Participanti & Proiecte
Edu Networks
|
Organizator: Asociatia Pentru Valori in Educatie |
|
Categorie: Programe |
Întrebarea mai multor parteneri din zona organizațiilor din educație era "cum putem sa facem sa lucrăm împreuna mai bine, pentru impact în educație?" Cu toate eforturile individuale, exista acest sentiment că nu e suficient. Era nevoie de un efort cu impact colectiv, structurat si organizat.
Observam la scoli nevoi pe care nimeni nu le putea adresa integral. Nu aveau acces la toate intervențiile sau nu știau cum sa aleagă proiectele.
AVE are ca misiune aducerea sistemului de educație în top 10 din Europa până în 2035. La aceasta viziune s-au aliat si alte organizații. Ne-am uitat la experiența fiecăreia, la experiența internațională, la statistici, am implicat stakeholderi din educație si din business. După mai bine de un an, am demarat EN. Reevaluăm nevoile, rezultatele și procesele anual, redefinim intervențiile și programul, inovând.
| Scopul proiectului
Obiectiv:crearea de școli fanion, exemple de bună practică difuzând astfel modelele deprinse de-a lungul celor 4 ani. Programul este conceput să facă o diferență atât pentru școli cu rezultate foarte slabe,dar și pentru unități școlare cu rezultate medii, datorită versatilității, a diversității partenerilor educaționali și focusul pe nevoile reale din școli și comunități.Programul poate ajuta orice școala sa-și realizeze potențialul și este în relevant pentru:
școli cu decalaje educaționale mari
școli din mediul dezavantajat rural/urban
grădinițe,primar,gimnazial,liceal,tehnic,vocational
| Aria geografica
Judete : Bacau, Galati, Buzau, Bucuresti – IF, Dambovita, Olt, Valea Jiului, Bistrita, Hunedoara
| Rezumat
Educația de la noi are nevoie de o transformare profundă, lucru dovedit de cercetările care pun România pe ultimele locuri la nivel mondial, pe diferite dimensiuni. 2 din 5 copii sunt analfabeți funcțional (nu înțeleg ce citesc), 1 din 5 copii părăsește timpuriu școala, 1 din 2 copii trăiește în sărăcie si în risc de excluziune socială. Problemele sunt variate si complexe, necesitând abordări inovatoare, care să țină cont de provocările sistemice și de contextul local/individual.
Diversitatea mare de nevoi din sistem și necesitatea unei abordări sistemice a stat la baza construirii programului EduNetworks. Programul s-a dezvoltat pornind de la 2 nevoi:
b) nevoia școlilor de a alege în mod structurat, organizat, eficient interventiile/proiectele cele mai potrivite
a) nevoia organizațiilor partenere de a contribui la transformarea educației într-un mod cât mai relevant, cu impact cat mai mare, dincolo de intervenții punctuale, care pot adresa doar anumite nevoi, fără a putea tine cont de context.
Programul face parte din viziunea AVE, la care au aderat si ceilalți parteneri (top 10 în Europa până în 2035).
Corespunzător acestei viziuni si având la baza procesul de difuzare a inovației, programul își propune ca, în 4 ani (2019-2023), prin integrarea intervențiilor validate a cel puțin 10 organizații, cel puțin 100 de scoli sa devina un model de transformare care să inspire si sa fie difuzat in aprox. 7000 de școli din țară
Pentru atingerea acestui obiectiv, programul își propune:
- scalare intervenții educaționale eficiente, documentate științific, adaptate la contextul local
- dezvoltare școli fanion, care vor deveni exemple de bună practică pentru celelalte școli din țară
- creare hub-uri de resurse și expertiză (cadre didactice, specialisti)
| Date beneficiari direcţi
3.753 de profesori și directori de scoală
| Activitati
Școlile au autonomie în stabilirea obiectivelor și resurselor pe care le accesează. În funcție de obiective și activități școala are acces la formare sau coaching (pt părinți, profesori, directori și comunitate locală).
