close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



PUMA si “Let's Do It, Romania!” te provoaca la „PUMA The Creative Factory”



| Organizator:
    Let`s Do It, Romania
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Ne-am propus sa aducem in atentia tinerilor un concept care isi face incet incet loc si in cultura romaneasca: reciclarea si refolosifolorea materialelor. Si cum am fi putut ajunge la inimile acestui public tanar si pretentios, daca nu apeland la un brand tanar si popular printre tineri? In cel de-al doilea rand, aveam nevoie de un brand care sa aiba acest gen de inclinatii eco in ADN-ul sau, iar PUMA s-a dovedit a fi partenerul perfect. Platforma PUMA The Creative Factory, care reuneste initiativele de responsabilitate sociala ale brandului, impreuna cu Clever Little Bag, ambalajul pentru pantofi sport sustenabil si prietenos cu mediul, au reprezentat argumentele perfecte, de care aveam nevoie pentru a oferi credibilitate demersului nostru.

| Scopul proiectului
    Scopul initiativei a fost de a arata modul artistic sau practic in care pot fi reutilizate diversele produse pe care oamenii le folosesc in viața de zi cu zi și de a cultiva nivelul de responsabilitate, in primul rand in randul tinerilor, mai receptivi si mai deschisi la idei noi. Ne-am propus sa promovam ideea de refolosire a resurselor catre un public cu potential aparte - artistii, in special designerii (datorita afinitatii cu produsul Puma) Ne-am propus sa aratam, concret, ce inseamna reciclare, intr-un mod creativ si fresh, care sa inspire si sa bucure sufletul artistilor si publicului

PUMA si “Let's Do It, Romania!” te provoaca la „PUMA The Creative Factory” PUMA si “Let's Do It, Romania!” te provoaca la „PUMA The Creative Factory” PUMA si “Let's Do It, Romania!” te provoaca la „PUMA The Creative Factory”

| Aria geografica
    Romania

| Rezumat
    "PUMA The Creative Factory" este o initiativa adresata tinerilor plini de imaginatie si, in egala masura, interesati de zona de reciclare si refolosire a resurselor. Proiectul, un parteneriat intre echipa Let`s Do It, Romania!, cel mai mare proiect de implicare sociala din tara si Puma, unul dintre cele mai cunoscute branduri sport din lume, a reprezentat una dintre cele mai creative competitii desfasurate in 2012 pentru tinerele talente din zona de design. Competitia a avut ca scop promovarea reciclarii, intr-un mod neconventional: organizarea unei expozitii din obiectele realizate de participanti, obiecte create din gentile Puma.

Obiectivele proiectului:
- promovarea unui comportament eco printre tineri, prin refolosirea unor materiale oferite de Puma so comunicarea acestui lucru catre publicul larg
- promovarea si incurajarea tinerilor artisti, prin intermediul expozitiei organizate cu lucrarile acestora, dar si prin intermediul premiilor oferite
- crearea unei imagini pozitive pentru reciclarea si refolosirea resurselor

Rezultatele proiectului au fost extrem de bune:
Peste 150 de tineri talentati au aplicat pentru a primi sansa de a crea obiectul de expozitie dorit. Dintre acestia, numai 30 au fost alesi pentru cea de-a doua etapa, etapa de creatie. Timp de 2 saptamani, concurentii selectati si-au pus la bataie talentul, priceperea si imaginatia, pentru a realiza cele mai creative si nonconformiste obiecte, folosind sacose PUMA reciclabile.
Expozitia a fost vizitata de cei mai importanti reprezentanti media, dar si de publicul larg, fiind apoi promovata in magazinele Puma.


| Date beneficiari
    Beneficiarii au fost chiar participantii la competitie. Din cei 150 de tineri care s-au inscris, trimitand un CV si un portofoliu, prin care sa evidentieze ca au experienta in domeniul artelor, designului, creatiei si/sau arhitecturii, au fost selectati 30, care au intrat in competitia pentru premiile puse la bataie (locul 1 - 1300 eur, locul 2 - 1000 eur, locul 3 - 700 eur).Acestia au realizat obiecte folosind numai gentile Puma reciclabile, pe care le-au expus in cadrul expozitiei organizate pentru presa si bloggeri, dar si pentru publicul larg, care a avut acces la expozitie si care a putut admira apoi lucrarile in magazinele Puma.

| Rezultatele proiectului
    - proiectul a avut o expunere mare catre studentii celor mai importante facultati de profil din tara: Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L.Caragiale”, Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, Universitatea Nationala de Arte - aprox 3000 de studenti au aflat despre acest proiect si au invatat intr-un mod distractiv ca, daca ai imaginatie, reciclarea este posibila foarte usor
- proiectul a fost promovat prin intermediul canalelor LDIR:blog (locul 1 in topul zelist),site (50000 de vizitatori),twitter,facebook (50 000 fani pe pagina) in perioada de varf in comunicare, Puma The Creative factory desfasurandu-se in aceeasi perioada cu Ziua de Curatenie Nationala din 2012 (12mai)
- lucrarile finaliste au fost admirate de sute de vizitatori prezenti in ziua evenimentului, dar si in magazinele Puma unde au fost apoi expuse acestea, locatii cu trafic mare
- cele mai importante publicatii despre arta si evenimente au preluat stirea: zilesinopti, artline, hipmag, kudika etc
- proiectul a reprezentat pt finalisti o rampa de lansare, mai ales ca mare parte din ei sunt studenti, unii dintre acestia primind propuneri de noi lucrari care le aduc vizibilitate
- lucrarile expuse au fost spectaculoase, fiind apreciate online de sute de fani


| Argument
    Am ales o abordare total inovativa pentru a vorbi despre reciclare, un subiect considerat de multe ori greoi, neprietenos sau greu de abordat. Am ales sa aratam, prin intermediul artistilor, partea frumoasa, spectaculoasa a reciclarii. Am ales sa cultivam un comportament responsabil nu printr-o campanie cu mesaje educative, care sa dea lectii pe un ton superior, ci apeland la artisti, la oameni care incanta si bucura prin talentul lor. Prin puterea exemplului credem noi ca putem aduce schimbari pozitive de mentalitate. Am ales sa aratam practic ce inseamna reciclarea facuta intr-un mod creativ, un mod care este cu siguranta ememorabil, o cale care incita la discutii si care provoaca la noi idei. Numai uitandu-va la obiectele castigatoare veti intelege despre ce vorbim - creativitatea a fost un prieten de nadejde in lupta noastra de a promova reciclarea - daca esti creativ, reciclarea este chiar distractiva si provocatoare.

| Bugetul proiectului (in RON)
    36000

| Parteneri
    

| Website-ul proiectului
    http://www.letsdoitromania.ro/noutati/puma-si-lets-do-it-romania-au-o-provocare-pentru-tine-%E2%80%9Epuma-the-creative-factory





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->