Participanti & Proiecte
Dupa-amieze vesele
|
Organizator: Asociatia Invingem Autismul |
|
Categorie: Incluziune sociala |
Autismul este o tulburare severa de dezvoltare care afecteaza persoana pe toata durata vietii. Autismul este definit prin deteriorarea abilitatilor de comunicare, relationare si prin dificultati de adaptare senzoriala la mediu, ceea ce determina prezenta unor comportamente stereotipe si neacceptate social.Toate aceste disfunctii ale persoanei afectate ingreuneaza extrem de mult adaptarea si integrarea sa educationala, sociala.
Fara o interventie timpurie, copilul cu autism nu poate dezvolta nicio forma de comunicare, abilitati de autoservire sau de viata care sa il ajute sa se adapteze de la mediul inconjurator,la un mediu de invatare alaturi de alti copii tipici.
Prin intermediul acestui proiect dorim sa completam lista de servicii individualizate sau putem oferi o forma de interventie specifica pe autism pentru unii beneficiari.
| Scopul proiectului
Scopul cestui proiect este cresterea gradului de integrare sociala a 30 de copii cu tulburari din spectrul autismului (TSA) din Bucuresti
Obiectivele proiectului:
- Imbunatatirea abilitatilor de comunicare a 30 de copii cu TSA
- Cresterea gradului de constientizare a a sinelui si corpului pentru 20 copii cu TSA
- Imbunatatirea abilitatilor de socializare a 30 de copii cu TSA
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Dupa-amieze vesele este un proiect care s-a nascut din nevoia reala de socializare a copiilor cu autism. Pentru ca initiaza foarte rar jocul si apropierea de alti copii sau adulti in parc, la locul de joaca sau in vizite de familie. Ca atare, incercam sa le dezvoltam abilitatea de a socializa si comunica, obligatorie si extrem de utila mai ales in momentul in care ajung la gradinita si la scoala.
Cinci dupa-amieze pe saptamana, sub indrumarea unui terapeut specializat in activitati de grup, voluntari constanti si materiale didactice de calitate, copiii cu autism invaţa pas cu pas sa faca faţa cerintelor comportamentale si educationale ale educatiei formale, dar si ale interactiunii naturale cu ceilalti copii. Copiii invata intr-o maniera relaxanta si constructiva sa devina independenti la gradinita si, mai tarziu, la scoala, dar si sa se poate integra mai usor social.
De luni pana joi aceste activitati au loc in structura de joc, activitate de grup, iar vinerea copiii invata sa relationeze si sa comunice (in special nonverbal), dar si sa isi constientizeze corpul folosind o modalitate artistica de interactiune si manifestare, in cadrul atelierului de dans si arte creative.
Principala realizare a grupelor de socializare organizate prin intermediul acestui proiect, este faptul ca beneficiarii, indiferent de varsta sau grupa, sunt constienti de apartenenta lor la un grup, de colegii din jur. De asemenea, iniţierea interactiunii cu ceilalti copii, indiferent ca este verbala sau fizica, este un pas important in integrarea beneficiarilor in societate.
| Date beneficiari
| Rezultatele proiectului
Rezultatele se observa din noile atitudini pe care le au fata de colegi, in cadrul intalnirilor de socializare. Copiii se cunosc intre ei, isi dau seama cine lipseste, intreaba de motivul pentru care nu participa si ceilalti colegi la grup etc.
In invatarea de noi abilitati se iau in considerare atmosfera si metodele de invatare. Faptul ca beneficiarii doresc sa revina la grup, le cer parintilor sa participe mai des sau prin actiunile lor se vede ca sunt bucurosi ca au revenit, reprezinta un factor important in continuarea acestor grupuri.
In ceea ce priveste pregatirea pentru gradinita si scoala, prin intermediul acestor intalniri de socializare a crescut timpul de stat in activitate si de asemenea au invatat reguli sociale.
| Bugetul proiectului (in RON)
51592,5
| Parteneri
Fundatia Vodafone Romania (partener finantator), Gradinita Vise, Policy Center for Roma and Minorities, Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti
| Website-ul proiectului