Participanti & Proiecte
eTwinning - Parteneriate Scolare in Europa
|
Organizator: Tehne - Centrul pentru Inovare in Educatie |
|
Categorie: Impact |
Prin simpla observare a performantelor scolare nationale si compararea sistemelor educationale europene, considerand nivelul motivatiei pentru invatare, al metodologiei didactice si climatul clasei, se constata o limitare a potentialului educatiei nationale. Actiunea eTwinning raspunde specific celor doua directii majore cu influenta semnificativa asupra contextului general actual: globalizarea, determinanta pentru nevoia de conectare a entitatilor active intr-un acelasi sector, de comunicare si punere in comun a actiunilor derulate de acestea (parteneriatele scolare prin intermediul unei platforme online care permite schimbul si dialogul in timp real) si utilizarea noilor tehnologii in educatie, ca raspuns social la cererea crescanda de educatie, la nevoia de sofisticare a ofertelor si institutiilor de formare.
| Scopul proiectului
Considerand scopul principal, acela de a facilita comunicarea si colaborarea intre scoli din tarile europene, implicand cadrele didactice si elevii in activitati noi de invatare, actiunea a urmarit:
- cresterea numarului de cadre didactice si institutii de invatamant preuniversitar inscrise si active pe platforma
- cresterea numarului de proiecte colaborative de calitate initiate in Romania si a ratei de castigare a competitiilor anuale
- imbunatatirea competentelor de utilizare a noilor tehnologii in procesul de invatare
- stimularea dialogului intercultural
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
eTwinning a fost lansat cu scopul initial de a facilita parteneriatele intre institutii de invatamant preuniversitar din Europa, ca raspuns la nevoia crearii unui cadru comun de actiune, schimb si dezvoltare la nivelul institutiilor de educatie preuniversitara din Romania, in contextul perspectivelor Uniunii Europene. Ulterior, scopurile actiunii s-au consolidat, platforma etwinning.net devenind o comunitate a scolilor din Europa, reunind peste 75000 de cadre didactice. Scopul actiunii eTwinning este acela de a facilita comunicarea si colaborarea intre scoli din tarile membre ale Uniunii Europene, implicand cadrele didactice si elevii in activitati noi de invatare: crearea de diverse produse educationale care implica utilizarea noilor tehnologii si in elaborarea carora colaboreaza cu echipe din alte tari. Pe termen lung, se urmareste imbunatatirea competentelor de utilizare a noilor tehnologii, imbunatatirea comunicarii in limbi straine (competenta de baza in Uniunea Europeana - comunicarea in cel putin doua limbi straine), cunoasterea si dialogul intercultural. Aceste directii s-au materializat in platforma eTwinning.net, care ofera instrumente pedagogice ce integreaza noile tehnologii in procesul de invatare, apropierea de celelalte tari participante si mai buna cunoastere a acestora, participarea profesorilor la o retea europeana si oportunitati pentru dezvoltare profesionala, cadru atractiv de invatare, recunoasterea oficiala si o mai mare vizibilitate a activitatii participantilor la nivel national si european.
| Date beneficiari
Stimulati si indrumati cu grija, elevii devin dornici sa invete. Este perspectiva conturata de actiunea eTwinning care a condus la imbunatatirea motivatiei pentru rezolvarea sarcinilor de invatare, la manifestarea unui interes sporit de a lucra la computer pentru realizarea proiectelor colaborative. Profesorii si-au diversificat metodele de predare bazate pe TIC, acestea devenind mai eficiente si mai motivante si au raspuns oportunitatilor de dezvoltare profesionala propuse in pachetul de beneficii propuse de proiect: crearea unui mediu atractiv de invatare, diversificarea situatiilor de invatare, combinarea mai multor teme in activitati relevante, elaborarea de material didactic adecvat (prezentari Powerpoint, blog, pagini wiki, pagini web, alte aplicatii.
| Rezultatele proiectului
eTwinning ofera cadrelor didactice multiple oportunitati de dezvoltare profesionala – ateliere si conferinte europene, seminarii nationale de formare, grupuri online de invatare, autoformarea prin intermediul proiectelor si colaborarii cu colegi din alte tari etc. precum si noi provocari pentru gestionarea demersurilor educationale impreuna cu alte tipuri de competente sau de calitati decat cele didactice: toleranta si comunicare interculturala, respect reciproc, flexibilitate, creativitate, capacitatea de a solutiona probleme etc. Aceste noi experiente se rasfrang asupra elevilor care reactioneaza diferit la procesul de educatie, sunt motivati si implicati in rezolvarea sarcinilor scolare si interesati de utilizarea noilor tehnologii pentru a lucra in proiecte colaborative.
eTwinning in cifre:
In Europa, eTwinning reuneste peste 97.000 de cadre didactice implicate in aprox. 3.000 de proiecte curente;
in Romania, peste jumatate din institutiile de invatamant preuniversitar sunt membre eTwinning 4.569 de scoli);
numarul cadrelor didactice din Romania participante la eTwinning este de peste 7.500;
2.200 de cadre didactice inscrise in anul scolar 2009-2010;
profesorii romani au participat la un total de 1.487 de proiecte in anul scolar 2009-2010, din care 955 sunt proiecte initiate de ei in care au atras profesori din alte tari;
aprox. 200 de proiecte au primit certificate nationale de calitate si aprox. 100 au primit certificate europene de calitate;
35 de cadre didactice au participat la sesiuni de formare in Europa;
127.331 membri eTwinning activi la nivel european.
| Argument
Indicatori de impact - obiective motivationale traduse in competente cheie transferate beneficiarilor:
Comunicare in limba materna si in alte limbi moderne - competente lingvistice, de utilizare a unei limbi straine, dar si in sens social, de comunicare interpersonala.
Competente matematice, in stiinte si tehnologii - competente tehnologice – foarte importante pentru insertia profesionala ulterioara.
Competente digitale - Elevii invata folosind tehnologia: internet, email, prezentari Powerpoint, fisiere media etc.
Competente interpersonale, interculturale, sociale si civice - posibilitatea de comunicare cu colegi din Europa, elemente de specific cultural sau de specific al educatiei din tarile partenere.
Competente antreprenoriale - bugetul personal si simularea inceperii unei afaceri, verificarea cadrului legal si a pasilor administrativi
Sensibilizare si exprimare culturala - importanta cunoasterii celuilalt, a respectarii identitatilor si valorilor proprii
Indicatori de rezultat:
- 4.569 de scoli membre eTwinning - mai mult de jumatate din institutiile preuniversitare
- 2.290 cadre inscrise in 2010
- 1.487 proiecte derulate, 955 proiecte de colaborare initiate de profesori romani
- 200 de proiecte cu certificare nationala a calitatii si 100 cu certificare europeana
- 200 de cadre didactice, participanti la sesiuni de formare online la nivel european (European Schoolnet) si 1.335 la activitati online de dezvoltare profesionala (Tehne Romania)
| Bugetul proiectului (in RON)
450113,14
| Parteneri
Tehne Romania - Centrul pentru Dezvoltare si Inovare in Educatie, Institutul de Stiinte ale Educatiei, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
| Website-ul proiectului
www.etwinning.ro