Participanti & Proiecte
Portret de Galantom de GivingTuesday
|
Organizator: Conan Public Affairs |
|
Categorie: Campanii sociale |
De GivingTuesday, oameni de bine din întreaga lume dăruiesc ce simt și pot: timp, bunuri, bani, sânge, voce, energie. În România, am transformat ziua de GivingTuesday în Săptămâna Generozității.
Proiectul Portret de Galantom a început în 2021, cu 20 de fundraiseri care au strâns fonduri prin intermediul galantom.ro pentru diferite cauze, pe care i-am fotografiat împreună cu Cristian Șuțu, promovându-le apoi generozitatea și determinarea și oferindu-i drept exemplu pe canalele noastre de social media înainte de „Săptămâna Generozității”. Vizibilitatea proiectului din social media a atras atenția Kaufland, care a vrut să se alăture cauzei noastre în Săptămâna Generozității.
Astfel, am promovat împreună generozitatea și am oferit un Portret de Galantom oricărei persoane care făcuse sau dorea să facă o faptă bună până la finalul anului 2021
| Obiectivele campaniei
1. Creșterea vizibilității platformei Galantom și a modurilor în care oamenii o pot folosi pentru a strânge bani pentru cauze sociale.
2. Creșterea gradului de conștientizare cu privire la GivingTuesday și la Săptămâna Generozității, pentru a inspira oamenii din întreaga țară să facă o faptă bună în viitorul apropiat.
3. Să strângem minimum 100 de fapte bune în timpul Săptămânii Generozității.
4. Să aducem în atenția publică accesibilitatea de a fi generos: cu toții avem ceva de dăruit, fie că este vorba de bani, timp, sânge, cuvinte bune sau îmbrățișări.
| Aria geografica
București/Ilfov
| Rezumat
Uneori, generozitatea are nevoie de un imbold pentru a fi pusă în mișcare. Așadar, alături de Asociația One Kind, cu ocazia Giving Tuesday, mișcarea globală a generozității, ne-am gândit să întoarcem lumina reflectoarelor spre fundraiseri - oamenii care nu numai că se implică și donează pentru cauzele în care cred, dar îi conving și pe alții să le urmeze exemplul și să strângă ajutorul necesar.
Pe de o parte, am vrut să recunoaștem impactul pe care îl au în a face lucrurile să se întâmple, iar pe de altă parte, am vrut să îi dăm ca exemplu și să îi inspirăm și pe alții să se implice.
Așa a apărut proiectul "Portret de Galantom" cu Cristian Șuțu. Am început seria cu 20 dintre cei mai dedicați fundraiseri de pe galantom.ro, care au acceptat invitația noastră de a face parte din proiect, împărtășind în același timp cu noi poveștile lor de generozitate. Mirela Retegan, Vlad Pop, Dana Rogoz, Ada Solomon, Jo Ilie și doamna Polonic s-au numărat printre aceștia.
Apoi am creat un eveniment pe Facebook unde am invitat publicul larg să se alăture mișcării GivingTuesday și să scrie pe pagina evenimentului o faptă bună pe care o făcuseră deja sau pe care urmau să o facă până la finalul anului. Fiecare faptă bună a fost răsplătită cu un „Portret de Galantom” realizat de Cristian Șuțu, sesiune foto care s-a desfășurat la Mindspace Victoriei, între 30 noiembrie și 3 decembrie 2021.
Rezultate:
- Peste 100 de participanți înscriși la evenimentul de pe Facebook și fapte bune realizate.
- Peste 100 de portrete realizate în cadrul campaniei Portret de Galantom.
- Aproximativ 220.000 reach total organic în social media și presa online.
- Aproximativ 600.000 reach total organic din aparițiile la radio și la TV.
| Date beneficiari direcţi
1. Oameni de toate vârstele care vor să facă fapte bune și sunt susceptibili să se implice în strângerea de fonduri (am vrut ca ei să știe despre modalitățile prin care pot folosi platforma Galantom pentru a strânge bani).
