Participanti & Proiecte
Zambet pentru Seniori
|
Organizator: Fundatia Mereu Aproape |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
Actiunile umanitare ale fundatiei MEREU APROAPE sunt diversificate in functie de categoria de persoane careia se adreseaza.Acest proiect a fost gandit pentru imbunatatirea vietii unor persoane varstnice intr-un mod cat mai orginal:infrumusetarea fizica si spirituala.Grupul tinta prezenta nevoi in special spirituale.Darurile materiale oferite nu le-ar fi adus bucuria interioara latenta.Au fost contactate Directiile de Asistenta Sociala,care au pus la dispozitia fundatiei date exacte cu privire la numarul de batrani si informatii despre acestia.Au fost alese centre de stat,cu un numar mare de persoane,deschise la o astfel de initiativa.Au fost efectuate vizite pentru discutii cu bunicii inainte de implementarea proiectului in fiecare centru.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a fost de a fi aproape de oameni intr-un mod cat mai original si de a le aduce o bucurie prin oferirea unui cadou inedit-regasirea frumusetii.Clasicele actiuni de oferire de alimente si alte obiecte nu trezeau aceeasi bucurie sincera in acesti oameni carora le lipseste cel mai mult o vorba buna si un sfat.Singuratatea pare sa fie greutatea cea mai mare in astfel de centre,si astfel fundatia a reusit sa izgoneasca aceasta singuratate printr-o activitate relaxanta si amuzanta.Un alt obiectiv a fost indreptarea atentiei publice catre cei uitati in aceste camine.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Proiectul ZAMBET PENTRU SENIORI face parte din gama de proiecte a fundatiei MEREU APROAPE care se adreseaza anumitor categorii de persoane si care are ca scop imbunatatirea vietii acestora prin activitati de binefacere si destindere. Acest proiect a avut ca target persoanele varstnice din centrele de ingrijire si asistenta sociala. Nevoile identificate au fost atat de ordin material, cat si spiritual. Mai exact, in aceste centre seniorii sunt singuri in cea mai mare parte a timpului si simt nevoia de socializare si comunicare cu persoane apropiate.Uitati de familie, acestia se inchid in ei si nici macar darurile materiale nu-i mai bucura.Luand in considerare tot acest tablou,fundatia MEREU APROAPE impreuna cu firma de servicii de coafura si cosmetica GETT'S au mers in 4 centre de ingrijire si asistenta sociala din Bucuresti (Complexul Social Straulesti - sector1,Centrul Sf Luca - sector4, Caminul Sf Nectarie - sector6 si Centrul de ingrijire si asistenta nr 1 - sector4) unde au oferit bunicilor dulciuri, prajituri, sucuri si servicii de coafura, frizerie si cosmetica. Aceste vizite s-au desfasurat lunar si a existat cate un numar de 90 de beneficiari in fiecare centru. Originalitatea acestui proiect a constat in oferirea serviciilor de infrumusetare, menite sa aduca bucurie si destindere in inimile bunicilor uitati in camine. Acest proiect a fost o ocazie pentru seniori de a-si etala povestile de viata si frumusetea interioara. Reactiile lor au fost foarte spontane si imbucuratoare, echipa de 15 voluntari ai companiei GETT'S fiind surprinsi de vivacitatea seniorilor.
| Date beneficiari
Voluntarii (cei 15) companiei de infrumusetare au fost contactati de Fundatia noastra si au raspuns foarte prompt initiativei noastre.Compania LINEA DIRECTA a fost cea doritoare de a se implica in acest proiect prin sponsorizarea facuta cu aparatele kosmodisk.In acest proiect s-a implicat si personalul centrelor in care s-a desfasurat campania prin punerea la dispozitie a salii,prin insotirea seniorilor si supravegherea acestora in timpul vizitei fundatiei.
| Rezultatele proiectului
Rezultatul principal a fost oferirea unor momente speciale unor batrani singuri,rezultat ce a fost atins cu succes si intr-un mod unic.Campania nu si-a propus sa fie de o amploare mare,principiile dupa care s-a ghidat fiind cele ale eficientei si originalitatii.Campania a reusit sa atraga atentia publicului prin originalitate,lucru dovedit de scrisorile primite pe site-ul fundatiei,precum si de comentariile de pe site-urile de socializare (facebook).Campania a reusit sa readuca in centrul atentiei,prin costuri reduse,o problema actuala a societatii in care ne desfasuram activitatea,o problema cu care se poate confrunta oricare dintre noi.Cu o singura firma de infrumusetare-15 angajati am reusit sa aranjam si sa facem sa se simta bine aproximativ 380 de seniori din patru centre.Obiectivele campaniei au fost intarirea legaturii cu directiile sociale,oferirea de cadouri originale batranilor singuri,reconfirmarea statulului fundatiei MEREU APROAPE de actor activ pe plan umanitar.Un rezultat neasteptat a fost initiativa unei companii de implicare in proiect fara a fi contactata-compania LINEA DIRECTA,precum si ofertele primite din partea altor companii de a se implica in proiecte viitoare ale fundatiei.Scopul acestei campanii a fost atins printr-o strategie clar definita inca de la inceput si prin implicare reala din partea membrilor Fundatiei si voluntarilor GETT\\\\\\\'S.
| Bugetul proiectului (in RON)
2000
| Parteneri
Companiile GETT\'S ROMANIA, LINEA DIRECTA si Directiile de Asistenta Sociala din sectoarele 1, 4 si 6
| Website-ul proiectului
http://fundatiamereuaproape.ro/camine-de-batrani/