Participanti & Proiecte
Pedale Salvatoare
|
Organizator: Asociatia pastel |
|
Categorie: Campanii sociale |
Asociația pastel și Carrefour au selectat 31 de cadre medicale secundare, în funcție de venitul lunar, cărora le-au oferit 31 de biciclete și echipamente de protecție.
În perioada implementării proiectului a izbucnit războiul din Ucraina, iar Asociația pastel și Carrefour s-au implicat în ajutarea refugiaților ucraineni care și-au găsit adăpost în Fălticeni. Astfel, lucrătorii comerciali Carrefour, voluntari în acest proiect, au donat către adăpost pachete cu produse de igienă personală care au servit nevoilor a 62 de familii, timp de o lună.
| Obiectivele campaniei
Obiectiv 1: Dotarea cadrelor medicale cu un mijloc de transport eficient, astfel încât să ajungă la timp la spital și să nu depindă de alte forme de transport.
Obiectiv 2: Susținerea refugiaților ucraineni din adăpostul din Fălticeni cu produse de igienă necesare pentru o lună.
Obiectiv 3: Implicarea angajaților Carrefour în acțiuni de voluntariat, ca program de comunicare internă.
| Aria geografica
Falticeni, Jud. Suceava
| Rezumat
„Pedale Salvatoare” este proiectul inițiat de Asociația pastel și susținut de Carrefour pentru femeile care sunt cadre medicale secundare (asistent, anestezist, brancardier) la Spitalul Municipal Fălticeni. În Fălticeni, rețeaua de transport în comun este slab dezvoltată, cu un orar de funcționare deficitar sau chiar înexistent în cartierele mărginașe ale orașului. În domeniul sănătății și în special în ariile de urgență, timpul este extrem de important, iar cadrele medicale secundare care nu au un venit lunar care să le permită variante alternative de transport, își compromit programul de odihnă sau chiar siguranța, pentru că apelează la curse de ocazie ca să ajungă la serviciu. În plus, proiectul a avut o extensie determinată de contextul nefericit al izbucnirii conflictului ucrainean.
| Date beneficiari direcţi
Beneficiarii direcți au fost cele 31 de cadre medicale secundare care au primit bicicletele. Prin susținerea Carrefour, aceste femei se pot deplasa mai facil către spitalul unde activează și își pot desfășura activitatea în condiții de odihnă, un aspect important de care vor beneficia și pacienții Spitalului.
62 de familii de refugiați ucraineni care au primit produsele de igienă care să le acopere nevoile timp de o lună.
| Activitati
Strategia de creație și media a campaniei "Pedale Salvatoare" s-a concentrat pe trei aspecte principale: sensibilizarea opiniei publice cu privire la nevoile și dificultățile cu care se confruntă cadrele medicale de la Spitalul Municipal Fălticeni și refugiații ucraineni din Fălticeni, promovarea proiectului și implicarea angajaților Carrefour în acțiuni de voluntariat.
Pentru a atinge obiectivele campaniei, s-au folosit o serie de tactici de comunicare și media. Printre acestea se numără:
Crearea de conținut video: A fost realizat un videoclip care a prezentat nevoile și dificultățile cu care se confruntau cadrele medicale precum și modul în care proiectul "Pedale Salvatoare" a putut ajuta la ameliorarea acestora. Videoclipul a fost distribuit pe diferite canale media și pe paginile de social media ale organizației și ale partenerului.
Campania de social media: S-au folosit rețelele sociale pentru a crește vizibilitatea proiectului și a implica comunitatea în susținerea acestuia. S-au creat pagini dedicate proiectului pe platforme precum Facebook și Instagram, unde s-au postat informații despre activitățile desfășurate, fotografii și videoclip.
Comunicat de presă: S-a emis un comunicat de presă către diferite publicații locale și naționale pentru a crește vizibilitatea nevoii și a soluției implementate în cadrul proiectului.
Evenimente speciale: S-a organizat evenimentul de oferire a sprijinului din cadrul proiectului.
Implicarea angajaților Carrefour: Angajații Carrefour au fost implicați în acțiuni de voluntariat în cadrul proiectului.
| Rezultatele proiectului
Activitățile proiectului au îndeplinit obiectivele setate. Această inițiativă a fost preluată de către presa locală și amplificată de presa centrală prin două reportaje TV la principalele jurnale de știri ale zilei, și în presa scrisă și online.
Anul acesta, proiectul „Pedale Salvatoare” a continuat cu a doua ediție. Carrefour și Asociația pastel au oferit scaune rulante electrice pentru persoanele cu deficiențe locomotorii. Aceste scaune moderne va ajuta beneficiarii și familiile acestora să capete un nivel mai mare de independență
| Parteneri
| Despre organizator
Asociația pastel este răspunsul unei nevoi actuale: crearea unui obicei din a face bine. A pornit de la un program intern al agenției de comunicare pastel, început în 2018, prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună. Misiunea noastră este să educăm, să inspirăm și să ajutăm oamenii și companiile să facă fapte bune cu recurență. Activ. În fiecare lună. O rutină constructivă prin care ajutorul ajunge periodic la cei care au nevoie de el.
| Website proiect
https://asociatiapastel.ro/portfolio_page/pedale-salvatoare-martie-2022/