close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Internship Cluj



| Organizator:
    Asociatia Studentilor de la Facultatea de Business
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    Proiectul a venit in intampinarea nevoii studentilor, companiilor si a politicilor educationale de a completa pregatirea formala putand astfel accede si performa in mediul profesional. Numarul tinerilor care intampina dificultati in ceea ce priveste incluziunea pe piata muncii a crescut substantial in ultimii ani, conform cercetarilor realizate de INS. Motive principale: a. angajatori tot mai interesati in a angaja oameni cu experienta de munca, dar experienta de munca a devenit mai dificil de obtinut, din cauza lipsei de timp si a costurilor ridicate pentru pregatire; b. disonanta intre pregatirea preponderent teoretica primita in mediul academic si cerintele angajatorilor care are ca efecte neangajarea/neintegrarea tinerilor absolventi si o mai grea absorbtie pe piata muncii.

| Scopul proiectului
    Scop: facilitarea accesului pe piata muncii a tinerilor din judetul Cluj care au intampinat dificultati in acest sens. O1:Atragerea a 5–10 firme clujene care sa accepte interni, intr-un stagiu intens de internship. O2:Obtinerea de oferte de munca pentru un numar de 5–10 tinerii cu varsta cuprinsa intre 18–30 de ani, din partea firmelor participante, pana la data incheierii proiectului. O3:Informarea a minim 1000 de tineri asupra oportunitatilor de dezvoltare a carierei pe care proiectul Internship Cluj le ofera tinerilor din Cluj-Napoca, pe parcursul celor 3 luni de zile.

Internship Cluj Internship Cluj Internship Cluj

| Aria geografica
    Cluj-Napoca, Judetul Cluj

| Rezumat
    Proiectul INTERNSHIP CLUJ si-a propus să ofere tinerilor un tip de experienţă de muncă care sa-i pregateasca pentru piata muncii, sa le deschida oportunitati pentru explorarea optiunlor in cariera si cel mai important sa aiba o finalitate concretizata in oferte de munca.Acesta a facilitat accesul si performanta in cariera profesionala a tinerilor care intampina dificultati în ceea ce privește incluziunea lor pe piata muncii, precum și dezvoltarea lor personala, printr-un program de training-uri sustinute de profesioniati. Publicul tinta a fost reprezentat de tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 și 30 de ani din Cluj-Napoca, care intampina dificultati in gasirea unui loc de munca. Prin intermediul acestui proiect in perioada aprilie – iunie 2011, 30 de tineri au participat la un program de internship, alcatuit dintr-un stagiu de 3 saptamani, urmarindu-se dezvoltarea unor abilitati relevante pentru devoltarea personala si implicit pentru accesul in mediul profesional.Proiectul a fost finalizat prin realizarea unei cooperări de succes intre institutiile partenere, ceea ce a constituit atat un mijloc pentru cresterea oportunitatilor de ocupare a unui loc de muncă in randul tinerilor, cat si un scop in sine, acela de a intări colaborarea dintre sectorul privat, public si tertiar din orasul Cluj-Napoca. Din totalul de 79 de persoane din acest stagiu de internship au finalizat cu succes un numar de 43 de persoane, 22 persoane s-au retras din program, 12 persoane au gasit alternative pe parcursul derularii proiectului, iar la final au fost acordate 5 oferte de angajare.

| Date beneficiari
    Categoria principala care am fost nevoiti sa o incuranjam si responsabilizam a fost componenta privata a proiectului si anume firmele partenere. In acest sens in atragerea lor am insitat pe urmatoarele aspecte: posibilitatea de a-si dezvolta componenta de CSR, oportunitatea de a testa si lucra cu tineri viitori profesionisti, posibilitatea de a creste capitalul de imagine, un nou „angajat” neremunerat, suport in administrarea proiectului, participare directa la interviuri, intarirea legaturii cu mediul academic. In ceea ce priveste tinerii aplicanti, am incercat sa le oferim o paleta cat mai larga de domenii, ca de exemplu: PRbusiness, Resurse Umane, Ofertare/Vanzari, Turism, Creatie, Marketing, Publicitate, Financiar/Contabilitate.

| Rezultatele proiectului
    Din totalul de 79 de persoane din acest stagiu de internship au finalizat cu succes un numar de 43 de persoane, 22 persoane s-au retras din program si 12 persoane au fost nevoite sa renunte la stagiul de internship din cauza unor complicatii aparute de partea firmelor. De asemenea exista si 2 persoane carora le-a fost refuzata aplicatia in urma unor interviuri ulterioare in cadrul firmelor. Scopul a fost indeplinit, prin facilitarea accesului pe piata muncii a unui numar de 79 de studenti la 32 de firme din mediul de afaceri clujean. O1 a fost acela de a atrage un numar de 5-10 fime clujene, interesate de primi student in stagiu de Internship si de a ii forma pe parcursul a 3 saptamani. Acest obiectiv a fost atins prin atragerea a peste 10 firme clujene (au fost atrase un numar de 32 de firme), dintre care 5 firme au fost atrase de catre Danis Consulting. O2 a fost acela de a obtine oferte de munca pentru un numar de 5-10 tineri cu varste cuprinse intre 16 si 30 de ani, din partea firmelor participante, pana la data incheierii proiectului. Acest obiectiv a fost atins, un numar de 5 studenti primind oferta. Studentii sunt: Duca Iosns, Vasile Ramona, Codreanu Ana-Maria, Ninge Diana, Oltean Gabriela. O3 a fost acela de a informa minim 1000 de tineri asupra oportunitatilor de dezvoltare a carierei pe care proiectul Internship Cluj le ofera tinerilor din Cluj Napoca. Acest obiectiv a fost atins prin lipirea de afise dar si online (10 parteneri media, mesaje pe grupurile de discutii ale facultatilor, facebook, site-ul Internship Cluj).

| Bugetul proiectului (in RON)
    7485

| Parteneri
    Fundatia Danis pentru Dezvoltare Manageriala; Fundatia Comunitara Cluj

| Website-ul proiectului
    www.internshipcluj.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes