. In cadrul celei de-a patra editii, s-a stabilit un record cu o participare a sportivilor din 51 de tari, ceea ce incurajeaza turismul sportiv iar capitala devine o noua destinatie pentru alergatorii amatori si profesionisti din strainatate. Toate activitatile au fost implementate cu sprijinul si prin munca celor peste 400 de voluntari care au contribuit de-a lungul proiectului: 4 crossuri pe parcursul anului, 10 competitii in cadrul MIB, 3 conferinte de presa, 20 de sesiuni de antrenament, 5 participari la expozitii si maratoane internationale, 4 sesiuni de plantare si ingrijire paduri. Organizatiile care au beneficiat de suportul maratonului au fost: Viitor Plus – Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă, Hospice Casa Speranţei si Asociatia Little People.
| Date beneficiari
MIB a derulat un program complex de educatie fizica, civica, de nutritie si sanatate plecand de la resurse materiale nule si atragand companii partenere, institutii si persoane fizice sa puna laolalta fonduri, produse, servicii si sa poata fi realizat cu buget minim, un proiect de talia celor internationale. Aproximativ 40% din buget a fost acoperit prin finantarea cu bani primita de la partenerii corporativi: Raiffeisen Bank, Porsche, GSK, Unilever, Fundatia Vodafone si peste 60% din buget a fost acoperit de parteneri prin serviciile si produsele acestora. Dovada implicarii din ce in ce mai puternice este cascadarea activitatilor si multiplicarea lor. MIB este un proiect de anvergura, gestionat de cativa oameni si cu impact asupra multor altor mii.
| Rezultatele proiectului
BCM 2011 a adunat peste 6000 de persoane din Romania si din strainatate care au iesit sa alerge sau sa incurajeze alergatorii. Sloganul “Alearga pentru tine” a inspirat oamenii sa faca ceva pentru ei – sa alerge, sa faca miscare sau sa faca voluntariat. Astfel, MIB a demonstrat ca exista multi romani cu puternic spirit de echipa, cu implicare comunitara si cu generozitate. Pentru persoanele active fara sa fie sportivi de performanta, participarea la maraton si mai ales terminarea cursei de 42,195 km sau chiar a celei de semimaraton - 21 km, reprezinta dovada ca pot sa-si realizeze cele mai indraznete vise. Pentru oamenii care lucreaza peste 40 de ore pe saptamana, participarea la “cursa stafeta corporate” a insemnat o noua competitie si o noua identificare cu valorile companiei la care muncesc. Pentru persoanele neantrenate, participarea la “cursa populara” a fost un prilej de petrecere a timpului liber intr-un mod activ si benefic. Pentru copiii alergatori, cursa de 1 km a insemnat prilej de competitie, premii si distractie. Pentru persoanele cu deficiente fizice, participarea la “cursa scaunelor cu rotile” a fost un moment de mandrie personala. Pentru cei 400 de volunari, de-a lungul intregului an, angrenati in organizare, a fost o dovada de generozitate si responsabilitate civica. In acelasi timp, trebuie mentionate fondurile stranse de asociatiile si organizatiile non-profit afiliate maratonului.
| Bugetul proiectului (in RON)
798000
| Parteneri
Primăria Municipiului București, Ministerul Tineretului si Sportului, Federația Română de Atletism, Comitetul Olimpic Român, Administrația Lacurilor și Parcurilor de Agrement București, Smart Atletic, Ro Club Marathon, Raiffeisen Bank, Volkswagen, Adidas, Gillette, Becel (Unilever), GlaxoSmithKline, PwC Romania,Astra Asigurări, Fundația Vodafone România, LIDL, Izvorul Minunilor, Isostar, hotel Athénée Palace Hilton, Unirea Shopping Center, City Grill, Privilege Catering, Hanu’ Berarilor, World Class, Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, organzatia Viitor Plus - Asociația pentru dezvoltare durabilă, Hospice Casa Speranței, Little People.
| Website-ul proiectului
www.bucharest-marathon.com