Participanti & Proiecte
GenF - Raising the next generation of Women
|
Organizator: |
|
Categorie: Tineri de bine |
GenF - Raising the next generation of Women - își propune să reinventeze lumea artistică a tinerilor, prin incluziune și feminism. Cum femeia a jucat un rol important în artă de-alungul timpului, dar nu a fost recunoscută pentru asta, dar și cum toate genurile fac parte din această poveste feministă, ne dorim să aducem focusul asupra femeii cât mai mult în artă. (păstrând incluziune și invitând toate genurile să participe în această cauză)
Proiectul a pornit dintr-o nevoie – există multe tinere artiste care termină facultatea și care își doresc să se lanseze, însă piața noastră de artiști oferă mai puțină credibilitate atât tinerilor, cât și femeilor.
Am observat această problemă fiindcă sunt la rândul meu artistă - am terminat UNATC, secțiunea Actorie recent și a fost nevoie de multă inițiativă din partea mea, care s-a tradus prin a-mi face singură proiectele, ca să rămân în continuare în lumea artei.
Am simțit nevoia de un loc al meu în care să mă exprim – însă îmi place foarte mult și lucrul în echipă și să împart bucuria de a-ți vedea munca prezentată undeva, așa că am creat acest grup — GenF — prin care organizăm evenimente culturale unde participă tineri artiști, proaspăt absolvenți (uneori facem și excepții pentru liceeni) cu vârsta până în 25 de ani.
| Scopul proiectului
Echipa GenF contribuie la promovarea tinerilor artiști și mai ales a tinerelor artiste, la informarea publicului în legătură cu probleme sociale curente și conștientizarea acestora. În plus, contribuie la îmbunătățirea calității mediului cultural și artistic din țară. GenF ajută și grupuri specifice vulnerabile: tinerele artiste.
De asemenea, prin locațiile alese (Victor's Secret Place, Erbario Coffee și Random Space) am încurajat comunitățile locurilor respective să fie cât mai deschise către experiențe noi, culturale, artistice, cât și către dezbaterea anumitor probleme sociale curente.
| Aria geografica
Proiectul nostru s-a materializat prin 3 evenimente culturale
Proiectul nostru a fost unul național, întrucât am avut artiști din toată țara care s-au adunat pentru aceste evenimente, însă acestea s-au desfășurat doar în București.
| Rezumat
Inițiativa a plecat de la nevoia tinerilor artiști de a rămâne în mediul cultural, odată ce au terminat facultatea. Cât timp ești în facultate, ca tânăr artist, ești asigurat - aceasta îți oferă proiecte. Însă odată ce ai terminat, descoperi că mediul exterior facultății nu este la fel de primitor. Am creat GenF - o platformă pentru acești artiști și pentru tineri. Prin GenF, am organizat evenimente artistice care au unit până la 21 de artiști în același loc. Aceștia și-au expus lucrările.
| Date beneficiari direcţi
Am făcut acest proiect pentru tinerii, dar mai ales pentru tinerele artiste care caută să se lanseze. De asemenea, l-am făcut și pentru București, fiindcă mi se pare important să avem un oraș cât mai colorat cu diferite activități - evenimentele GenF contribuie la animarea acestui oraș.
Promovarea și felul în care au fost gândite evenimentele a fost în principal pentru beneficiari tineri, cu vârste între 15 și 25 de ani, însă ne-am bucurat să avem participanți de toate vârstele.
La primul eveniment, am avut 19 tinere artiste și 80 de participanți. (sold out)
La al doilea eveniment, care s-a desfășurat în două zile și două locații diferite, am avut 20 de tineri artiști și
- 80 de persoane în prima locație (sold out)
- 53 de persoane în a doua locație (sold out)
| Activitati
Pentru implementarea proiectului, am început mai întâi prin găsirea primei locații în care s-a desfășurat primul eveniment - The Sixth Sense Belongs to Women, care a fost un eveniment doar cu tinere artiste, în care am avut expoziție cu lucrări vizuale și videoproiecții, lectură de poezie și momente muzicale. S-a desfășurat la Victor's Secret Place, o casă în care se organizează evenimente culturale, concerte și baluri.
Acolo am lansat proiectul + toate rețelele de social media (@genfemei) și site-ul (genfemei.org). Ne-am crescut paginile, unde am dat call-uri pentru următorul eveniment: Sounds of Eden - o lectură de poezii, acompaniată de sound design, videoart, instalații scenografice și momente muzicale.
Etapele:
- găsim o locație
- anunțăm conceptul (fiecare eveniment are un concept)
- dăm call-ul pentru artiști
- anunțăm data evenimentului
- anunțăm artiștii care trec mai departe
- începem rezervările
Evenimentele durează 3 ore.
De fiecare dată venim cu o altă idee de concept pentru eveniment - cu o poveste care să mențină focusul asupra femeii.
The Sixth Sense Belongs to Women / Se zice că al șaselea simț aparține femeii. Este el intuiția? / How does intuition shape your work?
Sounds of Eden / Eden-ul regândit prin ochiul feminin - povestea Evei care se plimbă prin grădină în dimineața creației. Ce simte ea? Cum vede ea Edenul?
| Rezultatele proiectului
Rezultatele proiectului nostru
- încurajarea tinerilor artiști să aplice la call-uri (am strâns aproximativ 50 de aplicanți)
- promovarea lucrărilor artiștilor / promovarea lor ca artiști în sine / expoziții de lucrări vizuale cu prețuri, dintre care s-au vândut anumite lucrări
- creșterea numărului de persoane din locațiile respective la capacitate maximă (evenimentele au fost sold out) și expunerea locațiilor către un public nou
- peste 50 de aplicanți și peste 50 de participanți la fiecare eveniment
- mesajul nostru a ajuns la public, fapt care s-a tradus printr-un trafic crescut de activitate pe paginile de social media și pe site-ul nostru (activitatea a crescut de fiecare dată cu până la 138%)
- nr. urmăritorilor de pe instagram a crescut la aprox. 1000 într-un timp foarte scurt
- minim 300 de stickere/ eveniment care au dus mai departe, prin ilustrații specifice, mesajul nostru
| Bugetul
Bugetul primului proiect (The Sixth Sense Belongs to Women) a fost format din contribuție proprie dar și din donațiile participanților și cheltuit astfel:
- 750 Ron închiriere locație
- 200 Ron stickere
- 150 Ron print și materiale de confecție
Bugetul celui de-al doilea proiect (Sounds of Eden) a fost format din contribuție proprie dar și din donațiile participanților și cheltuit astfel:
- 300 Ron stickere
- 700 Ron materiale instalație scenografică
- 100 Ron închiriere echipament tehnic
- 100 Ron materiale confecție, prin
- 500 Ron reclamă instagram LEI
| Despre organizator
Mă numesc Andrada Ionescu și am fost organizatorul principal al acestor evenimente, am 22 de ani, am terminat UNATC, secția actorie anul trecut. Pe lângă aceste evenimente, joc la Teatrul Metropolis și lucrez în social media.
Motivațiile personale care au dus la acest proiect au fost dorința mea de a crea o platformă pentru tinerii artiști și dorința mea de a avea un loc de care să creez.
| Website proiect
genfemei.org