Participanti & Proiecte
The Big Lunch Bucharest
|
Organizator: Fundatia Comunitara Bucuresti |
|
Categorie: Dezvoltare economica si sociala |
Prin proiecte precum Fondul Mega Image pentru Comunitate sau Swimathon Bucuresti, ne propunem sa reunim comunitati din oras, ajutandu-le sa stranga fonduri pentru cauzele in care cred, oferindu-le un context in care sa se intalneasca, sa vorbeasca despre proiectele lor si sa interactioneze cu donatorii (persoane fizice sau juridice).Experienta noastra de lucru cu grupurile de initiativa din cartiere ne-a aratat ca nu este necesar un statut juridic pentru ca oamenii sa lucreze impreuna, de aceea am adus in Romania The Big Lunch, o initiativa din Marea Britanie care isi propune sa stranga oamenii in jurul mesei pentru a se cunoaste, a colabora si a strange fonduri pentru a-si pune in practica ideile si a face cartierul un loc mai prietenos in care oamenii sa poata socializa mai usor, evitand astfel izolarea.
| Scopul proiectului
Adunam la masa cat mai multi oameni din Bucuresti pentru a se bucura impreuna si a sprijini cauze din comunitate. Editia pilot The Big Lunch si-a propus sa adune 14 ONGuri care sa isi sustina cauzele si sa stranga bani pentru acestea. Evenimentul este un act de inovatie sociala in comunitatile din Bucuresti si reprezinta punctul de pornire pentru ca locuitorii si ONGurile sa socializeze si sa colaboreze pentru a sustine cauzele in care cred.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Gradul de bunastare al unei populatii este dat si de gradul de insingurare al locuitorilor sai, iar Romania este a patra tara din Europa afectata de izolare, conform EUROSTAT. Urmand exemplul unor initiative precum Ziua Vecinului la Paris sau The Big Lunch in UK, The Big Lunch Bucharest urmareste sa stranga comunitatile in jurul mesei si sa le ofere contextul de a se cunoaste, de a descoperi interese comune si oportunitati de a colabora, de a dezvolta proiecte si de a strange fonduri pentru implementarea lor. Astfel, locul in care traiesc va deveni unul mai prietenos, stimuland socializarea intre locuitori si imbunatatind calitatea vietii prin reducerea gradului de izolare al acestora.
In 2014 a avut loc o editie pilot The Big Lunch Bucharest ce a reunit 14 ONGuri care au luat masa si au strans peste 20.000 lei de la peste 180 de donatori individuali, in cadrul celor 25 de evenimente organizate acasa, in parc, la sediu sau in spatii neconventionale.
Prima editie s-a desfasurat cu resursele proprii FCB, in parteneriat cu spatii din Bucuresti. Principalele activitati au constat in realizarea website-ului thebiglunch.ro, lansarea unui apel de proiecte pentru ONG-uri, contactarea spatiilor partenere, training de fundraising cu organizatiile, comunicarea evenimentului, recrutarea voluntarilor, evenimentul propriu zis, strangerea de fonduri si comunicarea cu donatorii imediat dupa eveniment si la 3 luni dupa.
| Date beneficiari
Cele 14 ONGuri si-au organizat singure propriile evenimente:acasa, in parc, la sediu, in spatii conventionale sau neconventionale alese de ei.S-au ocupat de asemenea de partea de comunicare, de informarea comunitatii si de aducerea acesteia la masa pentru a le sustine cauza. Proiectele au gatit, au interactionat direct cu donatorii, au facut poze si au comunicat despre ideile lor.
Fundatia Comunitara Bucuresti a oferit consiliere si suport pentru fundraising si partea de organizare a evenimentelor, totodata oferind platforma pentru strangerea de fonduri si gestionand relatia dintre proiecte si donatori.
Partenerii evenimentului au pus la dispozitie spatii, servicii de curatenie si au comunicat despre eveniment.
| Rezultatele proiectului
14 comunitati din Bucuresti si Ilfov s-au cunoscut mai bine si au strans pentru cauzele in care cred peste 20.000 lei pentru a putea continua initiativele pentru comunitate.
Echipele nu au fost numai beneficiari ai proiectului, ci chiar organizatori ai acestuia, fiecare comunitate fiind gazda propriului sau pranz. Astfel, oamenii au avut ocazia sa se cunoasca si sa lucreze impreuna pentru un scop comun, suficient de usor si pozitiv pentru a construi energia necesara derularii altor proiecte in viitor.
Comunitatile implicate in program servesc ca material de inspiratie pentru alte comunitati din Bucuresti, prin promovarea lor in media si pe bloguri. In urma The Big Lunch 2014 am obtinut peste 100 de mentionari in media traditionala si pe bloguri.
| Bugetul proiectului (in RON)
33000
| Parteneri
Impact Hub Bucharest, Fundatia Comunitara Bucuresti, Galantom.ro, Casa de flori, Delice Corner
| Website-ul proiectului
www.thebiglunch.ro