Participanti & Proiecte
Let`s Do It, Romania!
|
Organizator: Let`s Do It, Romania |
|
Categorie: Proiecte si campanii de voluntariat |
Problema deseurilor este una foarte grava: sistemul de management al deseurilor este deficitar si nu corespunde directivelor europene (numai 1% din deseurile colectate sunt reciclate, nu exista solutii de gestiune a deseurilor), iar romanii nu sunt suficient de responsabili atunci cand vine vorba de grija fata de mediu si nici nu sunt constienti de dimensiunea pe care a capatat-o problema in Romania.
Apoi, exista un adevarat val de lucruri negative, care i-a transformat treptat pe romani in personaje neincrezatoare si sceptice la orice fel de initiativa de a face o schimbare pozitiva. “Sigur n-o sa iasa nimic!”, “Romania nu are nici o sansa, nu e ca alte tari”, “de ce eu, cand sunt atatia care nu fac nimic” sunt doar cateva dintre reactiile de care se loveste oricine, atunci cand vine cu o idee de a face lucrurile altfel.
| Scopul proiectului
Acest proiect a avut ca misiune convingerea si mobilizarea cetatenilor si autoritatilor de a lua parte la cea mai mare initiativa de curatare a tarii de gunoaie organizata vreodata in Ro.
Obiective:
1. curatarea deseurilor din arealele naturale prin implicarea a minim 200 000 de voluntari;
2. constientizarea cetatenilor cu privire la importanta conservarii mediului si adoptarii unui comportament responsabil
3. constientizarea autoritatilor asupra riscurilor depozitarii neconforme a deseurilor
4. implicarea partenerilor in proiect: firme de salubritate, mass-media, companii, ong-uri, autoritati
| Aria geografica
nationala
| Rezumat
LDIR este cel mai mare proiect de implicare sociala din Romania care si-a propus curatarea mormanelor de gunoi din arealele naturale ale tarii, intr-o singura zi - 25.09.2010.
Nevoia a fost una evidenta:vorbim despre o tara in care problema deseurilor este foarte grava, iar pe de alta parte, romanii nu sunt suficient de responsabili atunci cand vine vorba de grija fata de mediul inconjurator si nici nu sunt constienti de dimensiunea pe care a capatat-o problema in Romania.In plus, voluntariatul nu este destul de mult promovat in tara noastra, iar spiritul social nu este foarte dezvoltat la romani.
Obiective:
- curatarea intregii tari prin mobilizarea a minim 200 000 oameni
- constientizarea problemei deseurilor in Romania
- implicarea autoritatilor si a altor parteneri:mass-media,firme de salubritate,companii,ong-uri,vedete
Etape:
1.Formarea echipelor de organizare centrala si locala
2.Realizarea hartii deseurilor prin actiuni de cartare 3.Campania de comunicare pt atragerea voluntarilor pentru Ziua de 25 septembrie
4.Curatenia propriu-zisa
5.Follow-up si evaluare
Rezultate:
- aprox 250 000 de voluntari au iesit la curatenie
- peste 550.000 saci de deseuri stransi
- 5 autoritati centrale si peste 2.000 locale implicate
- peste 400 companii si peste 255 ONG-uri implicate
- peste 800 organizatori
- 294 parteneri logistica implicati
- campania de comunicare cu buget 0: valoare- peste 750 mii euro, sustinere media fara exclusivitate, cauza FB nr. 1 in Romania.
| Date beneficiari
Am incercat sa le aratam oamenilor realitatea asa cum este ea si cu care, din pacate, ne-am obisnuit si nu ni se mai pare atat de revoltatoare. Implicarea autoritatilor locale si centrale, mass-media, persoane publice, companii, ONG-uri, operatori de salubritate, societate civila a transformat Let's Do It, Romania! intr-un proiect unic, fara precedent, in care toti locuitorii Romaniei au pus umarul la realizarea zilei de curatenie. Fiecare a inteles ca ajutorul lui conteaza, ca orice sprijin face diferenta. Am avut evenimente prin care i-am informat pe oameni despre proiect si ne-am facut cunoscuti, imn, joc, prezenta puternica in online, am avut ambasadori persoane publice, am fost ajutati de mass-media centrale si locale, am convins autoritatile sa ne devina partenere in actiune, iar companiile au ajutat ca ideea sa devina realitate.
| Rezultatele proiectului
Voluntari:
- aprox. 250 000 de voluntari au iesit la curatenie pe 25 septembrie. feedback-ul a fost unul extrem de pozitiv, o mare parte din ei ar repeta experienta, care a fost una utila si distractiva, care a oferit totodata si sentimentul de contributie la schimbarea pozitiva a tarii
- peste 3 000 de voluntari in procesul de cartare, cu ajutorul carora am realizat harta deseurilor din Romania, in premiera, pt a constientiza oamenii legat de nr mare de gunoaie
- peste 800 de voluntari care au organizat actiunea, dobandind experienta in varii domenii: project management, vanzari, comunicare
Logistica:
-peste 550 000 de saci de deseuri colectati - avem o tara mai curata;
-peste 6400 de mormane identificate de voluntarii care au participat cu resurse proprii;
Finantare:
- peste 500 de companii implicate, care au oferit sponsorizari in bani sau produse sau si-au implicat angajatii in actiune, ca actiune de CSR dar si de motivare interna
- fonduri atrase in valoare de aprox. 250 000 euro (cash+materiale, sediu, call center)
Comunicare
- proiectul a avut o acoperire media nationala care nu a implicat niciun fel de resurse din partea organizatorilor, In plus, am spart bariera exclusivitatii media - a fost un proiect al tuturor, fara a favoriza pe cineva.
- 20 de vedete ambasadori ai proiectului, care au oferit credibilitate campaniei
Autoritati:
-cel putin 6 autoritati locale implicate in fiecare judet
-4 autoritai centrale implicate, care au ajutat la organizarea proiectului
| Bugetul proiectului (in RON)
654,000
| Parteneri
http://www.letsdoitromania.ro/cine-se-implica/
| Website-ul proiectului
www.letsdoitromania.ro