Participanti & Proiecte
Zilele Bandanei 2014 - Campanie de constientizare a luptei impotriva cancerului
|
Organizator: Asociatia Little People Romania |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
Cancerul este inca considerat un subiect tabu. Atunci cand finalizeaza tratamentul, principala temere a tinerilor pacienti este frica de a fi respinsi de societate. Intelegerea profunda a tuturor aspectelor legate de cancer de catre publicul larg va facilita deschiderea societatii catre aceasta categorie vulnerabila. De asemenea, actiunile propuse de Asociatia Little People cu ocazia ”Zilelor Bandanei” se inscriu in seria de evenimente si intalniri strategice, organizate la nivel european cu ocazia Ziua Internationala de Lupta Impotriva Cancerului. Din anul 2011, SIOPE (The European Society of Paediatric Oncology) organizeaza, cu ocazia acestei zile, campanii de constientizare in Parlamentul European cu scopul de a atrage atentia asupra celor mai importante nevoi si provocari ale copiilor si tinerilor care se confrunta cu cancerul.
| Scopul proiectului
- Informarea publicului larg cu privire la aspectele definitorii legate de cancer prin educarea civica a populatiei.
- Mobilizarea membrilor din comunitate la actiuni civice precum purtarea unei bandane si/sau participarea la evenimente locale si nationale organizate cu ocazia campaniei.
- Invitarea publicului larg spre a achizitiona o bandana in schimbul unei donatii simbolice. Toate fondurile obtinute in cadrul acestei campanii au fost directionate catre programele zilnice de suport pe care Asociatia le desfasoara in 7 centre de oncopediatrie din Romania.
| Aria geografica
Cluj Napoca, Bucuresti, Timisoara, Iasi
| Rezumat
In perioada 4-15 februarie 2014, Asociatia Little People a lansat campania de constientizare a luptei impotriva cancerului denumita ”Zilele Bandanei” pentru a marca 2 zile importante in calendarul international si anume Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Cancerului (4 februarie) si Ziua Internationala a Copilului cu Cancer (15 februarie). Prin aceasta campanie de mobilizare si participare publica, am urmarit inlaturarea stigmatului social cu care se confrunta pacientii oncopediatrici prin inlocuirea semnificatiei pe care in mod traditional o are bandana, esarfa sau baticul purtat de copiii si adolescentii bolnavi de cancer atunci cand le cade parul in urma tratamentului cu citostatice, cu un simbol de solidaritate si speranta.
Pe intreaga perioada de desfasurare a campaniei, Asociatia Little People a organizat o serie de actiuni si evenimente la nivel national cu scopul de a invita publicul larg sa isi exprime solidaritatea si respectul pentru cei care infrunta aceasta boala, prin gestul simbolic de a purta ca si accesoriu o bandana, pe cap, la incheietura mainii sau la gat. Membrii comunitatii au fost invitati la actiune. Campania a avut 28 de milioane de vizualizari prin canale media si sute de persoane au postat fotografii purtand bandana pe pagina de facebook a asociatiei. Ulterior, fotografiile pe care le-am primit de la publicul larg au fost aratate pacientilor internati in cele 7 centre oncopediatrice in care ne desfasuram zilnic activitatea. In urma acestei mobilizari solidare, copiii si adolescentii internati in spital s-au simtit mai curajosi, mai puternici si mai increzatori. In acest mod acest proiect si-a propus dezvoltarea si promovarea spiritului civic si a urmarit schimbarea conceptiei colective conform careia cancerul reprezinta un final de drum.
| Date beneficiari
Campania a dorit implicarea directa a publicului larg in ceea ce priveste sustinerea luptei impotriva cancerului prin purtarea unei bandane personalizate sau proprii. Popularitatea de care s-a bucurat campania si implicarea directa a sute de oameni care si-au trimis poza si un mesaj de incurajare dovedeste dorinta societatii romanesti si nu numai de a vorbi despre acest subiect si de a depasi imaginea adeseori negativa asociata temei in randul mass media.
| Rezultatele proiectului
- 12 zile de campanie in care s-au postat fotografii pe pagina de Facebook a Asociatiei
- 28 de milioane de persoane au auzit despre campanie prin canalele de media
- 8 campanii in centrele comerciale
- o expozitie de fotografii in cadrul Palatului Parlamentului
| Bugetul proiectului (in RON)
10000
| Parteneri
nu este cazul
| Website-ul proiectului
http://www.thelittlepeople.ro/zilele-bandanei-4-15-februarie-2014