Activități:
-Scalăm intervenții educaționale eficiente, documentate științific și le adaptăm la contextul local
-Dezvoltăm școli fanion, care vor deveni exemple de bună practică pentru alte școli
-Creăm hub-uri de resurse și expertiză, formate din cadre didactice și specialiști
Acțiuni pe 3 nivele de transformare la nivel de scoală:
1.Învățare relevantă
1.Competente Pedagogice
1.Leadership și management școlar
Primele 2 nivele sunt adresate prin proiecte de intervenție educațională, de la organizațiile partenere. (Literație, Digitalizare, Comunități de practică pedagogică).
Al 3-lea nivel de transformare se realizează prin includerea directorilor în Academia de Leadership si Management școlar AVE, dezvoltarea de echipe executive la nivel de școală (profesori alături de director) și procese de transformare gestionate de consultanți educaționali la nivelul fiecărui cluster.
Fiecare școală realizează anual:
·Autoevaluare facilitată pe standardele EN
·Prioritizare nevoi identificate (autoevaluare)
·Dezvoltare plan de acțiuni la nivel de școală
·Implementare plan de acțiune de către director și echipa executivă
·Monitorizare implementare plan de acțiune
·Alocare granturi specifice (școală / cluster sau transclustere)
| Rezultatele proiectului
În cei doi ani, EN a sprijinit între 113 și 104 școli (9 clustere) să formeze și să evalueze 4058 profesori și să implice în intervenții 37960 elevi (nr valabile pt anul 2)
Prin pilonul de împuternicire, școlile au primit 4346 ore de sprijin de la consultanții educaționali, facilitând:
·autoevaluare, creare de planuri și monitorizarea lor
·dezvoltare abilități de planificare și implementare
·dezvoltare echipe la nivelul școlii
În pilonul de literație: 752 de cadre didactice (146 ore de training, 1400 ore de sprijin de la mentori). În urma programului, cu 36,52% mai mulți profesori au început să evalueze competențele de literație, cu 58,69% mai mulți percep că și-au îmbunătățit capacitatea de a realiza intervenții personalizate, iar cu 53,44% mai mulți percep că și-au îmbunătățit capacitatea de evaluare a înțelegerii profunde a textelor citite.
Pilonul digitalizare s-a axat pe evaluare. Programul SELFIE (Școala de Valori) a ajutat școlile să evalueze nivelul real de digitalizare și să prioritizeze acțiunile strategice de dezvoltare. În implementare: 81 școli, 199 reprezentanți din conducere, 2873 profesori și 23497 elevi. Evaluarea profesorilor în vederea selectării pentru training a fost realizată prin instrumentul DigCompEdu (pt 1819 profesori).
73 de directori din EN sunt absolvenți ai Academiei. Îmbunătățiri de peste 40% se văd, conform AITSL, la competențele Developing self and others și Leading teaching and learning. Peste 50% percep competențele de leadership și planificare complet asumate în urma autoevaluării.
| Bugetul
4576975
| Parteneri
Organizație Coordonatoare: Asociația pentru Valori în Educație Organizații Fondatoare: Fundația Noi Orizonturi, Romanian Business Leaders, Asociația OvidiuRo, Finish Teacher Training Centre, Asociația Lectura si Scrierea pentru Dezvoltarea Gandirii Critice Organizații Partenere: Școala de Valori, Teach for Romania, Asociația InfinitEdu Partener fondator: Bitdefender Partener strategic: Lidl Partener Strategic al Programului Național Pentru Închiderea Decalajelor de Literație în România: BRD Groupe Societe Generale Parteneri finanțatori: BRD Asigurări de Viață; BRD Asset Management Driv; BDO; Deloitte; KLG; Lantmännen Companii care au adoptat clustere regionale de școli: Apa Nova, Bitdefender
| Website proiect
https://edunetworks.ro/