Participanti & Proiecte
CEZ și Narada – un fond de urgență pentru viitorul școlilor din Oltenia.
|
Organizator: |
|
Categorie: Campanii sociale |
În calitate de investitor pe termen lung în viitorul tinerilor, am lansat împreună cu Narada Fondul de Urgență pentru soluționarea nevoilor educaționale din Oltenia, ca răspuns la statisticile identificate la nivel național. Printre urgenţele frecvent întâlnite în educaţie se numără:
accesul la o sursă autorizată de alimentare cu apă, la un serviciu organizat de colectare a deșeurilor sau la grupuri sanitare în incinta școlii;
dotarea și amenajarea unor spații de învățare - săli de sport, biblioteci sau săli de lectură, laboratoare de știință, ateliere de practică, înlocuirea mobilierului de clasă în stare precară;
accesul la dotări corespunzatoare pentru elevi cu dizabilități fizice.
Împreună ne-am propus să îndeplinim cât mai multe promisiuni pentru educație, investind în rezolvarea alertelor din sudul României.
| Obiectivele campaniei
Ne-am alăturat proiectului HartaEdu, lansat de Narada și ne-am asumat cu entuziasm rolul de partener unic pentru asigurarea accesului la educație în zona Olteniei, cu următoarele obiective:
Șanse egale pentru școli, prin lansarea unui Fond de Urgență pentru soluționarea alertelor în educație din Oltenia
Minim 5 urgențe din educație soluționate până la finalul anului, cu sprijinul Narada și al voluntarilor CEZ
Alerte rezolvate din următoarele categorii: infrastructură, materiale didactice, amenajare curtea școlii, sustenabilitate
Îmbunătățirea calității condițiilor de învățare
| Aria geografica
Vâlcea, Mehedinți, Dolj, Argeș și Olt.
| Rezumat
Începând cu anul 2022, CEZ s-a alăturat proiectului HartaEdu, lansat de Narada, devenind partenerul unic pentru asigurarea accesului la educație în regiunea Olteniei. Statisticile la nivel național indică o realitate îngrijorătoare cu privire la dezvoltarea infrastructurii unităților de învățământ:
numărul de elevi care nu au acces la o biblioteca (500.770), la un laborator de științe (845.000) sau la grupuri sanitare în incinta școlii (230.000);
1 din 6 școli din România nu au acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, în timp ce mai mult de jumătate dintre acestea nu au o sală de sport;
peste 1/4 din școlile din România, în special în zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire, iar în ultimii 10 ani, cel puțin 11 instituții de învățământ din România s-au prăbușit peste elevi, la ore;
la aceste realități se adaugă faptul că, în ultimii 32 de ani, peste jumătate din bibliotecile din România au fost închise.
Trăgând linie, anul 2022 ne-a adus mai aproape de asigurarea șanselor egale și a condițiilor potrivite de învățare pentru generația viitorului:
Peste 2000 de elevi care se bucură de tehnologie nouă, materiale didactice și clase modernizate;
Număr profesori impactați: 163;
5 acțiuni de voluntariat, cu participarea a aproximativ 80 de angajați CEZ;
6 ateliere educative, susținute de voluntari CEZ la Școala Gimnazială Tudor Arghezi din Pitești;
9 alerte rezolvate în total, în județele Vâlcea, Mehedinți, Dolj, Argeș și Olt, la care se adaugă 3 alerte soluționate în urma Maratonului Olteniei 2022.
| Date beneficiari direcţi
Peste 2000 de elevi înscriși în 6 școli din județele Vâlcea, Mehedinți, Dolj, Argeș și Olt.
Aproximativ 80 de angajați CEZ care au participat la acțiunile de voluntariat organizate în sprijinul școlilor și 6 angajați voluntari care au susținut ateliere educative pentru copii.
Număr profesori impactați: 163.
Testimonial Ingrid, elevă în clasa a VIII-a la Școală Gimnazială „Mircea cel Bătrân”, despre inițiativa de a construi colțuri de lectură în interiorul școlii: „Orizontul mi se schimbă, desigur, o să fie un mediu mult mai bun pentru noi să citim și mă atrage. O să fiu foarte încântată să stau în acel colț cu prietenii, să citim, să socializăm, să discutăm despre diferite teme și să ne distrăm.”
| Activitati
Campania de comunicare a proiectului a fost structurată conform cele 3 etape principale care vizează rezolvarea unei alerte: pre-soluționare, în timpul soluționării, respectiv post-implementare.
Pentru publicul intern, fiecare invitație de înscriere a fost însoțită de un Ghid al Voluntarului, cu următoarele secțiuni: descriere alertă, problemă sesizată, impact, informații logistice, program, kit-ul voluntarului, informații utile despre pregătirea pentru o zi de voluntariat, reguli de sănătate și securitate.
În plus, campania de comunicare externă a inclus o listă amplă de acțiuni, precum:
lansarea primului video care documentează povestea alertelor de la nevoi la realitate: HartaEdu sprijină școlile din Oltenia - Un proiect CEZ și Narada (125k views pe canal Youtube CEZ)
articol dedicat pe life.ro: https://bit.ly/3o5KVBz
advertorial dedicat pe edupedu.ro: https://bit.ly/40XvcU1
12 machete Social Media cu logo CEZ
peste 30 de publicații media național și local
peste 30 de mentiuni si postari cu brandul CEZ pe o singura retea de socializare (ex: Facebook)
postări dedicate cu ocazia zilelor internaționale pe teme din educație/tineret (ex: Ziua Internațională a Bibliotecilor), postări de bilanț/de follow up, cu rezultate pe termen lung de la soluționarea alertelor.
| Rezultatele proiectului
În primele 6 luni ale anului, prteneriatul încheiat a făcut posibilă rezolvarea următoarelor alerte:
Școala Gimnazială Pesceana din județul Vâlcea: renovarea a 5 săli de clasă prin schimbarea parchetului și reamenajarea laboratorului de informatică din incinta școlii.
Școala Gimnazială “Regele Mihai I” Drobeta Turnu Severin, judeţul Mehedinţi: reabilitarea bibliotecii distruse de inundații, dotarea cu volume noi și echipamente digitale.
Școala Gimnazială Giubega din judeţul Dolj: amenajarea și dotarea unui spațiu de învățare în curtea școlii.
Ultimul trimestru al anului a debutat cu Ziua Mondială a Educaţiei, sărbătorită în data de 5 octombrie. Pornind de la semnificaţia acestei zile, ne-am extins angajamentul pentru asigurarea accesului și șanselor egale la educaţie, prin noi iniţiative alături de Narada:
Școala Gimnazială „Mircea cel Bătrân” din Curtea de Argeș: dotarea cu 2 table interactive, precum și amenajarea unor locuri speciale de lectură.
Școala Gimnazială “Tudor Arghezi” din Pitești: achiziția și livrarea a 5 laptop-uri, 5 videoproiectoare și 5 ecrane de proiecție. De asemenea, am susţinut ateliere educative pentru elevii, cu sprijinul voluntarilor. Colegii noștri au vorbit cu cei mici, pe înţelesul lor, despre reciclare, consum responsabil, dezvoltare personală, drepturi și responsabilităţi în societate;
Reabilitarea spaţiului de la Școala Gimnazială Seaca din judeţul Olt. Pentru a contribui la o educaţie cât mai bună a elevilor, biblioteca școlii a fost amenajată cu un fond nou de carte, parchet, mobilier și imprimantă.
La finalul anului 2022, pentru asigurarea unui viitor sustenabil în educaţie, 3 alerte înscrise pe platforma HartaEdu au fost soluţionate în urma Maratonului Olteniei. Împreună am ajuns în județul Vâlcea, unde am echipat biblioteca de la Școala Gimnazială Ferigile cu volume noi, am montat un panou solar cu o putere instalată de 3kW la Școala Gimnazială Pesceana și am achiziționat rechizite și o imprimantă multifuncțională pentru elevii și profesorii de la Școala Gimnazială Colonie, Râmnicu Vâlcea.
Acțiunile au avut impact asupra a peste 2000 de elevi, prin:
asigurarea unui climat favorabil pentru dezvoltarea lor
insuflarea dorinței de a pătrunde în universul cărților
îmbunătățirea calității condițiilor de învățare din clasă
creșterea numărului de elevi înmatriculați la școală în timp, prin renovarea sălilor de clasă.
| Parteneri
Asociația Narada: https://narada.ro/
| Despre organizator
Producție, distribuție și furnizare de energie electrică
| Website proiect
https://energiepentrubine.ro/cez-si-narada-un-fond-de-urgenta-pentru-viitorul-scolilor-din-oltenia/