Participanti & Proiecte
Moș Crăciun la sate
|
Organizator: Fundatia World Vision Romania |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
În mediul rural, Moșul nu ajunge la toate casele. Studiul realizat anul trecut ne arată că aproape jumătate dintre părinții din mediul rural ar anula, dacă ar putea, Crăciunul în acest an. 1 din 6 parini are mai puin de 10 lei pentru a cumpara un cadou copilului, iar 1 din 3 are mai putin 50 de lei.
Realitatea este că, în mediul rural, Moșul nu trebuie să aibă barbă albă, costum roșu și desagă-n spate. Tot ce-și doresc copiii este să nu fie discriminați. Să găsească un cadou în dimineața de Crăciun. Să simtă că și dorințele lor se pot împlini.
Din acest motiv, i-am chemat pe toți oamenii buni care au vrut să se implice, să fie ei #MoșCrăciunLaSate și să dea vorba mai departe în compania în care lucrează, printre prieteni, familie sau chiar și-n comunitățile din social media.
| Scopul campaniei
Scopul campaniei a fost de a aduce o bucurie pentru copiii din mediile cele mai vulnerabile, care poate n-au primit niciodată un cadou de Crăciun. Totodată, ne-am dorit să facem awareness pentru faptul că aproape jumătate dintre părinți ar anula Crăciunul din cauza lipsei banilor.
O realitate tristă care ne arată încă o dată cât de mare e diferența dintre cele două Românii: rurală și urbană.
Obiectivul setat a fost să ducem cadouri pentru 2070 de copii din programul nostru Pâine și Mâine.
| Client campanie
World Vision România
| Autor campanie
World Vision România
| Acoperire campanie
Națională
| Descriere campanie
Nevoile identificate:
Înainte lansării campaniei din fundraising, a fost aplicat un sondaj în rândul gospodăriilor din mediul rural, pentru a identifica situația familiilor în prag de sărbători, pentru care această perioadă este de cele mai multe ori un motiv mare de stress din cauza lipsei banilor.
Așadar, conform studiului ,,Crăciunul pentru copiii din satele României” realizat de către World Vision România, au reieșit următoarele concluzii:
Aproape jumătate dintre părinți ar anula, dacă ar putea, Crăciunul din acest an.
1 din 2 familii nu își permite să cumpere un cadou de Crăciun copilului în acest an
1 din 6 părinți are mai puțin de 10 lei pentru a cumpăra un cadou copilului; 1 din 3 are mai puțin de 50 de lei.
7 din 10 părinți ar alege un cadou care să acopere o necesitate de bază (alimente, haine, încălțăminte, rechizite) și nu o bucurie.
30% dintre respondenți provin din familii în care venitul total /familie este sub 500 de lei.
Obiectivele vizate:
Plecând de la aceste rezultate și de la cadoul propus pentru fiecare copil (un set de cărți, o jucărie educativă si un set de 6 categorii de dulciuri printre care și cutia cu bomboanele pentru bradul de Crăciun) am lansat campania de strângere de fonduri care a avut si un landing page aferent in care au fost integrate atât detaliile legate de sumele donate cât și video-uri sau povești ale copiilor din program.
Targetul nostru a fost să face o bucurie pentru 2070 de copii din programale noastre: un cadou de Crăciun
În urma campaniei, am ajuns la peste 3000 de copii. Pentru copiii de la sate, uneori Moșul poate fi oricine, nu are nevoie de o barbă albă și desagă în spate, doar de o inimă mare și dorința de a face un bine.
| Date beneficiari direcţi
Beneficiarii campaniei au fost copiii din programele noastre, cu precădere din Pâine și Mâine.
Obiectivul a fost să ajungem cu cadouri la 2070 de copii din cele mai vulnerabile comunități în care ne desfășurăm programele de peste 30 de ani.
Dintre aceștia, peste 500 de copii ai căror familii trăiesc la limita sărăciei din venituri ocazionale.
Peste 100 de copii provin din familii monoparentale.
Mulți dintre ei provin din familii cu 3-4 copii, trăiesc fără apă și electricitate sau sunt lăsați în grija rudelor.
Pentru ei, orice cadou este o bucurie.
| Strategia și implementarea campaniei
1. Ne-am dorit ca situația lor să fie cunoscută-n toată țara. Am lansat studiul ,,Crăciunul pentru copiii din satele României" ca un prim contact al donatorului cu realitatea din mediul rural. Acesta a fost preluat masiv în presă, dar și de către formatorii de opinie.
https://www.libertatea.ro/stiri/studiu-craciunul-in-romania-rurala-jumatate-dintre-familii-ar-anula-sarbatorile-in-2021-din-lipsa-banilor-3847028
2. Ulterior, am fost în vizită în casele copiilor, în clasă și-n școală, am vorbit cu ei și le-am aflat poveștile, pentru a le putea povesti mai departe. Știm că în spatele cifrelor pe care le comunicăm întotdeauna sunt copii. Însă e important ca toată lumea să-i cunoască, să asocieze o față unei cifre. Astfel, am redactat dorințele lor, în niște scrisori pe care le-au citit oameni de bine, cu comunități mari în social media: de la Alina Eremia (în stories, pe Instagram, unde s-a lăsat cu lacrimi), până la Maia Morgenstern pe pagina ei de Facebook sau Marius Manole în direct la Magic FM, alături de Liana Stanciu (unde, din nou, povestea Biancîi i-a emoționat până la lacrimi).
https://www.facebook.com/radiomagicfm/videos/648230946621636
https://www.facebook.com/radiomagicfm/videos/594029881679218
3. Poveștile copiilor au fost spuse atât în scrisori pe site-ul nostru, cât și-n comunitățile prietenilor noștri, ambasadori și susținători. Totodată, pe canalele noastre de social media s-ua viralizat câteva povești și video-uri ale celor mici.
https://www.facebook.com/WorldVisionRomania/videos/294353282696466
4. Am adus realitatea rurală și mai aproape de donatori, prin reportaje: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/cat-de-departe-este-craciunul-de-parintii-care-isi-cresc-singuri-copiii-o-mama-creste-singura-cinci-fete-iar-o-alta-doi-baieti-1773749
5. În urma fondurilor strânse, am achiziționat și cumpărat cadouri. Livrările au început încă înainte de vacanța copiilor, iar cei mici le-au primit cu multă bucurie.
https://www.youtube.com/watch?v=5BIZqa--ixA
| Impactul campaniei
Prin obiectivul setat, ne-am dorit să ajungem la 2070 de copii. totuși, în urma donațiilor, rezultatele au fost cu 30% mai mari decât obiectivul inițial. Astfel, am reușit să ajungem cu caoduri la 3000 de copii.
Pe lângă aceste cadouri, am primit și cadouri în bunuri, pe care le-am putut distribui către familii, în funcție de nevoile identificate.
| Buget
5.000 - 10.000 Euro
| Partenerii campaniei
Red Spot Branding, agentie media si PR
Asociatia Impreuna pentru Viata, partener de eveniment in primele 2 editii
| Website campanie