close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Telefonul Copilului



| Organizator:
    Asociatia Telefonul Copilului
| Categorie:
    Programe
| Problema de fond
    Programul a fost initiat in anul 2001, in cadrul campaniei “Casa de copii nu e acasa”, sub denumirea “linia verde pentru protectia copilului”, iar linia telefonica pusa la dispozitie gratuit de Romtelecom grupului tinta, format din parinti, a fost 0800 8 200 200. Numarul tot mai mare de copii institutionalizati, respectiv lipsa informarii parintilor cu privire la efectele negative ale institutionalizarii si serviciile alternative la institutionalizare au condus nu numai la declansarea campaniei “Casa de copii nu e acasa”, ci si la lansarea unui serviciu telefonic gratuit adresat parintilor, ca un instrument eficient de informare, consiliere si indrumare.

| Scopul programului
    Scopul programului este acela de a proteja copiii impotriva oricarei incercari de incalcare a drepturilor lor.
Obiectivele specifice ale proiectului propuse initial:
- acordarea unui sprijin real si imediat parintilor si copiilor, oferind asistenta gratuita prin intermediul unei linii telefonice gratuite
- consiliere cu privire la efectele negative ale institutionalizarii si serviciile alternative la institutionalizare
- facilitarea interventiei pentru cazurile de abuz asupra copiilor prin intermediul colaborarii cu toate Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului


Telefonul Copilului Telefonul Copilului Telefonul Copilului

| Aria geografica
    Toate judetele

| Rezumat
    Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala din Romania, care ofera serviciile unei linii de asistenta pentru copii si parinti la nivel national, prin numar armonizat European 116 111. Nevoia tot mai mare a copiilor si parintilor pentru serviciile oferite de Asociatia Telefonul Copilului a impus intarirea capacitatii umane si logistice a organizatiei, dar a determinat, totodata, si extinderea cu 4 ore a programului de lucru al organizatiei. Astfel, programul de lucru in call center-ul 116 111 se desfasoara de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00.
Rezultatele celor 10 ani de activitate evidentiaza necesitatea existentei serviciului Telefonul Copilului care:
- a oferit 12 milioane de minute de consiliere pentru drepturile copilului
- a raspuns unui numar de peste 1,7 milioane de apeluri
- s-a implicat in peste 50 de proiecte si campanii
- s-a intalnit cu mai mult de 50.000 de copii, care au fost informati despre serviciul dedicat lor si au primit rechizite personalizate


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi: copiii


| Rezultatele programului
    Baza de date a ATC arata ca, in perioada 21.11.2001 – 29.02.2012, la Telefonul Copilului s-au inregistrat 1.732.693 apeluri, 36.748 cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate:
- 8783 persoane care au denuntat cazuri de abuz asupra copiilor
- 6428 parinti in dificultate, solicitand sprijin material sau financiar
- 5408 persoane care au solicitat asistenta juridica
- 3606 persoane care au solicitat consiliere psihologica
- 2983 familii din Romania care doreau sa adopte copii
- 2721 persoane interesate sa devina asistenti maternali profesionisti
- 879 familii care doreau sa ia acasa copii din centrele de plasament in perioada Sarbatorilor
- 758 probleme educationale
- 543 parinti care se aflau in situatii de risc si au dorit institutionalizarea temporara
- 536 mame care au solicitat informatii despre centrele maternale
- 508 parinti avand copii cu nevoi speciale
- 448 plasament in familia extinsa
- 383 altele
- 340 programul "A doua sansa"
- 310 informatii despre Telefonul Copilului
- 269 donatii în favoarea copiilor din centrele de plasament
- 258 cazuri de violenta in familie
- 229 familii care au solicitat informatii despre centrele de zi
- 208 probleme medicale
- 172 copil fara adapost
- 169 parinti care au solicitat reintegrarea copiilor in familia naturala
- 131 centru rezidential
- 128 inscriere la scoala generala
- 114 inscriere la gradinita
- 108 familie fara adapost
- 88 abandon
- 74 orientare scolara a copiilor cu nevoi speciale
- 70 cazuri de prevenire abandon scolar
- 43 cazuri de discriminare
- 28 consum de droguri
- 25 solicitari de plasament


| Bugetul programului (in RON)
    4100000

| Parteneri
    Asociatia Telefonul Copilului, Romtelecom, Cosmote

| Website-ul programului
    www.telefonulcopilului.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes