Participanti & Proiecte
Digital Therapy for Autism
|
Organizator: Asociatia Autism Voice |
|
Categorie: Premiul Special pentru INOVAȚIE |
1 din 55 de copii este diagnosticat cu autism sau tulburări din spectru autism (TSA) la ora actuală. Un copil cu autism are nevoie între 4 și 8 ani de terapie pentru a fi integrat în școală și în societate, și chiar și atunci are nevoie de supervizare încă 2-4 ani, multe dintre dificultati de integrare pornind de la frustrari cauzate de mediu inconjurator (galagie, lumini, derapaje fonice etc.). Prin combinarea programelor de integrare ABA cu tehnologia de realitate virtuala (VR) personalizată, putem eficientiza atât recuperarea copiilor Autism Voice, cât și putem ajuta zeci de alti copii afectati deoarece mediul VR ofera o alternativă controlată permanent pentru desensibilizarea socio-emoțională de care au nevoie copiii. Putem simula contexte sociale precum mersul pe stradă, în parc, la magazin, la școală, etc fara riscuri reale.
| Scopul programului
Scopul a fost desensibilizarea a 200 de copii cu autism la medii sociale frustrante (mers cu metroul, mers la cumparaturi, experiente tip recompensa) si internalizarea de catre copii a comportamentelor sociale adecvate in astfel de medii.
Obiectivele au fost: crearea a 6 medii virtuale, potrivite pentru recuparea copiilor, implementarea proiectului asupra copiilor Autism Voice si studierea efectelor asupra recuperarii lor, si liberalizarea prin scalare a produselor proiectului pentru copiii cu autism din tara (acest punct al proiectului este inca in lucru).
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Proiectul Digital Therapy for Autism a fost dezvoltat de către asociația Autism Voice în parteneriat cu agenția Ideologiq România și OMV Petrom, care a finantat proiectul prin programul „RO SMART in Țara lui Andrei‟, cu scopul proiectului de a îmbunătăți recuperarea și integrarea copiilor cu autism și alte tulburări de dezvoltare prin digitalizarea și transpunerea în realitate virtuală (VR) a terapiei ABA (Applied Behavior Analisys) aplicate acestora privind integrarea socială, desensibilizând copiii la situații cotidiene cum ar fi mersul la cumpărături sau călătoria cu metroul. Mai mult, a fost dezvoltată o librărie de experiențe tip recompensă, astfel încât copiii să poată fi premiați, dar și desensibilizați la activități precum săritul cu parașuta, zborul la bordul unui avion sau plimbarea cu roller-coasterul.
În cadrul proiectului am dezvoltat și produs șase experiențe interactive de realitate virtuală și șase kit-uri de realitate virtuală. Din cele cinci experiențe create, două au componente de interactivitate și patru sunt pe model recompensă, filmare 360 grade.
Echipele de specialiști Autism Voice au implementat proiectul în cadrul centrelor de recuperare ale asociație, în cadrul terapiilor a 200 de copii cu autism și au lucrat cu aceștia pe o perioadă de 10 luni.
În urma proiectului, 80% dintre copiii beneficiari și-au imbunatatit abilitatile de comunicare functionala, pentru 70% au avut un impact pozitiv asupra dezvoltarii limbajului, 65% dintre copii si-au imbunatatit abilitatea de a astepta in mediul social, pentru 90% dintre copii experientele VR au devenit recompense in procesul terapeutic, iar pentru 45% dintre copii s-au putut nota imbunatatiri semnificative ale comportamentelor pro-sociale vizate in cadrul experientelor VR – Metrou si Hipermaket.
| Date beneficiari direcţi
200 de copii cu autism cu vârsta cuprinsă între 4-18 ani din București și localități dimprejur, beneficiari ai asociației Autism Voice.
| Activitati
1. Achiziționare hardware pentru Autism Voice prin partenerii de proiect Ideologiq:
2. Construirea primei librării de experiențe VR pentru autism:
- Stabilirea celor 6 situații VR, dintre care 2 situații (ex: la școală, la stomatolog/medic, in metrou) care crează cele mai mari frustrări și impedimente în expunere și 4 situații tip recompensă (ex: la delfinarium și la spectacol de magie)
- Filmarea/producția celor 6 situații (video si audio)
- Montajul lor în mediul de VR și pe stațiile grafice VR
3. Derularea timp de min. 7 luni a proiectului în lucrul direct efectiv cu copiii din centrele Autism Voice:
- Adaptarea planurilor de intervenție ale celor 200 de copii ai Autism Voice pentru integrarea componentei de VR în programe de lucru
- Desfășurarea sesiunilor de VR per copil acumulând date concomitent și adaptând lunar programele pe măsura evoluției proiectului
- Construirea unei baze de date de specialitate care va fi baza studiului clinic al proiectului.
| Rezultatele programului
În urma proiectului, 80% dintre copiii beneficiari și-au imbunatatit abilitatile de comunicare functionala, pentru 70% au avut un impact pozitiv asupra dezvoltarii limbajului, 65% dintre copii si-au imbunatatit abilitatea de a astepta in mediul social, pentru 90% dintre copii experientele VR au devenit recompense in procesul terapeutic, iar pentru 45% dintre copii s-au putut nota imbunatatiri semnificative ale comportamentelor pro-sociale vizate in cadrul experientelor VR – Metrou si Hipermaket.
Cu toate acestea, 22 dintre copii au fost exclusi din obiectele principale ale proiectului din cauza problemelor senzoriale. Acestia au fost inclusi intr-un program de desensibilizare senzoriala avand ca obiectiv principal acceptarea la ochelari VR, urmand apoi sa fie reintrodusi in obiectivele initiale.
De asemenea, pentru 28 dintre participanti nu s-au observat imbunatatiri in ceea ce priveste comportamentele pro-sociale vizate in cadrul experientelor VR – Metrou si Hipermaket.
Intentia noastra este sa continuam sa implementam proiectul in cadrul centrelor si sa notam rezultatele asupra copiilor, iar in urma unui studiu mai extins asupra efectelor, sa publicam un studiu relevant in domeniu privind combinarea tehnologiei VR in recuperarea copiilor cu autism.
| Buget
221600
| Parteneri
OMV Petrom, Agentia Ideologiq
| Website program
https://autismvoice.ro/autism-voice-integreaza-in-terapie-virtual-reality-vr-pentru-prima-oara-in-romania/