Participanti & Proiecte
PROTV & Ovidiu Rom - Parteneriat pentru Educatie
|
Organizator: Asociatia OvidiuRo |
|
Categorie: Proiecte si campanii de CSR |
Statisticile arata ca in Romania abandonul scolar la nivelul educatiei primare s-a triplat in perioada 2001-2007. Legea permite accesul fiecarui copil la educatie, dar "costurile ascunse” ale scolarizarii (rechizite, fondul clasei, incaltaminte de iarna, sandvis zilnic etc) transforma acest drept in ceva greu de atins pentru familiile sarace. Multi parinti saraci nu constientizeaza importanta educatiei timpurii sau sunt inhibati de procedurile birocratice de inscriere si adesea amana acest moment. Experienta Ovidiu Rom (2004 – prezent) in asistarea familiilor dezavantajate pentru a asigura accesul la educatie pentru copiii lor a demonstrat ca 1) parintii saraci isi trimit copiii la gradinita/scoala la varsta corespunzatoare daca sunt sprijiniti si 2) gradinita este singura cale eficienta pentru a reduce riscul abandonului scolar.
| Scopul proiectului
O1:Constientizarea opiniei publice cu privire la importanta educatiei timpurii – Difuzarea spoturilor campaniei “Scoala te face Mare”.
O2:Schimbarea perceptiei publice conform careia parintii saraci nu sunt interesati de educatia copiilor – Difuzarea lunara a unei stiri in prime time care sa ilustreze cazuri concrete.
O3:Demonstrarea eficientei programelor educationale pentru a propune integrarea lor intr-un program guvernamental national – Sponsorizarea directa si promovarea Balului de Caritate de Halloween, evenimentul anual de strangere de fonduri al OvR.
| Aria geografica
Toata tara
| Rezumat
Studiile internaţionale demonstrează că lipsa stimulării intelectuale în primii ani de viaţă duce la dizabilităţi de învăţare majore si că rentabilitatea investiției in educația preșcolară este de 4 până la 10 ori mai mare decât costurile. Grădinița reduce probabilitatea abandonului școlar, a șomajului și a infracțiunilor. Cei mai multi copii saraci din Romania nu frecventeaza gradinita. Acesti copii pornesc clasa I cu un decalaj imens faţă de colegii lor si este de aşteptat ca majoritatea să abandoneze sistemul de învăţământ. Această situaţie nu poate duce decat către o societate în care rata dependentei de ajutor social va atinge cote alarmante.
Motivatia parteneriatul cu un trust media puternic ca ProTV a fost constientizarea opiniei publice cu privire la importanta educatiei timpurii si schimbarea perceptiei generale conform careia parintii saraci nu sunt interesati de educatia copiilor lor. Comunicarea acestor mesaje s-a facut prin toate canalele media ale trustului si au fost prezentate povestile de succes care demonstreaza ca familiile sarace isi doresc un viitor mai bun pentru copiii lor dar au nevoie de putin sprijin. In paralel cu campania media, ProTV a acordat un important sprijin financiar pentru a sustine serviciile directe si programele educationale pe care le implementam. Strategia de dezvoltare a trustului Pro a inclus intotdeauna implicarea in problemele sociale, in special in cele care privesc copiii. De-a lungul timpului, Stirile Pro Tv au initiat campanii care au reusit sa schimbe mentalitati, realitatati, chiar si legi in Romania.
| Date beneficiari
Transmiterea mesajului importantei educatiei timpurii a fost facuta pe mai multe paliere urmarind cateva categorii specifice de public tinta:
1. Familiile nevoiase - incurajarea lor pentru a-si inscrie copiii la gradinita sau scoala si oferirea de asistenta prin promovarea unei linii telefonice suport.
2. Cadrele didactice - accentuarea rolului si responsabilitatii pe care le au pentru integrarea si mentinerea cu succes in sistemul educational a copiilor aflati in situatie de risc.
3. Opinia publica in ansamblu - informarea asupra impactului ignorarii problemei si incurajarea implicarii active pentru rezolvarea ei.
| Rezultatele proiectului
Spoturile campaniei "Scoala te face mare" au beneficiat de 2,426 difuzari in 2009 si 2,476 difuzari in 2010 pe toate canalele trustului(ProTV, Acasa, ProTV International, MTV, Sport.ro, Procinema).
De la cazuri individuale, la directori de şcoli şi primari care ne‐au cerut ajutorul, campania ,,Şcoala te face mare” a stârnit numeroase reacții. Cele mai mari probleme semnalate au fost legate de copii care au abandonat şcoala, precum şi de copii care nu au fost niciodată înscrişi, şi voiau să (re)vină la şcoală.
Pentru a putea sprijni cât mai multe comunități sărace care au solicitat ajutor în urma campaniei, Ovidiu Rom a inițiat in cadrul Balului de Caritate de Halloween programul “Adoptă o şcoală”, adresat companiilor. Prin acest program, companiile‐sponsor şi personalul lor ajung să aibă o relație personală cu o comunitate săracă, sunt motivați să monitorizeze progresele făcute de elevi şi conştientizează mai puternic cauzele problemelor. Cinci companii au raspuns acestui apel si au adoptat o scoala sau o gradinita dintr-o comunitate saraca.
| Argument
Majoritatea campaniilor sociale esueaza deoarece nu au continuitate. O campanie sociala derulata precum o campanie de marketing nu poate produce o schimbare reala in societate. Mentalitatile se schimba in ani, prin transmiterea coerenta si consitenta a mesajelor cheie. Pornind de la aceasta premiza, parteneriatul dintre Asociatia Ovidiu Rom si ProTv a avut de la bun inceput o abordare strategica. CSR-ul exact prin aceasta componenta se diferentiaza de actiunile caritabile punctuale. Este admirabil cand, in conditiile unei situatii economice instabile, o companie isi ia un angajament pe termen lung. Un alt element relevant este complementaritatea componentelor de CSR ale acestui proiect si intelegerea faptului ca o schimbare sociala nu este gandita pur academic intr-un birou, ci are nevoie de exemple de bune practici si de informatii "din teren", dar totodata aceste interventii nu produc un impact semnificativ in absenta unor politici publice care sa le sustina.
| Bugetul proiectului (in RON)
347637,5
| Parteneri
ProTV, Asociatia Ovidiu Rom
| Website-ul proiectului