close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Un apel pierdut, o copilarie pierduta



| Organizator:
    Asociatia Telefonul Copilului
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    In perioada ianuarie 2011 - septembrie 2011, consultantii Asociatiei Telefonul Copilului au raspuns in total la 115.601 apeluri, de patru ori mai multe fata de apelurile inregistrate in aceeasi perioada a anului 2010, respectiv 27.926 apeluri. 68% din numarul total de apeluri inregistrate in perioada ianuarie 2011 - septembrie 2011 au fost din partea copiilor. Aceste cifre au reprezentat punctul de pornire pentru declansarea campaniei, proiect de constientizare a publicului larg cu privire la problemele cu care se confrunta copiii, precum si de strangere de fonduri prin SMS in vederea intaririi si extinderii capacitatii logistice si umane a serviciului “telefonul copilului”, care sa ii permita preluarea tot mai multor apeluri la 116 111.

| Scopul proiectului
    Scop: preluarea si tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului la 116 111
Obiective:
- constientizarea publicului cu privire la problemele cu care se confrunta copiii, conform datelor inregistrate in baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului
- intarirea si extinderea capacitatii logistice si umane in vederea preluarii tot mai multor apeluri la 116 111


Un apel pierdut, o copilarie pierduta Un apel pierdut, o copilarie pierduta Un apel pierdut, o copilarie pierduta

| Aria geografica
    Toate judetele

| Rezumat
    Kanal D si-a asumat rolul de comunicator al problemelor cu care se confrunta copiii, precum si al nenumaratelor cazuri sociale transmise zi de zi de postul tv, in majoritatea emisiunilor postului. Preocuparea constanta a postului Kanal D pentru problemele sociale a fost un motiv suficient pentru a expune problematica inmultirii cazurilor de violenta in familie, de agresiune asupra copiilor si de neglijenta raportate la 116111 in fata reprezentantilor postului tv. Astfel, realizand importanta existentei 116111, Kanal D a decis sa sustina activ acest serviciu social dedicat copiilor. Campania “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” a fost cel mai ambitios proiect de responsabilitate sociala realizat de Kanal D de la lansarea sa în 2007, conform declaratiilor postului, fiind unic pe piata de media din punct de vedere al organizarii si desfasurarii. In premiera in Romania, o televiziune a realizat un proiect in 3 pasi: 1) sensibilizare și constientizare a publicului privind problemele copiilor, cel mai des semnalate la 116 111, realizand in acelasi timp o campanie educationala adresata publicului postului. 2) sprijin in vederea intaririi capacitatii organizatiei de a prelua cat mai multe cazuri de incalcare a drepturilor copilului, prin apelul catre telespectatorii postului de a dona 2 Euro prin SMS la numarul 876; in ziua de 30 nov, Kanal D a demarat primul maraton TV de strangere de fonduri din istoria sa “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” 3) evaluarea rezultatelor și atragerea de parteneri și din partea mediului privat pentru a sprijini activitatea ATC.

| Date beneficiari
    Public tinta: parintii & publicul larg

| Rezultatele proiectului
    In urma implementarii campaniei, publicul tinta a fost informat cu privire la problemele cu care se confrunta copiii, conform datelor inregistrate la 116 111, dar si cu privire la existenta liniei telefonice la care orice situatie de abuz asupra copiilor poate fi semnalata. Astfel, numarul sesizarilor a crescut semnificativ in acea perioada, iar la data desfasurarii maratonului tv – 30 noiembrie, la 116 111 s-au inregistrat 100 de cazuri, cele mai multe inregistrate in anul 2011, intr-o singura zi. Asadar, un rezultat foarte important, neanticipat initial, dar care a decurs din activitatile de promovare ale proiectului, este reprezentat de cresterea gradului de constientizare cu privire la existenta si serviciile oferite de ATC.

Totodata, in urma implementarii componentei de adunare de fonduri din cadrul campaniei, s-au strans in sprijinul activitatii ATC 89.963 Euro - suma de 22.299 de Euro provenind din sms-uri, iar restul din donatii ale persoanelor juridice. Intreaga suma va fi folosita pentru intarirea si extinderea capacitatii logistice si umane a serviciului “telefonul copilului”, care sa ii permita preluarea tot mai multor apeluri la 116 111. Astfel tot mai multi copii aflati in dificultate vor avea parte de consiliere si de interventie specializata.

In urma acestei campanii, suplimentarea numarului de specialisti a reprezentat o prioritate, iar in acest sens 5 noi asistenti sociali si psihologi au fost selectati pentru a face parte din echipa de consultanti ai ATC, urmand sa inceapa activitatea la data de 19 martie a.c.



| Argument
    Implicarea fara precedent a postului tv Kanal D in acest proiect a demonstrat faptul ca un partener privat motivat de importanta existentei unui serviciu social precum “telefonul copilului” nu ezita in a-si folosi toate resursele necesare pentru a ajuta la asigurarea sustenabilitatii acestuia, asa cum Kanal D a procedat in cadrul campaniei “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”. Resurse umane, resurse materiale, produse, servicii, parteneriate, toate acestea au fost puse la dispozitie de Kanal D pentru o implementare fara precedent a acestei campanii. Mai mult decat atat, Kanal D, pe langa telespectatorii sai, a atras in acest demers si alti sustinatori.

| Bugetul proiectului (in RON)
    10750

| Parteneri
    Asociatia Telefonul Copilului , Kanal D, ziarul Libertatea, revista Libertatea pentru Femei, Mega Image, Cosmote, Orange, Vodafone

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes