Participanti & Proiecte
Constanta Fluiera Fault!
|
Organizator: AIESEC Constanta |
|
Categorie: Proiecte si campanii de CSR |
AIESEC Constanta a identificat doua probleme: gradul scazut al responsabilitatii sociale in randul tinerilor si lipsa unui proiect de responsabilitate sociala cu un impact major in mediul constantean. Nevoile beneficiarilor constau, in acest caz, in cele mai stringente probleme prezente in Constanta, la acel moment. Aceste au fost identificate in urma primului eveniment al proiectului, o dezbatere cu reprezentanti ai ONG-urilor, oameni de afaceri si studenti din oras. In urma dezbaterii au reiesit 15 probleme, care apoi au fost supuse votului de catre constanteni. Etapa de votare a durat 3 saptamani, iar la final au ramas 5 probleme majore. Votul a fost facut pe site-ul proiectului si pe grupul de socializare Facebook, pentru atragere tinerilor, si in format fizic pentru acoperirea unui grup cat mai reprezentativ de constanteni.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului este cresterea responsabilitatii sociale a constantenilor, mai ales in randul tinerilor, si de a sensibiliza mediul corporativ.
Obiectivele propuse:
1. Crearea unei campanii de 3 luni pe mediile sociale de constientizare a necesitatii responsabilitatii sociale.
2. Atragerea a 600 de constanteni dintre care 150 de tineri, la ultimul eveniment.
3. Implicarea a 10 companii/institutii/organizatii in derularea proiectului.
| Aria geografica
Constanta
| Rezumat
Constanta Fluiera Fault! este cel mai mare proiect de responsabilizare sociala pe care AIESEC Constanta l-a implementat la nivelul intregului oras.
Scopul proiectului este cresterea responsabilitatii sociale a tinerilor constanteni si sensibilizarea mediului corporatist. Pentru a crea impactul dorit, proiectul a fost implementat sub forma unui sir de evenimente in perioada 19 mai-6 octombrie 2012. Evenimentele aveau o anumita tematica, aleasa pe baza celor mai presante probleme din Constanta, in acel moment. Evenimentele aveau 2 obiective: tragerea unui semnal de alarma asupra problemei reprezentate si atragerea constantenilor si aderarea lor la ideea proiectului. In acest sens am colaborat cu AYG Romania, www.ayg.ro, companie cu un set de valori si o misiune bine stabilite. Aceasta compania s-a implicat in proiect prin creare, sponsorizarea si ajutor in implementarea unei puternice strategii de marketing. Necesitatea de a ajunge la tineri a fost acoperita prin accentul pus pe mediile sociale in aceasta campanie. Cu ocazia implicarii in "Constanta Fluiera Fault!" compania a demonstrat profesionalism, inovatie si capacitate de lucru atat partenerilor AIESEC Constanta cat si mediului constantean si a beneficiat de vizibilitatea oferita de un proiect de acest tip. Totodata, prin crearea unui mediu propice dezvoltarii profesionale a echipei de implementare, compania AYG Constanta a adus un plus de valoare important in randul tinerilor implicati in proiect. Acesta este un aspect important in strategia de dezvoltare durabila a partenerilor nostri. Proiectul "Constanta Fluiera Fault!" a avut relevanta pentru AYG Romania deoarece a atras atentia asupra problemelor din mediul constantean, mai ales prin ultimul eveniment: un mars de constientizare si un targ de workshop-uri.
| Date beneficiari
Unii din partenerii inplicati in proiect,5, au sustinut workshop-urile pe temele proiectului. Acestia au fost incurajati prin prisma beneficiilor oferite de aceasta oportunitate:vizibilitate, reputatie si acces catre tineri si studenti.
Partenerii care nu s-au implicat in workshop-uri au fost motivati prin prisma impactului pe care acest proiect si l-a dorit.
Partenerii proiectului au fost din randul ONG-urilor, Sigma Development, Centrul RSC Constanta, din mediul corporatist, AYG Romania, Pure Fitness, si din randul institutiilor, Directia Judeteana de Sport si Tineret Constanta, Muzeul de Istorie Naturala si Arheologie Constanta.
| Rezultatele proiectului
Proiectul va avut ca impact cresterea responsabilitatiii sociale in mediul constantean si aducerea in lumina a voluntariatului.
Ca rezultate cantitative proiectul a avut:
-150 participanti la workshop-uri;
-200 participanti la marş;
-5 workshop-uri;
-15 institutii/companii/organizatii implicate
Rezultate calitatice:
-prezenta a 100% din numarul de participanti la workshop-uri;
-sustinerea a 100% din numarul de workshop-uri propuse;
-prezenta a 30% din numarul de participanti la mars;
-depasirea cu 50% a numarului propus de reprezentanti din mediul constantean implicati in proiect
Rezultate financiare:
-bugetul previzionat al proiectului nu a depasit bugetul realizat
Efectele pe termen lung nu au putut fi observate, deaorece proiectul este la prima editie, insa putem observa ca numarul de voluntari a crescut, lucru observabil chiar in propia organizatie, AIESEC Constanta cu aprox. 40 %
| Argument
Proiectul implica intr-un grad relativ mare sectorul privat, si este o initiativa atrage multi reprezentanti ai mediului constantean.
"Constanta Fluiera Fault!" isi propune sa atinga atat mediul de afaceri si sa stimuleze responsabilitatea sociala corporatista, cat si cetateanul de rand, stimuland astfel crearea unei comunitati mai bune si mai responsabile.
Proiectul trage alarma supra unor probleme sesizate de membri comunitatii in mod direct si prezinta cateva solutii prin workshop-urile care au loc.
Deasemenea, sirul de evenimente are rolul de a creste cosntentizarea acestor probleme in comunitate si invita reprezentantii din toate mediile sa participa la rezolvarea lor.
| Bugetul proiectului (in RON)
100,00
| Parteneri
AYG Romania, Directia Judeteana de Sport si Tineret Constanta, Centrul RSC Constanta, Pure Fitness,
| Website-ul proiectului