2. Lideri de opinie cheie care îi inspiră pe alții să fie generoși.
| Activitati
Practica de comunicare atunci când vine vorba de organizații non-profit și de proiectele lor este de a aduce în prim plan beneficiarii acestor proiecte și de a atrage atenția asupra nevoii care ar putea convinge oamenii să se implice și să ajute.
Ne-am gândit să întoarcem lumina reflectoarelor spre fundraiseri - oamenii care nu numai că se implică și donează pentru cauzele în care cred, dar îi conving și pe alții să le urmeze exemplul și să strângă ajutorul necesar. Pe de o parte, am vrut să recunoaștem impactul pe care îl au în a face lucrurile să se întâmple, iar pe de altă parte, am vrut să îi dăm drept exemplu și să îi inspirăm și pe alții să facă mai mult.
Am încheiat un parteneriat cu Cristian Șuțu, un fotograf român care a devenit celebru pentru proiectele sale "Portret de", pentru a crea o serie personalizată pentru cei care au ales Galantom ca platformă de strângere de fonduri.
L-am numit "Portret de Galantom" - GalantOM este un joc de cuvinte - Galant însemnând "generos" în limba română și OM însemnând "uman".
Am început seria cu 20 dintre cei mai dedicați Galantomi care au acceptat invitația noastră de a face parte din proiect, împărtășind în același timp cu noi poveștile lor de generozitate. Mirela Retegan, Vlad Pop, Dana Rogoz, Ada Solomon, Jo Ilie și doamna Polonic s-au numărat printre aceștia.
Am lansat campania printr-un comunicat de presă cu ocazia Giving Tuesday (30 noiembrie), alături de o provocare pentru publicul larg: fă o faptă bună și primești propriul Portret de Galantom by Cristian Șuțu în Săptămâna Generozității (30 noiembrie - 7 decembrie).
Am creat un eveniment pe Facebook unde oamenii au început să își listeze actele de generozitate. Fiecare comentariu cu o faptă bună lăsat pe pagina evenimentului a fost răsplătit cu un „Portret de Galantom” realizat de Cristian Șuțu, sesiune foto care s-a desfășurat la Mindspace Victoriei, între 30 noiembrie și 3 decembrie 2021.
Printre cei care au primit un portret în schimbul unei fapte bune s-au numărat și Nuami Dinescu, Eli Vorbește, Alex Grecu sau Liana Alexandru.
Toate portretele au fost postate pe pagina de Facebook GivingTuesday România, alături de fapta bună a fiecăruia, în albume dedicate. Protagoniștii au fost invitați să își dea tag și să se bucure de portretele lor așa cum doresc. Mulți au ales să dea share portretului pe canalele lor de social media și să ducă mai departe îndemnul de a face fapte bune cu ocazia Giving Tuesday.
| Rezultatele proiectului
- Peste 100 de portrete realizate în cadrul campaniei Portret de Galantom.
- Peste 100 de participanți înscriși la evenimentul de pe Facebook și fapte bune realizate.
- Aproximativ 220.000 reach total organic în social media și presa online (interviuri în Decât o Revistă, Republica, Adevărul și IQads).
- Aproximativ 600.000 reach total organic din aparițiile la radio și la emisiunea TV ”I Like IT” de pe PRO TV.
| Parteneri
| Despre organizator
Conan PR este o agenție independentă de comunicare fondată în 2010, care construiește relații benefice între branduri și stakeholderii lor printr-o serie de servicii: comunicare și PR, dezvoltare de conținut, social media management, evenimente și project management pentru campanii integrate.
Asociația One Kind a dezvoltat platforma de instrumente pentru donații prin metode digitale - Galantom.ro. Din 2013 și până acum a strâns peste 22 de milioane de lei din peste 172.000 de donații.
| Website proiect
https://saptamanagenerozitatii.ro/de-givingtuesday-spunem-povestile-oamenilor-care-fac-fapte-bune-ai-facut-o-fapta-buna-vino-sa-iti-facem-portretul-de-galantom/