Participanti & Proiecte
Changemakers
|
Organizator: AsociaÅ£ia StudenÅ£ilor EconomiÅti din Rom�nia |
|
Categorie: Impact |
Romania a ramas in ultimii ani un spatiu guvernat de instabilitate politica si economica, care a dus la aparitia unor probleme sociale grave. Permanenta problemelor sociale dovedeste ca actiunea guvernamentala nu a putut niciodata sa le satisfaca, si ca ele vor ramane nesatisfacute.
In urma unei cercetari efectuate de asociatia noastra, in 2011, in randul a 164 de studenti economisti, rezultatele au aratat ca: mai mult de jumatate din studenti considera ca au cunostinte medii-avansate in domeniul antreprenoriatului si doar 18% dintre acestia au cunostinte despre antreprenoriatul social. Un alt rezultat este faptul ca 95% dintre acestia si-ar dori sa afle mai multe despre antreprenoriatul social, iar 71% din studentii respondenti isi doresc sa se implice activ in solutionarea problemelor din societatea in care traiesc.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului Changemakers este acela de a promova cetatenia activa si a responsabilitatii sociale in randul studentilor din Romania.
Principalele obiective, ale proiectului Changemakers 2012, au fost: informare, motivare si conectare. Prin informare am promovat conceptual de antreprenoriat social. Ne-am axat si pe constientizarea influentei pe care studentii o pot avea asupra mediului economic si social din Romania cu ajutorul speaker-ilor motivationali prezenti in cadrul proiectului. Am pus in contact studentii cu oameni implicati in economia sociala.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Un adevarat motor al cresterii economice, o cultura antreprenoriala puternica este baza progresului. Tocmai din acest motiv dorim sa incurajam initiativa proprie in randul tinerilor, dublata de aceasta data de o puternica constiinta sociala. Antreprenoriatul social se bucura de un adevarat succes in strainatate, motivand fezabilitatea sa intr-o economie de piata.
Proiectul Changemakers raspunde, in primul rand, nevoilor societatii. El si-a propus sa incurajeze cetatenia activa si responsabilitatea sociala in randul tinerilor din Romania. In acest scop proiectul s-a bazat pe 5 componente principale: Deschiderea, Conferinta, Sesiunea de antreprenoriat social, Scoala de primavera CHANGEMAKERS si Platforma online. Pe langa acestea, a fost si comunitatea Changemakers care a avut la randul ei proiecte.
Principalele obiective ale proiectului Changemakers sunt: INFORMARE, MOTIVARE, CONECTARE. Primul obiectiv a fost realizat pe parcursul intregului proiect, avand un numar de 24 invitati, 6 workshop-uri si 3 vizite la antreprenori sociali. Prin informare am incercat sa familiarizam un numar de 215 studenti cu conceptul de antreprenoriat social. Prin al doilea obiectiv, cel de motivare, am insuflat dorinta de implicare sociala. La sfarsitul Scolii de primavera, am obtinut 10 idei fezabile de afaceri sociale, venind din randul tinerilor, care, au inteles ca ei sunt schimbarea.
Prin conectare am reusit sa cream un cadru permanent in care, studentii, isi creeaza conexiuni cu oameni interesati sa aduca schimbarea in Romania.
| Date beneficiari
Inainte de stabilirea strategiei pentru 2012, au avut loc doua cercetari calitative (focus grupuri) in care am implicat membrii comunitatii Changemakers. Totodata membrii comunitatii au participat la promovarea proiectului si la implementarea acestuia fiind prezenti la aplicarea metodei Disney asupra ideilor de antreprenoiat social ale participantilor. Alti beneficiari directi ai proiectului sunt participantii la etapele acestuia, prin participarea la training-uri, workshop-uri, vizite la intreprinderile sociale si sesiuni de networking cu antreprenori sociali.
In urma desfasurarii proiectului, 7 participanti care au intrat in comunitate au initiat o actiune: “Wings of Change”, actiune in care au invitat speakeri motivationali ce au intampinat probleme de-a lungul carierei lor. La acest eveniment au partipat 54 de persoane.
| Rezultatele proiectului
Pe parcursul proiectului am reusit sa aducem numeroase beneficii atat publicului tinta cat si membrilor organizatori. In primele 2 etape, principalul impact a fost acela de a informa si de a motiva studentii cu privire la conceptual de antreprenoriat social. Drept rezultat a fost numarul mare de aplicatii la etapele proiectului, 323. In cadrul sesiunii de antreprenoriat social, cei 40 de participanti au intrat in contact direct cu 7 antreprenori sociali, avand oportunitatea de a acumula informatii relevante pentru dezvoltarea lor ca viitori antreprenori sociali. Un alt rezultat, al acestei etape, a fost promovarea, in randul studentilor, a afacerilor sociale prezente. La scoala de primavara cei 16 participanti au dezvoltat 10 planuri de afaceri fezabile, imbunatatindu-si astfel cunostintele in domeniu si avand oportunitatea sa intre in contact cu oameni interesati si specializati in domeniul antreprenoriatului social. Un alt rezultat al proiectului este comunitatea in care au intrat, iar prin implementarea unui eveniment social, “Wings of Change”, relatiile in cadrul comunitatii s-au intarit, facilitand astfel accesul la oameni si informatii din domeniu. Prin organizarea acestui eveniment social, cei 7 membrii ai comunitatii si-au dezvoltat abilitatile de comunicare, coordonare, time management, public speaking, negociere si lucru in echipa.
| Argument
Pe termen lung am incurajat cetatenia activa si responsabilitatea sociala, facand studentii constienti de necesitatea implicarii lor pe plan social. Prin activitatea noastra am reusit sa crestem vizibilitatea proiectului Changemakers, popularizand conceptul de antreprenoriat social in randul a aproximativ 8300 de studenti, dintre care 4120 privitori ai Deschiderii Changemakers si 4180 vizitatori ai site-ului. Pe parcursul Scolii de primavara participantii au interactionat cu importanti oameni din domeniul social precum dr.Raed Arafat, Marian Stas, Mircea Mocanu, Iulian Ifrim si Bogdan Braicu. Studentii au preluat de la acestia abilitatile necesare unui bun antreprenor social. La sfarsitul Scolii de primavara am reusit sa obtinem 10 idei fezabile de afaceri sociale, una dintre ele fiind in curs de implementare. 5 dintre cei 10 participanti au primit internship-uri din partea Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, in cadrul evenimentelor pe care le organizeaza. Cei 15 participanti ai Scolii de primavara s-au alaturat celor 105 membrii ai comunitatii Changemakers.
| Bugetul proiectului (in RON)
3803,68
| Parteneri
Ernest & Young, BRD, UNDP, Fundatia Pentru Dezvoltarea Societatii Civile, Cumpana, Motivation, Viitor Plus, Ateliere fara frontiere, Brutaria Concordia, Romanian American Foundation, Teatrul ACT, CROS, Radio ZU, Radio Guerrilla, Privesc.eu, LTV
| Website-ul proiectului
www.changemakers.ro