close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Play for Good



| Organizator:
    Asociatia MagiCAMP
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Obiectivul a fost strângerea de fonduri pentru a organiza activități de joacă pentru copiii cu cancer, dar și alte afecțiuni grave. Pentru că nu erau taberele MagiCAMP obișnuite, nici Asociația Magic nu putea comunica lucrurile în același fel. Ne doream să oferim cât de multe activități puteam, dar a fost nevoie să redefinim tot proiectul, să facem excursii de o zi, să facem tabere împreună cu părinții, să colaborăm cu parteneri externi. A fost o provocare, dar și o oportunitate de a testa noi activități și de a iniția evenimente pentru copii cu alte diagnostice grave. Practic am extins conceptul MagiCAMP, adaptându-l circumstanțelor pandemiei.
În același timp, RUF dorea să extindă comunitatea de voluntari și donatori români din diaspora, folosind platforma Facebook.
Am pus cele 2 obiective la comun și a ieșit Play for Good.


| Scopul campaniei
    După mai mult de un an de pandemie, am dorit să le spunem oamenilor că e bine să iasă și să se joace. Am creat totul în jurul Zilei Copilului și am provocat adulții să dea în mintea copiilor, să se joace jocurile copilăriei, să le predea acestor jocuri copiilor lor care poate nu sunt familiarizați cu ce făceam noi când eram mici, să facă poze/video-uri și să le posteze pe pagina RUF cu scopul de a strânge fonduri pentru joac copiilor grav bolnavi.
Obiectivul financiar a fost de 80.000$.


Play for Good Play for Good Play for Good

| Client campanie
    Asociația MagiCAMP

| Autor campanie
    Romanian United Fund

| Acoperire campanie
    Internațional (USA, România)

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Romanian United Fund este un ONG care oferă sprijin organizațiilor non-guvernamentale din România în proiecte concrete, cu impact imediat. Asociația Magic este cunoscută pentru taberele MagiCAMP. În contextul celei de-a doua veri de pandemie, RUF și Magic au avut ca obiectiv utilizarea tehnologiei pentru conectarea românilor din diaspora pentru o cauză socială, dar, în același timp, conectarea fizică a oamenilor, realizarea unei campanii care să îi determine să iasă, ținând totuși cont de restricțiile impuse de autorități din cauza pandemiei. Ambele organizații au dorit să ofere o notă pozitivă conectării online care era folosită într-o măsură foarte mare pentru relații personale și profesionale, dar atrăgând atenția că este important pentru sănătatea noastră mintală să avem interacțiuni sociale (pornind de la același insight pe care îl avem pentru taberele MagiCAMP – conectarea dintre oamenii care trec prin aceleași provocări nu poate fi înlocuită de niciun joc/ecran/tehnologie).
În plus, din cauza pandemiei, taberele MagiCAMP au fost oprite în 2020. În 2021, deși cu o aparentă relaxare, teama de covid era încă mare pentru că copiii cu cancer sunt extrem de vulnerabili și medicii nu recomandau taberele. În același timp, nevoia de joacă și conectare a acestor copii era extrem de mare pentru că pandemia i-a izolat și mai multe decât înainte (pe secțiile de oncopediatrie, nici astăzi nu intră oricine din exterior și copiii internați nu ies din saloane nici măcar pe holuri pentru a evita interacțiunile și a reduce riscurile de răspândire Covid).


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcți au fost copiii cu cancer, arsuri, autism, diabet tip 1, cu vârste între 5 și 20 ani, frații și părinții acestora, din România.
Beneficiarii indirecți au fost voluntarii și fundraiserii care s-au implicat în campanie și care au acceptat provocarea de a se juca în familie/cu prietenii, au creat evenimente de reconectare care au ajutat mult din punct de vedere emoțional.



| Strategia și implementarea campaniei
    Play for Good s-a concetrat în jurul ideii de joacă pentru că acesta era obiectivul de fundraising și pentru că am mutat o parte din jocurile pe care la punem în practică la MagiCAMP pentru publicul larg, pe platforma Facebook a RUF.
- am avut un ambasador de campanie – Paula Seling, care a reorchestrat melodia O Lume Minunată și a filmat un videoclip chiar la MagiCAMP, pentru a promova campania și pentru a genera notorietate în diaspora: https://www.youtube.com/watch?v=ol6TIEz5iMk (65.000 vizualizari)
- mecanismul a fost ca, în perioada 1-30 iunie 2021, orice om care vrea să se implice în campanie să iasă afară și să se joace (cu familia, colegii, prietenii), să facă poze/video-uri și să deschidă o pagină de fundraising pe pagina Facebook a RUF sau să doneze în pagina dedicată a campaniei pentru a strânge fondurile ce asigură joaca copiilor grav bolnavi din România: https://www.facebook.com/donate/4184405754950471/
- RUF s-a ocupat de promovarea campaniei în diaspora și pe paginile proprii – se putea dona și direct pe website-ul RUF: (promovare) https://www.youtube.com/watch?v=mLd5n2u4-Zs / (website) https://www.romanianunitedfund.org/play_for_good_campaign
- s-au creat mici eveniment pe rețelele de socializare (live-uri Facebook, conferințe Clubhouse) și s-au implicat și alte persoane pentru promovare, inclusiv o altă persoană publică – Teo Trandafir: https://www.facebook.com/search/top/?q=teo%20trandafir%20%23playforgood
https://www.facebook.com/100044463038306/posts/320591572766275/
http://www.tvr.ro/despre-proiecte-sociale-la-a-doua-romanie_33278.html#view
https://www.europafm.ro/primul-tronson-din-autostrada-a7-scos-la-licitatie-audio/
https://www.youtube.com/watch?v=bhKL4Ybx3yM


| Impactul campaniei
    S-au strâns peste 82.000 EUR care au permis redefinirea activităților de joacă pentru copiii cu cancer și alte afecțiuni grave în vara anului 2021. Am putut recrea atmosfera taberei în cadre diferite, sub denumirea Play for Good, fără a crea confuzii cu ceea ce facem la MagiCAMP.
Am putut testa activități împtrună cu părinții și am extins categoriile de beneficiari către copii cu alte diagnostice grave și a fost o reușită.
Am bucurat la fel de mulți copii, în mod diferit și am reușit să avem mai mulți beneficiari pe care îi putem include în alte proiecte ca să ajutăm mai mult, acolo unde ei se încadrează.
Comunitatea RUF s-a extins noi voluntari și donatori și și-a atins obiectivul financiar în 3 săptămâni– creștere de 45%.
Raport video Play for Good: https://www.youtube.com/watch?v=GDCcgFnGvuc


| Buget
    < 5.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->